Ljudproblem X-files (PS2)

Medlem
Ljudproblem X-files (PS2)

Försöker spela X-files (spelet, då) på en nyinköpt begagnad PS2 Slim, och allt fungerar perfekt förutom att talljudet inte hörs.

Bakgrundsljud, musik, FMV-ljud fungerar men det hörs ingenting när karaktärerna säger någonting.

Har provat att ändra ljudinställningarna i spelet, har provat med olika kablar jag hade liggande ; SCART-kablar, vanliga vit, gul & röd-kablar direkt i framsidan på TVn och även med en RGB-SCART.
Kör alltså ljudet direkt genom TVn, ingen förstärkare eller externa högtalare av något slag.

Någon som har något tips på vad det kan vara för problem? Börjar bli smått desperat då jag är vansinnigt sugen på att spela. Dessvärre har jag inget annat spel att prova med för tillfället så jag vet inte om det är likadant i andra spel.

All hjälp mottages TACKSAMT!

Medlem

Låter som det är något fel med spelet och inte självaste hårdvaran. Funkar vanliga ljudet så är jag 99% säker på att det är något med spelet!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Det ar mojligt att det ar nagot fel pa spelet.
Jag googlade och hittade nagon som verkar ha samma eller liknande problem:
http://www.neoseeker.com/forums/6185/t1603264-files-ros-sound...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar