Sony: "Vi har inte börjat utveckla Playstation 4"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Jo det är därför PC-marknaden säljer mer än konsollmarknaden.
Sluta lyssna på PR-bullshit.

hur vet du det då? har du någon specifik källa?
Vad jag hört så har och kommer assassins creed serien sålt mer till konsol än till PC.
Detta gäller även dom flesta FPS spelen, och de säger sig självt att konsol marknaden bara ökar pga en sak. att PC spelarna är och kommer alltid vara tråkiga med alla cheats och mods som förstör spelen för att dom inte kan aima eller är sjukt dåliga förlorare.

PC marknaden kommer finnas kvar men fler titlar kommer försvinna från PC för det inte finns någon vinst att plocka därifrån


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

Jo det är därför PC-marknaden säljer mer än konsollmarknaden.
Sluta lyssna på PR-bullshit.

Har du någon källa på det? Låter ju smått fantastiskt.

Marknaden läser inte av köp online just pga. att kunna ljuga att konsollerna säljer mer. På med foliehatten nu.

http://www.gamefront.com/report-shows-annual-pc-hardware-sale...

Ja, jag vet att detta inte handlar om spel, men folk köper ju knappast hårdvara utan spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det är inte piratkopiering som dödar PC, de är ny hårdvara varje år, dåligt optimerade spel, multiplattform med dåliga portar osv...

Vilken smart strategi faktiskt. Porta alla konsol-AAA-titlar dåligt till PC, så sänker de sakta PC-marknaden, på ren 'bad will'.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Ish
Medlem

Jag vill ha en konsol som klarar av AA och inte ser såförbannat grötiga ut i djupet (se samtliga FPS shooters på konsol)


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

hehe, PC kids ni e roliga, varför lira pc seriöst när bara 1 spel kommer per år?
när alla nya spel optimeras och släpps till konsol först, och sen portas över till pc 6månader senare?

ni kan väl lira cs1.6 på era monster maskiner med dx44 tills ni blir pensionärer. men fan så många bra spel ni missar.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

BeW
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hehe, PC kids ni e roliga, varför lira pc seriöst när bara 1 spel kommer per år?
när alla nya spel optimeras och släpps till konsol först, och sen portas över till pc 6månader senare?

ni kan väl lira cs1.6 på era monster maskiner med dx44 tills ni blir pensionärer. men fan så många bra spel ni missar.

Ja du... intressant genre du spelar där det bara släpps 1 spel till pc varje år. För övrigt tycker jag ju strategigenren blomstrar något väldigt hos konsoler, för några strategi spel släpps ju tydligen inte till pc... och de som gör det är ju halvt bra portningar så det är inte mycket att hurra för.

Skämt åsido så är det ju klart att pc plattformen missar många bra spel men så är det även för konsolerna, så det är ju bäst ifall man har båda. Jag tycker det är tråkigt att utvecklingen till viss del står still med konsolerna men samtidigt är det ju poängen och det hindrar inte utvecklarna från att göra bra spel.

Jag tror PS3an har mycket kvar att ge, tycker dock de borde ge den mer stöd för olika saker så som filmformat osv. Mjukvarumässigt finns det mycket man kan göra. Sen ifall det de säger stämmer eller ifall det dyker upp en PS4a tidigare än det återstår ju att se.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hehe, PC kids ni e roliga, varför lira pc seriöst när bara 1 spel kommer per år?
när alla nya spel optimeras och släpps till konsol först, och sen portas över till pc 6månader senare?

ni kan väl lira cs1.6 på era monster maskiner med dx44 tills ni blir pensionärer. men fan så många bra spel ni missar.

Vilka fantastiska spel är det vi missar?

Medlem

Jaha, så dom ska fortsätta stoppa utvecklingen med sin 6 år gamla konsol. Bra jobbat sony.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hehe, PC kids ni e roliga, varför lira pc seriöst när bara 1 spel kommer per år?
när alla nya spel optimeras och släpps till konsol först, och sen portas över till pc 6månader senare?

ni kan väl lira cs1.6 på era monster maskiner med dx44 tills ni blir pensionärer. men fan så många bra spel ni missar.

Här är ett bra exempel på någon som är förlorad i konsolträsken.

Stackarn.

Medlem

Redan 5 år? Känns som den är 2 eller 3 år som gammal som max. Själv känner jag inte ett behov av en ny konsol "redan". Tiden går fort....väldigt fort.

Medlem

Sony: "Vi har inte börjat utveckla Playstation 4"

Yeah right.

Medlem

Det finns ingen revolutionerande teknik ute nu så det är bäst att de tar sin tid tycker jag.

Medlem
Skrivet av Nobbe69:

Finns en anledning att PC marknaden håller på att dö.Piratkopiering

obvious troll is obvious


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hehe, PC kids ni e roliga, varför lira pc seriöst när bara 1 spel kommer per år?
när alla nya spel optimeras och släpps till konsol först, och sen portas över till pc 6månader senare?

ni kan väl lira cs1.6 på era monster maskiner med dx44 tills ni blir pensionärer. men fan så många bra spel ni missar.

Bara för att jag föredrar PC, så betyder det inte att jag inte spelar konsoll. Jag har både ps3 och 360 och pc, just så att man inte missar något bra. Men det gör inte att jag älskar pc mest för det, alla med ens lite IQ förstår att man väljer det bästa? Och flesta PC spel kan man lira med kontroll sittandes på en fläsk soffa ala konsoll spelare, fast med bättre grafik, högre res m.m....

Skrivet av GreatS:

Det finns ingen revolutionerande teknik ute nu så det är bäst att de tar sin tid tycker jag.

Välkommen till fz, jag hoppas det inte var för ^^ du reggade på fz? Jag tycker en sandy bridge cpu och en tung dx11 gpu är tillräckligt bra hårdvara för konsoll. Om du tror att konsoller av nästa generation kommer ha bättre specs än så, så lär du bli besviken.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vet inte riktigt hur PC marknaden håller på att dö .. Vet inga siffror .
Men än så länge klagar inte jag på de spelen jag har i min PC .
Och det jag spelar mest råkar vara gratis . "Leage og legend" . Oj då !

Ne ska nog skaffa mig en sådan där konsol där man absolut inte kan få in spel gratis,
erm .. Kan jue t,ex dra upp alla som har ett nintendo DS som har piratade spel samt massa roms från GBA, SNES , NES ... : )
Så piratas gör det på alla plattformar .. brukar dock kosta mer att få sin hårdvara fifflad


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Shimo:

Jag tror deras plan är att ta off-the-shelf hårdvara när den är tillräckligt avancerad och baka ihop det i en konsol. Ungefär som Microsoft gör. De brände sig nog lite på att göra det så unikt som de gjorde det med PS3an.

Detta antagande ligger även i linje med deras tidigare uttalande om att plattformsunika spel är negativt.

Stort sett vad de redan gjort med ps3an, inte precis så att de utvecklat någon viktig komponent i konsollen själv, processorn utvecklades utav ibm, gpun är från nvidia och standardhandkontrollerna utnyttjar teknik som Microsoft prövade på 90-talet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av 6ybite:

De kanske börjar med hårdvaru adons när den börjar bli föråldrad.

Det fungerar inte så: det kallas "konsoll" för ett skäl.

Så Megadrive var ingen konsol?

Medlem
Skrivet av GreatS:

Det finns ingen revolutionerande teknik ute nu så det är bäst att de tar sin tid tycker jag.

Beror ju lite på vad man anser "revolutionerande teknik" är för något.

Vad som verkligen Är revolutionerande är skillnaden i hårdvara/prestanda mellan ett sketet PS3/X360 och en modern dator, där har du fan i mig en revolution i prestanda!

PS3 höjs ofta och gärna till skyarna pga sin "avancerade" cellprocessor. Och trots denna ultimata processor så är det OFTAST så att samma spel på XBOX360 antingen ser bättre ut och/eller har högre/jämnare FPS.
Men den ständiga ursäkten är ju som vanligt att "PS3:ans processor är så avancerad och annorlunda att spelmakarna inte lärt sig ännu att utnyttja dess monumentala kraft".

En ny modern dator för en bra bit under 10.000kr med Sandy Bridge, GTX5XX/HD69XX och 6Gb RAM är så in i helvete mycket mer prestanda än en av dagens "Top of the Line" konsoller kan erbjuda.
Dock är det en sanning att piratkopieringen ändrat spelföretagens blickar från PC till konsoll, vilket är tråkigt.

MEN, jag vet också att PS3/XBOX360 verkligen har mer att ge: För Om en utvecklare verkligen anstränger sig så kan dom producera spel som verkligen är mycket snyggare än dagens med jämn och acceptabel fps.
Se bara på PS2; under sina sista dödsryckningar kom ett spel med grafik som inget annat spel var i närheten av, och som verkligen visade hur snygg grafik man kan få till även på åldrande hårdvara, om man verkligen vill. Kommer fan inte ihåg vad spelet hette nu, kanske Shadow of the colossus eller nått sånt.

Min åsikt: Släpp för fan nya konsoller med dagens hårdvara, räcker gott med en 4-kärnig Core 2 Duo i ca 3Ghz, 2gb RAM och grafikkort i klass med GTX460. För det i sin tur gör förhoppningsvis att spelen blir snyggare till konsollerna, och därmed till PC, så jag kan tanka ner dom och fortsätta att skjuta mig själv i foten...

Medlem

Själv så missar man ju inget när man har PS3an, Wii, 360n och en fläskig dator

Medlem

Så nu ska konsolerna hålla tillbaka spelutvecklingen för PC i ytterligare fem år?

