Sony: Vi undviker exklusiva spel

Medlem

Detta innebär knappast att de kommer släppa sina egna titlar (alltså de som Sony är utgivare för) till andra format, att göra så hade varit oerhört korkat. Exklusiva spel är anledning till att köpa en konsol eller dator, inte exklusivt innehåll. Utan spel som GoW 3, Uncharted 2, Killzone 2, Heavy Rain med flera tvivlar jag på att Sony ens sålt i närheten lika bra som idag.

Däremot kan jag tänka mig att exklusivt innehåll kan få en del att köpa spelet till det formatet om de också redan äger hårdvaran för att spela det.

Medlem

Undviker exklusiva spel, eller har inga exklusiva spel? Sony tappade ju en hel bunt framtida succéer under konsolens första två år.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av mxz:
Skrivet av Gandir:

Äger visserligen en PS3 men tänker aldrig mera slå igång den eller köpa en elektronisk produkt av Sony efter som man inte kan lita på att de följer lagen och spionerar på sina kunder på sätt som är olagliga.

Varför äger du en PS3 om du aldrig tänker använda den? Låter som slöseri med pengar, varför inte göra sig av med den då?

Jag äger en för att jag köpte den innan Sony började svina som mest, och tog bort möjligeheten att köra linux och innan det stog klart att det spionerar på sina användare och allt annat skit de håller på med. Sedan tänkter jag inte sälja den för att då för jag skräpet vidare till någon annan, man kan nog kalla det en moralisk ståndpunkt.

Jag väljer att kalla det naiv miss-informerad idioti, om det är ok med dig?

Ja det är ju fritt att ha egna tankar, men jag skulle gärna vilja veta hur jag är miss informerad? Vad menar du att jag säger som inte är sant?

Gandir=Troll??? Har sett dig skriva flera gånger och du kläcker alltid ur dig konstiga saker. Det skulle bara vara konstigt om du inte är ett troll! LMAO!!!

Inaktiv

HAHA, och om man läser denna artickeln "20 anledningar att äga en PS3 i år"
så blir det ju inte alls motsägelsefullt!!!

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Är det inte PS3 som har de flesta och bästa exklusiva spelen?

Beror väl på vem man frågar?

För mig så är inget av PS3:ans exklusiva spel intressanta.

Gran Turismo 5 var det enda spelet som kunde motiverat mig att skaffa en PS3:a... men det var ju långt ifrån vad man trodde det skulle bli.

Medlem

Mass Effect 2 är hur skönt som helst på ps3 tack sony!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Mass Effect 2 är hur skönt som helst på ps3 tack sony!

Det roliga är att du borde tacka MS, inte Sony. det är snarast Ms som inte ansåg det vara värt att behålla Mass Effect som exklusiv serie, lite som med FF eller MGs för Sony.
Dock är jag med på principen, ju mer multiformat destu bättre för mig som spelare

ett par exklusiva serier får ju varje konsol ha, men mer multiformat är trevligt. De har ju fortfarande olika hårdvara, kontroller, mediafunktioner och annat som avgör, inte bara spelen, det var ju på 90-talet de avgjorde
Nu för tiden är det saker som Kinect, blu-ray, filmuthyrning, mediacenter, facebook och annat som avgör i allt större grad. Sen kommer ju spelen fortfarande att utvecklas primärt för en plattform, Heavy Rain på 360 skulle aldrig bli lika snyggt/bra som på Ps3 och tvärt om för ex. Gears

12
Skriv svar