Medlem
FZ mobile?

Sitter just nu o knappar på mobilen o undrar om det finns några planer på en mobil version av FZ? Siten är rätt tung o slö med all reklam och bilder. En mer vertikal design hade nog också varit bra

Medlem

På iphone och iPad fungerar siren bra. Men som du säger vore det kul med en mobilanpassad sida. Det går att koda så att den dirigerar om själv

En FZ app med spelnyheter och tester till iphone och iPad och Android vore ännu bättre


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Något som ger lite mer än det, HTML5 vänlig med video hade inte varit fel.

Har sen tidigare skickat in tips/förslag om antingen mobil variant eller app för iOS och Android för att kunna göra ikvärdigt mycket på mobil enhet som desktop.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

HTML5-video har vi snackat om ett tag och det är planerat att vi ska kolla på det. Vi kommer fräscha upp FZ Play och då även ta en titt på om vi kan få in videos på mobilsajten. Just nu är det en hel del att stå i dock då nya forumet är runt hörnet.

Medlem

Gärna så att man kan läsa samt skriva kommentarer är något jag önskar, en app hade helt klart varit det bästa.

Antikvitet

Jag tror Rasmus har lite mobilkärlek på gång till er inom kort. Men det är mycket som ligger i pipeline för FZ just nu. Det nya forumet har precis landat, vi tittar på en förbättrad meny, en ny sökmotor och snart ska vi ta oss an de återstående sidorna på gamla layouten. Mitt i allt kan det hända att vi slänger in mobilsajten också.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nice att ni tar tag i allt på en gång Hoppas det blir bra! För jag längtar! alla äger väl en smartphone nu? Tror nästan det

"Edit" ps.. om ni nu fixar en app... Snälla.. inte bara till Iphone....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Antikvitet

Andreashal91: Det finns egentligen ingen anledning att göra en app. Det är bättre att göra en mobilsajt (touchvariant) som "alla" smartphones kan använda.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Andreashal91: Det finns egentligen ingen anledning att göra en app. Det är bättre att göra en mobilsajt (touchvariant) som "alla" smartphones kan använda.

Testade mobil ver igår. Gillade tyvärr icke den. Men sen tänkte jag testa fz.se på mobilen. Gick bättre än jag förväntade mig! Jag klarar mig utan app

Allt gick förutom Videos. Det gick men var rätt mycket lagg Men det får man klara sig utan

Just det! Kontroll panelen som är längst ner hela tiden
(Där du ser meddelanden/inloggade vänner/ logga ut/sök ) var lite buggad. Den var lite var som på sidan:P Men det är den även på min webbläsare
(Opera v 11.01)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Bump, händer det något på den här fronten?

Redaktör

Det jäser lite försiktigt i bakgrunden. Datum är för tidigt att sätta, men kanske, kanske framåt hösten. Kanske, som sagt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det jäser lite försiktigt i bakgrunden. Datum är för tidigt att sätta, men kanske, kanske framåt hösten. Kanske, som sagt.

Kanske något att se fram emot då!

1
Skriv svar