Cities in Motion

Robot
Cities in Motion

Efter att ha gnällt på lokaltrafiken större delen av vintern är vi beredda att ta tillbaka det mesta. Livet som trafikgud är stökigt, men samtidigt lika underhållande som förr i världen.

#transport-tycoon-deluxe, #chris-sawyers-locomotion, #cities-in-motion, #colossal-order-ltd


Medlem
Cities in Motion

Tja när jag körde betan så kände jag att det inte är ett klockrent spel men samtidigt så är det ett lagom underhållande och engagerande spel som jag inte har något emot att spendera 200 spänn på. Definitivt ett spel som lever upp till sin prislapp. Håller tummarna för att det kommer mer och ett tillägg med Stockholm och Köpenhamn hade ju inte varit helt fel.

Medlem
Skrivet av SeeJay:

Tja när jag körde betan så kände jag att det inte är ett klockrent spel men samtidigt så är det ett lagom underhållande och engagerande spel som jag inte har något emot att spendera 200 spänn på. Definitivt ett spel som lever upp till sin prislapp. Håller tummarna för att det kommer mer och ett tillägg med Stockholm och Köpenhamn hade ju inte varit helt fel.

Ja precis, bör nämnas att det bara kostar 19€! Verkar vara ett väldigt trevligt spel som jag blev ganska sugen på nu.

Megadelux

Jag håller mig nog till oTTDX. Spelade det senast i förrgår. : ) Det spelet kommer nog alltid att hänga med.

Medlem
Skrivet av SeeJay:

Tja när jag körde betan så kände jag att det inte är ett klockrent spel men samtidigt så är det ett lagom underhållande och engagerande spel som jag inte har något emot att spendera 200 spänn på. Definitivt ett spel som lever upp till sin prislapp. Håller tummarna för att det kommer mer och ett tillägg med Stockholm och Köpenhamn hade ju inte varit helt fel.

Det finns ju inbyggt karteditor, så det är bara att sätta i gång.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Finns det på Steam? Isf blir det nog köp.

Medlem

Stockholm kommer antagligen som DLC


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Släpp stockholm som dlc där du vinner genom att få hela sj att springa gatlopp mellan dom ständigt gnälliga och otacksamma 08-orna som inte fattat att dom troligen jobbar häcken av sig för att hjälpa dom...

Medlem

Hade väldigt låga förväntningar när jag laddade ner demot
men det är faktiskt väldigt roligt och underhållade.

som sagt kontrollerna känns väldigt bra
grafiken är vänlig mot ögonen och ljudet är helt okej!

Medlem

Bra recension och en överraskning för mig. har aldrig hört talas om det, och trodde denna typ av spel hade hamnat långt ner i källarna för utvecklare.

Däremot har jag lite kuriosa. Och folk kommer hata mig för det här, men det kliar så i fingrarna.

Citat:

Ett låst moment 22, ungefär som schack matt.

En schackmatt är inte ett låst moment, det är slutet på ett parti (den spelare som sätter sin motståndare i schackmatt har vunnit). Patt kallas däremot det momentet när en spelare inte kan göra ett giltigt drag men heller inte står i schack, varav när patt uppstår slutar partiet oavgjort (remi).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Däremot har jag lite kuriosa. Och folk kommer hata mig för det här, men det kliar så i fingrarna.

Förstår inte varför folk skulle hata för det. Lite "besserwisser" kommentarer förgyller dagen :)...och allmänbildande !

ndr
Medlem

Är det nån mer än jag som inte kommer längre än till språkvalet ingame? (kommer direkt efter Paradox Interactive).

Allt blir svart men musiken hörs...klickar jag nånstans kraschar spelet...

Medlem

Mycket trevligt spel, ett av ytterst få liknande spel jag har känt kunnat med värdighet efterträda det mer eller mindre odödliga Transport Tycoon. (och portningar/patchningar/optimeringar/implementationer av detta)

För övrigt reagerade jag också på att schack matt är så långt från moment 22 man kan komma, ungefär.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Jag har aldrig förstått varför det skulle vara besserwisser att anmärka på något som är felaktigt. Tvärtom, det är ju svinbra så länge man inte gör det på ett drygt sätt. Det gör att den ansvarige förmodligen inte lär göra om samma misstag igen och är därför bara något positivt.

Medlem

Ursäkta men vad betyder eller står DLC för?

Medlem
Skrivet av Azox:

Ursäkta men vad betyder eller står DLC för?

DLC - står før downloadable content, således nedladdningsbart extramaterial.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av jamzo:

Finns det på Steam? Isf blir det nog köp.

http://store.steampowered.com/app/73010/

Medlem
Medlem

Har hållit ögonen på detta spel och är sugen på ett köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tack för svar Raven! 4h kvar

Medlem

Äntligen det kanske kommit ett soft tidsdödar spel som påminner mig om alla dygn (veckor?) man satt med Transport Tycoon Deluxe! =D

Medlem

Om Stockholm fanns i denna så skulle det vara en omöjlig bana. Så fort det kommer snö så slås all kollektivtrafik ut.

1
Skriv svar