Heta Elder Scrolls V: Skyrim-detaljer avslöjade

Moderator | Testpilot

Magnetism verkar iaf fett wierd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag tyckte ju om oblivion och det här ser ju ut att bli helt galet bra så: VILL HA!

Medlem

"One of the finishing moves involves "plunging your sword into your enemy's chest", coupled with gurgling death noises."

Låter kul hehehe

Medlem

Tycker inte magnetism känns fel alls. Är det bara jag som upplevde att medhjälpare ALLTID var i vägen i Oblivion? Kanske realistiskt att man inte kan svinga sitt svärd hursomhelst när det är andra runt omkring, men det blev fan inte kul gameplay av det, så som NPCerna springer runt i det spelet.
Nu kanske man kan göra något utan att konstant riskera döda sin egna sida.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Zombies då, we gotto have zombies, herregud, det är ju 2011!

Umm..det har varit Zombies i samtliga Elderscrolls


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

mycket snack och liten verkstad, ge hit lite gameplay videos så blir jag nöjd!

Medlem

Någon som vet hur det är med röster? Eftersom "alla" lät likadant i Oblivion! Tyckte iaf jag drog ner spelet väldigt mycket!

Kul att de satsar mycket på natur med


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Märker att du kommer från ett kloster -.-

Du kanske borde tänka över din ton en aning. Det går att ha olika åsikter om ett spel utan att komma med personangrepp.

Jag tillhör skaran som tycker att Oblivion är riktigt tråkigt, och RPGs är dessutom min favoritgenre. Det finns många anledningar till varför jag inte gillar Oblivion, men den främsta är att Bethesda inte har någon koll på det viktigaste i RPGs - dialogen. Dom lyckades inte skapa en enda minnesvärd karaktär eller en enda medryckande konversation. När alla NPCs säger samma saker med samma röst, varför ska man då bry sig om vad dom har att säga överhuvudtaget?

Sen fanns det andra problem också, som den usla Gamebryo-motorn, en svag story och konsollifierat gränssnitt som man måste ladda hem mods för att fixa. Därmed inte sagt att Bethesda är dåliga på att göra spel - både Morrowind och Oblivion har fantastiska världar, t ex. Modfunktionerna är utmärkta också. Men om Bethesda inte lyckats lära sina designers hur man gör ett RPG så har jag inte höga förväntningar inför Skyrim.

Medlem

Fan vill ha detta spelet nu asså!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag tillhör skaran som tycker att Oblivion är riktigt tråkigt, och RPGs är dessutom min favoritgenre. Det finns många anledningar till varför jag inte gillar Oblivion, men den främsta är att Bethesda inte har någon koll på det viktigaste i RPGs - dialogen. Dom lyckades inte skapa en enda minnesvärd karaktär eller en enda medryckande konversation. När alla NPCs säger samma saker med samma röst, varför ska man då bry sig om vad dom har att säga överhuvudtaget?

Känns som det är jävligt svårt att få någon att bry sig om karaktärer i ett sandbox spel, vilket vad oblivion och fallout 3 - Vegas är, mer än RPG'n om jag får tycka. I den andan känns spelen mer som singleplayer mmorpg's, och är man då ute efter en bra story tror jag man är helt fel ute. I vilken bra roman presenteras en person på en sida för att sedan aldrig nämnas igen? Precis så är fallet med 90% av alla du kommer möta i ett öppet RPG spel. Vill du ha karaktärsutveckling med tvivelaktig story kan du pröva JRPG's, eller andra spel med en grupp av individer i fokus t ex Mass effect.

Medlem

Not every NPC will have a complete set of dialogue like in Oblivion. It'll be more like in Fallout 3, where only the 'important' NPC's have anything substantial to say.

sadface

Medlem
Skrivet av sinan:

Not every NPC will have a complete set of dialogue like in Oblivion. It'll be more like in Fallout 3, where only the 'important' NPC's have anything substantial to say.

sadface

sadface indeed =/

Medlem
Skrivet av sinan:

Not every NPC will have a complete set of dialogue like in Oblivion. It'll be more like in Fallout 3, where only the 'important' NPC's have anything substantial to say.

sadface

Tja, det beror på hur dom menar. Om de menar att varje NPC som har något vettigt att säga är en quest-giver så är det sadface på det hela. Fast menar dom att det är helt enkelt färre onödiga NPCs som snackar dynga som även är TRÅKIG att lyssna på, men dialogerna är mer genomarbetade och att det fortfarande finns NPCs som inte är ett quest, t.ex storytellers eller kanske något hint/rumor om något dom hört, fast då med en bättre, och intressant dialog, så är jag för det.

Själv hoppas jag att det finns intressanta böcker också. Fanns böcker i både Morrowind och Oblivion som jag kämpade med att samla ihop och läste. Småkul once in a while.

Medlem
Medlem

"Quests can influence each other. Quest A may be changed for you because you completed Quest B beforehand."

Det här kommer fan göra mig galen xD

Medlem

Dwemerruiner och Draugr tillbaks! Lyckan är gjord!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

får mysminnen av det metallknarrande ekot som låter i bakgrunden från dwemerruinerna i morrowind.

Medlem

Är jag den enda som aldrig kört ett Elder Scrolls spel?

Är alltid en massa hype till ES spelen men efteråt läser man så mycket om folk som blev besvikna o att det blev misslyckat o grejer....

Medlem

Har spelat alla Bethesda's spel. Och så imponerad jag blev av Oblivion, ser jag stort framemot Skyrim!

JAG FÅR ORGASM!!!

Medlem
Skrivet av Campaigner:

Är jag den enda som aldrig kört ett Elder Scrolls spel?

Är alltid en massa hype till ES spelen men efteråt läser man så mycket om folk som blev besvikna o att det blev misslyckat o grejer....

Jag har köpt alla hittills och det enda spel som levt upp till förväntningarna såhär långt har varit Morrowind tack vare mycket kompetenta moddare. Oblivion var en besvikelse på alla plan så jag har fotknölshöga förväntningar på Skyrim. Så länge spelet installeras och jag får skapa min karaktär själv så har det upplevt allt jag förväntade mig.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av andreashal91:

Märker att du kommer från ett kloster -.-

Du kanske borde tänka över din ton en aning. Det går att ha olika åsikter om ett spel utan att komma med personangrepp.

Jag tillhör skaran som tycker att Oblivion är riktigt tråkigt, och RPGs är dessutom min favoritgenre. Det finns många anledningar till varför jag inte gillar Oblivion, men den främsta är att Bethesda inte har någon koll på det viktigaste i RPGs - dialogen. Dom lyckades inte skapa en enda minnesvärd karaktär eller en enda medryckande konversation. När alla NPCs säger samma saker med samma röst, varför ska man då bry sig om vad dom har att säga överhuvudtaget?

Sen fanns det andra problem också, som den usla Gamebryo-motorn, en svag story och konsollifierat gränssnitt som man måste ladda hem mods för att fixa. Därmed inte sagt att Bethesda är dåliga på att göra spel - både Morrowind och Oblivion har fantastiska världar, t ex. Modfunktionerna är utmärkta också. Men om Bethesda inte lyckats lära sina designers hur man gör ett RPG så har jag inte höga förväntningar inför Skyrim.

Ja du har rätt. Dålig dag på jobbet och sen varit förmycket ute på fragbite.. my bad


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Låter asnajs. Ser fram emot gameplay footage.


signatur

”Halvt nerdödad.”

Det här fick mig att tänka på Bioshock: "Several new spell effects, including "Ice Trap"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

TES IV BEST GAME EVAH! Längtar som tusan till femman! ;D

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Stephan:

Jag tillhör skaran som tycker att Oblivion är riktigt tråkigt, och RPGs är dessutom min favoritgenre. Det finns många anledningar till varför jag inte gillar Oblivion, men den främsta är att Bethesda inte har någon koll på det viktigaste i RPGs - dialogen. Dom lyckades inte skapa en enda minnesvärd karaktär eller en enda medryckande konversation. När alla NPCs säger samma saker med samma röst, varför ska man då bry sig om vad dom har att säga överhuvudtaget?

Känns som det är jävligt svårt att få någon att bry sig om karaktärer i ett sandbox spel, vilket vad oblivion och fallout 3 - Vegas är, mer än RPG'n om jag får tycka. I den andan känns spelen mer som singleplayer mmorpg's, och är man då ute efter en bra story tror jag man är helt fel ute. I vilken bra roman presenteras en person på en sida för att sedan aldrig nämnas igen? Precis så är fallet med 90% av alla du kommer möta i ett öppet RPG spel. Vill du ha karaktärsutveckling med tvivelaktig story kan du pröva JRPG's, eller andra spel med en grupp av individer i fokus t ex Mass effect.

Vegas lyckades ju riktigt bra när det gäller karaktärer. Inte i stil med te.x Mass Effect eller Dragon Age, men att skriva "Oblivion och fallout 3 - Vegas" är inte okej!

Medlem

SKYRIIIIIM!!!!!

12
Skriv svar