40 minuter med Gabe Newell

Robot
40 minuter med Gabe Newell

Valve-bossen Gabe Newell diskuterar företagets historia, deras spel och marknadsföring med amerikansk high school-klass.

#valve


40 minuter med Gabe Newell

Lägg till 10 minuter till de där 40 så har vi tiden det tar att gå ett varv runt hans plånbok.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Awww yeah! Gaben är ett geni.

Medlem

Han må vara grotesk till utseendet, men nog fan är han en betydelsefull person för hela gaming-scenen. Samt han är en av de få personer som inte bara bryr sig om intäkterna, utan även om kvalitén på sina produkter.

Medlem

Ah Gabe, alltid vis


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

åh nej dom fråga inte om half life 3 =3

Gubbe Newell, en kille att beundra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Om inte annat klara han av att prata som en riktig människa och inte som en robot programerad för att promota sitt nya spel.

Inaktiv

Jag tycker Steam som tjänar enormt mycket pengar, borde lägga en hel del av dem på förbättrad bandbredd samtidigt som de avskaffar alla regioner i nerladdningsdelen. De har säkert råd att göra ett avtal med Akamai.

Jag har köpt en hel del spel på Steam och aldrig fått full hastighet ner (som mest kanske 1/5 av min kapacitet), ofta halvdålig hastighet och när de är belastade (rea osv) väldigt dålig hastighet (säg ~30KB/s). Det går att byta och testa andra regioner, men blir inte bättre för det mesta.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag tycker Steam som tjänar enormt mycket pengar, borde lägga en hel del av dem på förbättrad bandbredd samtidigt som de avskaffar alla regioner i nerladdningsdelen. De har säkert råd att göra ett avtal med Akamai.

Jag har köpt en hel del spel på Steam och aldrig fått full hastighet ner (som mest kanske 1/5 av min kapacitet), ofta halvdålig hastighet och när de är belastade (rea osv) väldigt dålig hastighet (säg ~30KB/s). Det går att byta och testa andra regioner, men blir inte bättre för det mesta.

Det är endast när steamservrarna tar en oerhörd press, t. ex under en stor spel-launch som folk brukar ha problem. Så det är nästan garanterat på din sida.

Jag ligger alltid runt 3-4Mb/s, och de flesta av mina kompisar också (de som har 100/100)

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Buio:

Jag tycker Steam som tjänar enormt mycket pengar, borde lägga en hel del av dem på förbättrad bandbredd samtidigt som de avskaffar alla regioner i nerladdningsdelen. De har säkert råd att göra ett avtal med Akamai.

Jag har köpt en hel del spel på Steam och aldrig fått full hastighet ner (som mest kanske 1/5 av min kapacitet), ofta halvdålig hastighet och när de är belastade (rea osv) väldigt dålig hastighet (säg ~30KB/s). Det går att byta och testa andra regioner, men blir inte bättre för det mesta.

Det är endast när steamservrarna tar en oerhörd press, t. ex under en stor spel-launch som folk brukar ha problem. Så det är nästan garanterat på din sida.

Jag ligger alltid runt 3-4Mb/s, och de flesta av mina kompisar också (de som har 100/100)

precis som lolbeef skriver så ligger det nog på din sida, även om det ibland kan kännas lite segt. brukar ligga mellan 2-8 meg i sekunden (har 100/10)

Medlem
Skrivet av kaem79:

ta o gift er med Gabe om han är så jä#la bra. han suger fett o det gör hans företag oxå...

får jag fråga vad som är så dåligt?

Medlem
Skrivet av divadu:
Skrivet av kaem79:

ta o gift er med Gabe om han är så jä#la bra. han suger fett o det gör hans företag oxå...

får jag fråga vad som är så dåligt?

Får jag fråga vad som egentligen är bra?

Inaktiv
Skrivet av lolBEEF:

Det är endast när steamservrarna tar en oerhörd press, t. ex under en stor spel-launch som folk brukar ha problem. Så det är nästan garanterat på din sida. Jag ligger alltid runt 3-4Mb/s, och de flesta av mina kompisar också (de som har 100/100)

Du borde alltså kunna få 10MB/s drygt med 100/100 eller har jag fel? Jag tankar från en mycket mindre digital spelleverantör med 10MB/s, visst har de mycket mindre volymer. Men Steam tjänar hur mycket pengar som helst, så varför inte fixa bandbredden för en del av förtjänsten?

Jag kan också komma upp i 4MB/s när Steam idlar, men ofta går det långt under det vid stora släpp eller populära erbjudanden. Visst är det extremfall när man ligger på 50KB/s men de borde kunna klara av det mycket bättre. Och avskaffa regionerna, full bandbredd oavsett var man är någonstans. Lite konstigt att det ens går att byta och ibland få bättre hastighet på något annat ställe.

Medlem

Varför filmar ni av skärmen..? Det är inte roligt att se en intervju med dåligt ljud och bild.

1
Skriv svar