Inaktiv

Bullshit!

Tror nämligen att MS, Sony och Nintendo utvecklar i smyg.

Medlem

Problemet är att det går ganska bra för alla tre just nu. Nintendo som ligger långt efter leder och behöver inte stressa ut ny hårdvara. Sony vill ta igen de tidiga förlusterna. Microsoft njuter av att konsolen drar in pengar efter åren med minus när den första Xbox var aktuell.

Medlem

Man kan klaga hur mycket man vill på att konsollerna håller tillbaka PC utvecklingen men det finns en anledning till att de finns. Jag som student har till exempel absolut inte råd att köpa en dator för 8000kr plus skärm på mitt studiebidrag som sedan håller i ett par år. Köper jag däremot en PS3 för 3500, eller billigare om man köper den nu men jag köpte min för det, så är jag garanterad att kunna spela alla spel i 6-8år och många spel i minst tio år.

Visst, spelen kostar lite mer men jag har ändå bara råd med kanske 5st per år så hade jag en PC kanske jag haft råd med 6st. Och om utvecklarna ville skulle de kunna utveckla för PC separat, vilket vissa utvecklare gör. Jag önskar ju såklart att man skulle utveckla alla spel till PS3 från grunden och inte porta från XBOX, men det blir ju billigare att göra så och de flesta spel blir okej ändå. Men man får inte glömma vad konsollerna också hjälper spelmarknaden, för varken jag eller många av mina kamrater hade köpt spel överhuvudtaget utan dem.

Medlem

Har man spelat optimerade spel för PS3 så vet man hur bra grafik man kan klämma ur en PS3'a. Jämför Resistance som var ett av de första spelen med Uncharted 2. Stor skillnad. Och det lär nog fortsätta i takt med att utvecklarna blir duktigare på att utnyttja hårdvaran. Dock så finns det begränsningar och därför har jag även en pc som stödjer DX11, tyngre fysikberäkningar och bättre AI.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Sålänge konsolen inte är tekniskt utdaterad finns det ju ingen som helst anledning att göra något åt det.
Med nya tekniker som global illumination, skiftande tesselations och annat är problemet att dom är så pass nya att få kan använda dom ännu. Att kunna göra egenskaperna mindre krävande, samt simulera vätskor realistiskt med mera tillhör nog näst troligen nästa generation. Det finns nvidia-simulationer för det idag, men vi är fortfarande ett par år ifrån att göra det utan att det kräver för mkt prestanda.
Det krävs en hårdvarurevolution innan det är dags enligt mig.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Det är antagligen en sanning med modifikation. De har garanterat en grupp som jobbar med att se över utvecklingen på teknikfronten och kommer med förslag på vad som kan inkluderas i nästa generation. Något annat vore ju lite korkat.

Men helt sant att det finns mycket liv kvar i PS3:an, frågan är hur länge Microsoft kommer att vänta med nästa generation. Kommer Sony att ligga 1-2 år efter den gången också?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

konsollerna ligger redan långt efter PC vad gäller prestanda redan nu.. se bara på crysis 2 och kommande Rage.. En ny konsoll ett måste inom 2 år fast PS3 kommer leva vidare precis som PS2 gjort.

Medlem

bs , så fort man släppt sin nuvarande , eller t.o.m innan så måste man ju fan börja på nästa , man har inget att tjäna på att bara sitta och låta talangerna rulla på tummarna

Medlem

Dom har nog kollat på det men det här uttalandet kan ju likväl innebära att dom inte har några planer på en PS4 än då dom kanske inväntar nästa stora steg i hårdvara?

Men nästa generation konsoler kan ju likväl följa OnLive gränsnitten som i sin tur skulle dra PC tillbaka till att bara vara en arbetsmaskin. Med detta skulle ju även piratkopiering av spel samt andrahandshandeln som företagen grinar om dö ut då allting är digitaliserat och körs via servrar.

Medlem

Ett stort plus som till exempel konsol spelare missar är alla player modifikationer. PC får gratis banor och User skapade banar till skjut spel i CS fall flera 1000 tals. Sen när det kommer till strategi, titta på WC3/starcraft 2. Och slutligen RPG spelen där man kan ladda ner allt från nya rustningar till helt nya uppdrag och områden, eller kanske till och med en hel revamp av spelet med en helt ny campain.
Jag har spenderat mer tid på WC3 moddar än på den riktiga strategi biten, allt från dota till TD eller RPG banor. Jag har fått 100 tals timmar av att modda dragon age/never winternights 2/KotOR/osv... Jag bryr mig inte om grafik utan det som är viktigt är mig är story och gameplay.

Det är sorgligt att man går miste om allt det här på konsol. Jag ska nämna att jag äger en PS3/360 och en 5 år gammal dator.

123
Skriv svar