Detta innehåller nya Civilization V-patchen

Robot
Detta innehåller nya Civilization V-patchen

Mängder med spelbalanserande finjusteringar erbjuds när Firaxis polerar sin strategipärla.

#sid-meiers-civilization-v, #firaxis-games


Medlem
Detta innehåller nya Civilization V-patchen

Intressant Förra gången jag spelade försökte AI:n vinna genom att bygga så många städer som det bara gick in (spelade på HUGE)! Detta höll på till absurdum ända tills jag gick och vann på min lilla raket 8)


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Undrar om dom har gjort så att man faktiskt kan spela klart spelet också?

Medlem

Största problemet jag har haft är att AIn bygger på tok för många städer. På en karta där jag bygger 5-8 städer hyfsat nära varandra så bygger AIn upp mot 15-20.

Nu har dom iaf utökat avståndet med en ruta, men dom skulle behöva öka på det med 2-3 rutor till.

Medlem

Ohhh... Såg ut som en väldigt nice patch måste jag säga. Fixar mycket som jag stört mig på.

Medlem

Diplomatin förbättrades ju inte nämnvärt i förra uppdateringen, istället blev vi spammade med "fördömanden" åt alla håll vilket gjorde allianser eller fredliga relationer över huvud taget omöjliga. Spelet blir förhoppningsvis mer spelbart med de nya ändringarna men jag tänker inte hålla andan, så att säga.

Medlem

Kan dom inte fixa fram Hot Seat patchen snart?

Medlem

Det är en hel del mer som måste lösas i detta spel. Att ett spel som knappt är spelbart i multiplayer blev årets bästa spel i PC Gamer är f*n skandal.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Det är en hel del mer som måste lösas i detta spel. Att ett spel som knappt är spelbart i multiplayer blev årets bästa spel i PC Gamer är f*n skandal.

Vad menar du med "knappt spelbart i multiplayer".
Kan du vänligen förtydliga vad du har problem med?

Vidare så kan jag erkänna att den här patchen kommer ge mig bekymmer.
Har redan stora problem med att min befolkning tjurar och att jag har ekonomiska tillkortakommanden.
Sedan kan det tyckas konstigt att Fireaxis verkar tycka att man inte ska ha några stora städer.
Min största stad jag har haft är 34 och det var på näst lättaste...

1
Skriv svar