Vad har vi att se fram emot i vår?

Antikvitet
Vad har vi att se fram emot i vår?

Jag har blivit en bedrövligt dålig gamer. Jag blev utbränd och avtrubbad av att jobba med spelskrivande och slutade till slut spela. Suget börjar sakta men säkert komma tillbaka, åtminstone i vågor.

Behöver lite hjälp från er som har bättre koll än jag. Vilka spel har vi att se fram emot på 360 innan sommaren?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

#Bulletstorm som bara är några dagar bort ser intressant ut, men jag tänker vänta på recensionerna innan jag köper det. Om du inte har tänkt att spela #Dragon Age 2 på PC så kommer det ju nu i början av Mars.

Lycka till, kul att höra att du har börjat hitta tillbaka.

Antikvitet

Bulletstorm ser så splattrigt ut!

Jag ser förstås fram emot LA Noire, när det nu släpps. Mer dialogdraman till folket!

Sen har vi ju #Fight Night Champion förstås. Vågar man hoppas på att #Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier ska bli bra?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Vi får se hur Crysis 2 och Brink blir till boxen, men det kan ju vara alternativ också. Tror definitivt på LA Noire, ansiktsanimationerna är riktigt välgjorda.

Antikvitet

Visst är den. Jag hoppas att Rockstar licensierar ut tekniken så den kan användas i fler spel. Verkar så enkelt, när man väl har riggen på plats.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Bulletstorm ser så splattrigt ut!

Jo, jag är rädd för att det kan att bli monotont och tråkigt i längden. Det kan ju självklart överraska. Vi får se vad kritikerna säger.

Citat:

Vågar man hoppas på att #Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier ska bli bra?

Jag hoppas på det, men jäklar vad tyst det har varit om det spelet den senaste tiden.

Medlem

Men John, du har ju en del klassiker att dra igenom medan du väntar på vårens spel, eller är lusten inte riktigt där än?

Antikvitet

Såsom?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag vet inte vilka du redan lirat igenom, och jag vet inte heller vilka genrer du föredrar men jag skriver några generella tips:

Fable-serien, Read Dead Redemption, Halo-serien, GTA-serien, Borderlands, Gears of War-serien, Oblivion, Batman: Arkham Asylum, Left 4 Dead-serien, Forza 3, Fifa 11, Super Street Fighter IV och Soulcalibur IV.

Antikvitet

Har redan plockat russinen ur den där kakan är jag rädd.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Om du inte har upplevt det än så kan jag inte komma på ett spel som jag hellre skulle rekommendera än #Mass Effect.

Annars kan jag som 73mpl4R rekommendera #Grand Theft Auto IV och #Oblivion. Två riktigt bra och långa spel.

Update: Om du har spelat GTA IV eller Oblivion kan jag tipsa dig om The Lost and Damned till GTA och Knights of the Nine till Oblivion.

Medlem

Spanade in din spelsamling bekvämt nog efter jag postade inlägget, såg att du hade lirat många av de spelen, sorry. Men då vänder vi blad och ser framåt!

Medlem

Märkte samma sak, du har ju spelat det mesta.

Tanka hem The Undergarden då, avkopplande pussel-plattformare med mysigt soundtrack. Helt okej.

L.A. Noire, Deus Ex 3, mer Ass-Creed, finns mycket gott att invänta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet

Vilka är era egna tre favoriter under våren då? Och varför, inte minst?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

På 360 får jag nog säga LA Noire, Brink och Red Faction: Guerilla.

Medlem

Finns en hel del goa spel på live som tex Limbo, MegaMan 10, Castlevania SOTN, Bionic Command Rearmed 1&2, Sonic 4, Duke Nukem 3D.

Annars är det nog Duke Nukem Forever fast på PC då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av John:

Vilka är era egna tre favoriter under våren då? Och varför, inte minst?

Som inte släppts än? L.A Noire, av 4 anledningar: Rockstar, ansiksanimationerna, dialogen samt att det verkar bli en äkta deckarhistoria à la 40-tal.

För flera månader sen var jag sjukt intresserad av Brink, som ser ut att bli ett väldigt originellt FPS (tack gode gud), jag hoppas att det bli bra. Ambitiöst är det i alla fall, och jävligt snyggt.

Sen kan man ju alltid hoppas på att DNF blir bra.

Inaktiv
Skrivet av Höglund:
Skrivet av John:

Vilka är era egna tre favoriter under våren då? Och varför, inte minst?

Som inte släppts än? L.A Noire, av 4 anledningar: Rockstar, ansiksanimationerna, dialogen samt att det verkar bli en äkta deckarhistoria à la 40-tal.

Så vitt jag vet så är det inte Rockstar som utvecklar L.A Noire utan Team Bondi.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag glömmer alltid bort det, tack för påminnelsen.

Medlem

Ganska dåligt med 360 lir så här tidigt på året. De flesta tunga spelen släpps ju under fjärde kvartalet.

Här är i alla fall min inköpslista till X360:
- L.A. Noire
- Brink
- Rage
- TES: Skyrim
- Mass Effect 3
- Batman: Arkham City


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Finns ju ett demo på Bulletstorm, dra hem å testa om du inte gjort de. Det har högt underhållningsvärde enligt/för mig iaf


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag kommer bara köpa ett spel i vår, tyvärr. Om ekonomin hade varit bättre skulle absolut blivit fler.

Så jag kommer definitivt köpa Dragon Age 2 (helt underbart spel, gillade ettan skarpt och testade tvåan på gamex)

andra sepl som ser intressanta ut (enligt mig) är:

Dungeon Siege 3

Hunted: Demon Forge

Warhammer 40K Space (det släpps väl nu under våren? )

hoppas du hittar något spel som passar

Glömde "Brink"; MP-delen verkar mycket underhållande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelen jag köper till X360 i år:

Crysis 2
Skyrim
Gears Of War 3
Mass Effect 3

Sen kommer det även ett par PC spel som Dragon Age 2 och Battlefield 3.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Är väl egentligen bara LA Noire som är intressant till 360. Förstår om du inte är sugen på Bulletstorm, känns som ett spel som inte ger särskilt mycket tillbaka.

Är dock en massa intressanta PC spel som precis släppts/släpps inom kommande dagarna.. är nog där du ska lägga "krutet"!

Och jag har nog hamnat i samma "dvala" som dig. Har senaste åren börjat tröttna rejält på spel. Blev dock frälst igen med Men of War: Assault Squad samt Red Dead Redemption (y).

Jag har kommit på att jag är trött på spel som stressar en. Av samma anledning känns Brink väldigt, väldigt ointressant.


signatur

Have a good time!

Medlem

På den första halvan av året är jag mest laddad inför Brink, Ghost recon FS och Deus Ex.

Medlem

Homefront släpps ju nu på fredag. Bokat och hoppas mina tentabekymmer försvinner på Fredagen. Homefront, öl och en skål chips. Now that's what I'm talkin' 'bout


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem

Battlefield 3, Assassin's Creed 3, och Modern Warfare 3 (?)

Inaktiv

L.A Noire och Brink är väl det som släpps nu i vår som är intressant. Eller skulle Batman Arkham City också släppas nu i vår?


signatur

War never changes.

12
Skriv svar