Vad händer med Half-Life?

Medlem
Vad händer med Half-Life?

Sitter just nu och spelar om HL2 och blir så klart lite nostalgisk. Så nu lite plötsligt började jag undra om det kommer en tredje episod. Är det "confirmed" att det skall komma en tredje episod?

Och finns det någon info om ett eventuellt Half-Life 3? Förutom notisen här på FZ för 7 år sedan om att "man skissar på HL3" då förstås.

Medlem

Hörde något om det för något år sen. Det var typ att det tog för lång tid att fixa ett nytt HL"3". Därför dom har gjort Episoder ist. Tog tydligen as länge o göra HL2, 6 år eller något? (inte så insatt i HL familjen). Sen sa dom att det skulle tydligen ta ännu längre att göra HL3.

Och en ny episod vet jag ingenting om. Vi får väl vänta o se


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

På tal om det, vad händer med Black Mesa Source?

Medlem

Black Mesa, som modden numera heter då de tydligen inte fick använda Source i namnet, har det varit tyst ifrån ett tag nu. men vad det verkar som så jobbas det fortfarande på det iallafall. Trollen behöver inte säga att den är död, för det är den inte.

Ang. EP3 så har jag för mig att det ska/ska ha annonserats något på E3? I vilket fall så är jag rätt säker på att det är bekräftat, men inte så mycket mer än så. Någon som sitter på mer info får gärna delge.

Edit: Efter att ha kikat lite om BM så är det mycket möjligt att det t.om släpps i år.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

När skulle Valve ha haft tid att jobba med HL? De har ju haft fullt upp på många fronter, jag tror snarare att de kläcker ur sig att HL3 kommer, för även om Source såg OK ut på sin tid, är GM inget som kan tävla med ID Tech 5 eller varför inte CryEngine, det räcker inte med att heta Half-Life längre, nu måste de avancera.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Även om Source såg OK ut på sin tid, är GM inget som kan tävla med ID Tech 5 eller varför inte CryEngine, det räcker inte med att heta Half-Life längre, nu måste de avancera.

Kunde inte säga det bättre själv!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av walter_iego:

När skulle Valve ha haft tid att jobba med HL? De har ju haft fullt upp på många fronter, jag tror snarare att de kläcker ur sig att HL3 kommer, för även om Source såg OK ut på sin tid, är GM inget som kan tävla med ID Tech 5 eller varför inte CryEngine, det räcker inte med att heta Half-Life längre, nu måste de avancera.

Grafik is the shit? Det är ialla vad jag tänker på, snygg grafik, dom två motorerna som är snyggast, ändå spelas spel som minecraft och farmville.
Du kan nog vara lugn, när hl3 kommer så kommer också en väl uppdaterad motor, helt ny eller bara moddad lär inte spela någon roll även för den spelaren som inte kan spela spel som inte är snygga nog.

För övrigt har jag hört att det black mesa är på slutspurten, men det som är kvar tar tid och utvecklarna har inte tiden riktigt.

Medlem

Det enda som sagts från Valve är att det totalt ska släppas tre episoder till Half-Life 2, men tyvärr verkar det inte som om den tredje delen någonsin kommer att få se dagens ljus då deras nästa spel efter Portal 2 är DOTA 2.

Medlem

Valve kanske försöker med samma hype-teknik som 3D-Realms gjorde med Duke Nukem Forever? Skillnaden är att Valve inte har samma ekonomiska press på sig, så de skulle säkert kunna utveckla spelet i 20 år om de ville det.

Medlem

En journalist frågade under en Portal 2 konferens 3 stycken av Valves writers angående Episode 3, roligt svar händer.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=422335


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar