Se det skrotade Diablo 3

Medlem

Såg faktiskt trevligt om, om än det behövdes putsas.
Nuvarande Diablo 3 verkar ju vara mer WoWablo, med samma färgsättnings som musikvidoes för tonårspop. Men precis som med Star Craft där Zerg inte fick vara spå "läskiga" ska väl Diablo också bli "snällt och gulligt" så alla casuals och småflickor kan spela med lampan släkt :/

Medlem

Blev skraj av rubriken, trodde jag sovit under en sten, sen såg jag underrubriken, och stenen lyftes.

Medlem

Jag tycker faktiskt att den första versionen ingav mer Diablo-känsla. Om dom hade kunnat göra den gamla med bättre grafik så hade det inte varit helt fel.
Så hoppas jag dessutom att man får besöka 'heaven' i Diablo 3!

Medlem

Släpp det istället

Medlem

Wow, gud vad tråkigt det ser ut. Som att vi inte har nog med deprimerande och färglösa spel ("WAAAH WAAAH DIABLO SKA VARA JUST DET."), jag föredrar nog Diablo 3's nya look som kan faktiskt ge en mera miljö variation och mer visuellt godis att se som gör att man vill faktiskt fortsätta spela spelet tillskillnad mot Diablo 2s "Brun miljö, brun miljö, grå miljö, brun miljö igen, grå miljö, oj, nu blev det rött." Slutade spela spelet rätt tidigt pågrund av att progressionen kändes inte av.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det skrotade Diablo 3 ser ut som Diablo 2 tycker jag. Vet inte vad som skulle vara bäst men jag ser konstigt nog inte fram emot trean eftersom det påminner för mycket om WoW.

Medlem
Skrivet av Spjuth:
Skrivet av gebe:

Inte för att jag tror att nuvarande D3 kommer bli dåligt (lär bli grymt!) men tycker den här versionen ger sken av att vara mer "true" till originalkonceptet. Av det man sett hittills av det D3 som är under utveckling får man en känsla av "WoW-ifiering". Jag hade gärna sett att de hade fortsatt på inslaget spår, men det är svårt att bedöma helheten av en produkt utifrån ett par bilder bara. Men lite synd är det, tycker det ser trevligt ut!

Håller definitivt med. Gillar speciellt det här med att man ser våningar nedanför i det gamla. Kändes som att det var något med det som gav den riktiga diablo-känslan. Det nya ser ju självklart snyggare ut pga bättre grafik men känns som att det har tappat en del av vad diablo var förr.

Även jag håller med, faktiskt har suget minskat mer och mer ju mer dem visat...

Medlem

Gillar denna grafik bättre men inget jag tror skulle bli bra som ett Blizzard spel

Skribent

Tycker frågan är lite felställd, borde varit:

hade du hellre spelat det skrotade D3 2006 eller väntat 6år till för att få ett som ser snyggare ut?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tycker frågan är lite felställd, borde varit:

hade du hellre spelat det skrotade D3 2006 eller väntat 6år till för att få ett som ser snyggare ut?

Det är inte det som är frågan, frågan är om Blizzard överhuvudtaget får göra något nyskapande för sina fanatiskt religiösa fans. Vare sig det är lite ny grafik till en uppföljare eller helt nytt spel.

Jag står på Blizzards sida om frågan och tycker fansen whinar alldeles för mycket för det här spelet. Om fansen vill så gärna ha ett grått spel, så kan det fixas enkelt genom att ställa ner färgskalan på skärmen och voila, grått spel, precis vad dem vill ha.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Vinkeln är lite väl...
Hade det kommit 2005 kanske man hade gillat det, vad vet jag.

Skribent
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Shadee:

Tycker frågan är lite felställd, borde varit:

hade du hellre spelat det skrotade D3 2006 eller väntat 6år till för att få ett som ser snyggare ut?

Det är inte det som är frågan, frågan är om Blizzard överhuvudtaget får göra något nyskapande för sina fanatiskt religiösa fans. Vare sig det är lite ny grafik till en uppföljare eller helt nytt spel.

Jag står på Blizzards sida om frågan och tycker fansen whinar alldeles för mycket för det här spelet. Om fansen vill så gärna ha ett grått spel, så kan det fixas enkelt genom att ställa ner färgskalan på skärmen och voila, grått spel, precis vad dem vill ha.

När släppte Blizzard "ett helt nytt spel"? I och med släppet av WoW la de ju ner allt annat och fokuserade endast på det i flera år. Vad vi vet skrotades Ghost och D3, lägg därtill att Starcraft 2 säkert sattes på paus ett par åt till förmån för WoW. Det är ett antagande och inte något jag vet, men verkar troligt enligt mig eftersom WoW blev en enorm succé och behövde mkt arbete.. Bortsett från WoW 2004 var det senast 1997 då Diablo släpptes och 1998 då Starcraft släpptes som Blizzard provade något nytt.

Samtidigt, vill spelare verkligen ha nya spel? De mest sålda spelen är med få undantag uppföljare till tidigare spel, om en studio lyckas med ett spel, kör de på och folk blir lika glada varje gång. Skulle det inte göras någon uppföljare blir folk irriterade och klagar på att studion släpper något annat än en uppföljare till deras favoritspel. Jag vet för jag är själv lite likadan . De tre spelen jag ser fram emot mest iår är Duke nukem Forever, D3 (man får hoppas iaf ) och Arkham City med L.A. Noire som en bubblare.

Kanske inte din mening men kände mig nästan lite attackerad efter mitt korta ironiska inlägg så kände mig tvungen o svara. Du verkade likaställa mig med deras "religiösa fans" och hamnade i lite försvarsposition här. Svårt att vara ironisk i text, kanske ska sluta med det?

Medlem

tycker det ser ut som dom här free mmorpgs som skräpar över hela intörnet... men på vissa bilder ser djupet lite bättre ut än det gör i dagens design.


signatur

Godspeed

Medlem

Synd att det skrotades. Hade säkert gett många goda timmars underhållning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker de äldra ser mycket mer ut som Diablo skall göra än de nya. Är ju så klart sämre grafik på det gamla men det har i alla fall det rätta Diablo-stuket!

Medlem

Beroende på story så tror jag att trean hade gjort sig bra 2005 och sedan hade dem släppt en fyra nu istället. Det får man ju dock tolka hur man vill. Själv tycker jag att spelet ser mysigt ut, Diablo-stuket tilltalar mig och spelet påminner mycket om tvåan, frågan är väl om vi inte vill se lite förnyelse vilket det nya medför.

Medlem

Jag tyckte såg coolt ut med gamla bilderna dock hade aldrig passat in för diablo3 inte heller för dessa spelare som lever nu 2011 talet.
Gamla bilderna beskriver ytterligare expansion till D2 bara med detta skrikiga looken som tyvärr över.

Jag gillar diablo3 nya virsuella style. Sen om de likt wow eller inte bryr jag mig inte om. De inte likt wow någonstans. Ni som jämför hela tiden med wow, vart någonstans är de likt rent grafiskt??? i wow finns inte ett föremål som helt runt, i diablo3 finns massor av saker som helt runda. Dessutom är D3 uppbyggt på helt egen motor än vad wow är. Wow är ett MMO / D3 är ett Rpg hackslash game helt olika..

Medlem

såg ju skit ut

Medlem

Jag väljer dagens version. Den är ju gjord senare så den blir bättre. Sen såg gränssnittet i det skrotade Diablo gammalt och tråkigt ut.

Medlem

"Musklickarfesten" var ett roligt ord att försöka läsa. Blev helt fel första gången jag försökte

Medlem
Skrivet av ForTec:

Jag tyckte såg coolt ut med gamla bilderna dock hade aldrig passat in för diablo3 inte heller för dessa spelare som lever nu 2011 talet.
Gamla bilderna beskriver ytterligare expansion till D2 bara med detta skrikiga looken som tyvärr över.

Jag gillar diablo3 nya virsuella style. Sen om de likt wow eller inte bryr jag mig inte om. De inte likt wow någonstans. Ni som jämför hela tiden med wow, vart någonstans är de likt rent grafiskt??? i wow finns inte ett föremål som helt runt, i diablo3 finns massor av saker som helt runda. Dessutom är D3 uppbyggt på helt egen motor än vad wow är. Wow är ett MMO / D3 är ett Rpg hackslash game helt olika..

Du e får nog ta och kolla din syn om du inte ser att det finns en typisk wow stuck i D3 det enda som dom här grabbarna har gjort är just bara wow (Star Craft räknas inte). dom pissar, skiter, äter och sover om wow så ja det är ju inte konstigt att det blir wow stuck när dom skall göra nåt annat.

Qus
Medlem

Skönt att det skrotades. Ser inte bra ut alls.

Medlem

om det 2005 skulle ha blivit släppt skulle nog dagens vara Diablo IV

12
Skriv svar