Sony: "Vi har inte börjat utveckla Playstation 4"

Robot
Sony: "Vi har inte börjat utveckla Playstation 4"

PS4 är inte under utveckling och mycket talar för att vi inte kommer att få se den under de närmsta fem åren.

#nyhetstips


Medlem
Sony: "Vi har inte börjat utveckla Playstation 4"

Visst, övertygande. Så E3 2012?

Medlem

Jag vill inte ha en ny konsol, däremot bra och fler spel och bättre pay per view tjänster.

Medlem

Med tanke på hur mycket spelen utvecklades till PS2 under årens gång så tror jag personligen att PS3 har mycket kvar att ge. Tycker att Sony gör helt rätt i att fokusera på PS3 några år till....sen tror jag nog allt att det finns ett litet skissblock någonstans på Sonys utvecklingsavdelning med titeln "PS4"

Medlem

Tror 3:an har många år kvar.

Sony kan inte vara så dumma att de inte har börjat utveckla 4:an ännu.

Medlem

De kanske börjar med hårdvaru adons när den börjar bli föråldrad.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av 6ybite:

De kanske börjar med hårdvaru adons när den börjar bli föråldrad.

Tror du det själv eller? Grejen med konsol är ju att man enkelt ska kunna koppla in och starta det man vill spela/titta på.

Det är toppen. PS3 har fortfarande mycket kvar att ge, och ju längre de väntar med att börja jobba på uppföljaren desto mindre risk att hårdvaran blir föråldrad snabbt.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

De kanske börjar med hårdvaru adons när den börjar bli föråldrad.

Det fungerar inte så: det kallas "konsoll" för ett skäl.

Medlem

Nintendo har ju ett addon till sin kontroll, motion plus eller vad den nu heter. Xbox har väl krav på vissa spel att man ska ha HD (inte helt säker på det dock) vilket är ett add on för vissa modeller. Så visst det går att ha add ons men inte speciellt många (1-2 skulle jag gissa på) och de ska tillföra mycket samt inte kosta för mycket.

Mer OT, så tror jag att sony jobbar hyffsat på PS4, inte så mycket för att PS3 inte kan fixa rätt bra grafik ett par år till utan för att MS säkert jobbar på en ny xbox och en sådan kommer säkert vara rätt bra mycket bättre än ps3 vilket skulle innebära att sony hamnar efter rätt rejält.

Medlem

Jag blir så trött. Klart att de inte skulle gå att trycka in all ny teknik som kommer, i konsollerna. Då skulle de behöva släppa nya konsoller varje år. Men dagens konsoller håller nere den tekniska utvecklingen av spel. Tycker de är tråkigt..

Inaktiv

vem bryr sig!?

Medlem

Nog bäst att dom väntar med 4'an annars blir det inget revolutionerande med den.

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av 6ybite:

De kanske börjar med hårdvaru adons när den börjar bli föråldrad.

Tror du det själv eller? Grejen med konsol är ju att man enkelt ska kunna koppla in och starta det man vill spela/titta på.

Säger Sega mega drive med Sega CD och 32X eller Nintendo 64 med ram-pak dig nått? Det har hänt förut och man säger ju att historien har en tendens att upprepa sig. Dock är det otroligt osannolikt att Sony skulle göra det, men man vet aldrig.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dags för PC att återta en del av marknaden nu när konsollerna inte hänger med längre, se bara på BF3.. PC delen är dubbelt så viktig som konsolverisonerna, precis som det ska vara, och andra företag borde ta efter dom nu kommande 5 åren.

Dö konsoller.

Absolut. De ser säkert inte alls efter vilken marknadsandel som genererar mest vinst.

Medlem

Jag hoppas inte det kommer någon PS4:a på ett bra tag. Hur mycket bättre kan man begära att grafiken ska bli egentligen? Hur mycket mer vill man att spelen ska klara av? Det är en jävla hysteri över vilken konsoll som är kraftigast, en ännu löjligare över att PC har kommit så mycket längre i utvecklingen. Men helt ärligt så är det snacket löjligt, det finns många PS2 spel som är bättre än PS3 spel, och vissa av dem är ju nästan snyggare också.

Och vad gäller PC diskussionen så tycker jag personligen att det är absurt att man kan köpa en dator som 6 månader senare inte klarar av att spela vissa spel. Bättre då med en konsoll där man vet att alla spel du köper till konsollen kommer kunna spelas på konsollen.

För övrigt så tror jag att PS3 och X360 är de sista klassiska konsollerna vi kommer se. Wii körde ju en all in på något nytt, och jag ska säga direkt att jag är inget fan. Sony och Microsoft verkar väldigt sugna på att försöka slå sig in på mainstream marknaden de också med PS Move och Kinect, och frågan är om inte vi blir av med den regelrätta handkontrollen helt till nästa generations konsoller.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Jag tror deras plan är att ta off-the-shelf hårdvara när den är tillräckligt avancerad och baka ihop det i en konsol. Ungefär som Microsoft gör. De brände sig nog lite på att göra det så unikt som de gjorde det med PS3an.

Detta antagande ligger även i linje med deras tidigare uttalande om att plattformsunika spel är negativt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Och vad gäller PC diskussionen så tycker jag personligen att det är absurt att man kan köpa en dator som 6 månader senare inte klarar av att spela vissa spel. Bättre då med en konsoll där man vet att alla spel du köper till konsollen kommer kunna spelas på konsollen.

Underligt. När jag köper dator så kan jag spela krävande spel i 3-4 år utan större problem. Jag har köpt ny dator ungefär lika ofta om det kommer nya generationer av konsoller. Visst, de kostar mer, men att den skulle vara utdaterad efter 6 månader? Nej, då får man ha köpt en redigt kass burk...

Dessutom om man (snabbt överslag) summerar kostnad för min PC + alla spel jag köpt till den efter senaste nybygget så börjar det närma sig priset av en konsol + samma antal spel, då spelen kostar mer till konsol.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Vilka nötter är det som seriöst påstår att PS3 har mycket kvar att ge? Inte i kampen om att vara den bästa spelmaskinen iaf. Jag menar, vare sig Xbox eller Playstation kan eller har aldrig varit i närheten av att kunna prestera lika bra som en PC. Utan att överdriva så ligger inte ens 360 & PS3 ens i närheten av att kunna utklassa min dator när det gäller spel.

Medlem

Man får läsa raderna här tror jag.

"Vi har inte börjat utveckla Playstation 4 än" kan betyda att de inte har börjar PRODUCERA den än men de har nog börjat spåna på ideér.

Angående hårdvarutillägg tycker jag det är en strålande ide för att kunna göra ännu större & snyggare spel.

Annars som PC spelare så hade det varit bra om de släppt en ny konsol var tredje år så de dör ut.

Medlem
Skrivet av Artikel:

VD:n Kazuo Hirai säger i en intervju att all energi ligger på att förbättra den fortfarande väldigt relevanta PS3:an.

Förbättra? Tycker dom bara gör att den sämre.. Dom har ju inte släppt någon klok uppdatering på skit länge. Det var 3d grejen dom släppte. den har det bara varit säkerhets uppdateringar...
Tex mkv är väl ett självklarhet till en media maskin? Hur länge har mkv finnas? länge...
Sen tog dom bort OtherOs.. Smaaaart liksom..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Medlem

Ny konsoll så fort som möjligt, för bättre konsoll= bättre spel på pc. Ju bättre och nyare hårdvara den senaste konsollgenerationen har, desto bättre "port" spel får vi till pc då pc:ns roll lär knappast bli större tack vara all bs om piratering. Så jag hoppas MS och SONY släpper nästa konsoll så fort som möjligt, och att hårdvaran är i dx11 klass och minst 2gb ram/vram ska den helst ha för all HD glädje.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ge oss nya konsoler. Fan jag byter dator 1 till 2 gånger per år och det finns ju inget som kan hota den. Vill att alla spel ska få dx 11 som standard men det händer ju inte eftersom dom gamla ruttna konsolerna inte klarar av det.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Det kanske finns en anledning att det finns pirater....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

4an är garanterat i planeringsstadiet.

Medlem
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Piratkopiering är lättare på PS3 än på PC nu för tiden, och om Sony inte ens har börjat jobba på PS4 med en helt ny säkerhet så kan det ju inte förstöra deras ekonomi allt för mycket. Dom fokuserar mest deras piratjakt på fuskare som förstör för deras ärliga kunder, inte pga förstörd ekonomi. Det är inte piratkopiering som dödar PC, de är ny hårdvara varje år, dåligt optimerade spel, multiplattform med dåliga portar osv...

Medlem
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Jo det är därför PC-marknaden säljer mer än konsollmarknaden.
Sluta lyssna på PR-bullshit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Sony har sagt att dem hatar konsoller och PS4 kommer ALDRIG NÅGONSIN att utvecklas. XBOX kommer även det att läggas ner FULLSTÄNDIGT.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Jo det är därför PC-marknaden säljer mer än konsollmarknaden.
Sluta lyssna på PR-bullshit.

Har du någon källa på det? Låter ju smått fantastiskt.

123
Skriv svar