Minecraft till iPhone och iPad
Det svenska spelundret Minecraft växer så det knakar. Senare i år släpps spelet till såväl iPhone som iPad.
Strålande!
Antar att trots att man har köpt ett konto behöver man köpa ett nytt för iphone men det kan det vara värt.
Undrar också om och nära minecraft kommer få en release "betan" är ju så fruktansvärt framgångsrik som den är med regelbundna uppdateringar så det är frågan om detta inte är bättre än en full release
Skämt å sido. Strålande nyheter!
Detta kanske banar väg för att världar sparas online? Så att det kan synkas lätt mellan datorn och iphönen.
Njaa, med tanke på att savefilerna kan bli väldans många och storleken lätt springer över 20 meg så verkar det långsökt (min world 1 är ~6600 filer i 5k mappar och tar upp ~27 meg på disk) att hålla på o synka sånt över en telefon e nog inte optimalt
EDIT: Man KAN ju iofs använda den hära In app file sharing grejen i Itunes för att flytta saves, vet att Broken Sword 2 har så, så att man kan ha samma save på iphone och PC. Men jag tror att itunes sprängs om man försöker överföra så många filer på en gång
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Skandal. Android är praktiskt taget Java, så kommer det till iPhone.......... Eller menas det på att det är enklare att porta Minecraft till Android när det väl ska ske?
*** ta Apple och *** ta konsoler (ett sidosteg med tanke på Blizzards konsolsatsning med D3)
Ursäkta franskan och den omogna inställningen men min värld håller på att vändas in och ut.
Grattis alla iPhone/iPad-användare. Jag ryker av avund.
http://www.youtube.com/watch?v=s-9K8ZQTOMY
Vad är detta då? ska dom fixa de till android?
Ohhh yeah Apple rocks and so does minecraft
Nä men apples mobila produkter är mer "harmoniserade" så man så fint kallar det. Finns typ ett x antal modeller med olika kraft och storlekar av android, mer jobb. medans du gör t.ex en universal app för ios som fungerar till iphone, ipod och ipad det är lite lättare, vad jag hört. Sen är ju ios väldigt stort där användare är mer villiga att betala för sig än t.ex androids användare.
Men i slutändan så är det nog för Apple rockar
Anledningen varför det släpps till iOS och inte till Android först är antagligen ganska enkel: AppStore är STORT, mycket större än Android Market. Det är mycket lättare att slå igenom bland iOS-användarna, och gör man det så är det mycket kosing på en gång.
Helt rätt satsat! Jag är helt övertygad om att det inte tar resurser från huvudspelet, det är ju extra utvecklare som jobbar med iOS-versionen.
The price for freedom is eternal vigilance...
Anledningen varför det släpps till iOS och inte till Android först är antagligen ganska enkel: AppStore är STORT, mycket större än Android Market. Det är mycket lättare att slå igenom bland iOS-användarna, och gör man det så är det mycket kosing på en gång.
Helt rätt satsat! Jag är helt övertygad om att det inte tar resurser från huvudspelet, det är ju extra utvecklare som jobbar med iOS-versionen.
Android smartphones har 33 procent i smartphonemarknaden medans apple har 16. Borde det inte vara mer logiskt att sälja till android då?
Anledningen varför det släpps till iOS och inte till Android först är antagligen ganska enkel: AppStore är STORT, mycket större än Android Market. Det är mycket lättare att slå igenom bland iOS-användarna, och gör man det så är det mycket kosing på en gång.
Helt rätt satsat! Jag är helt övertygad om att det inte tar resurser från huvudspelet, det är ju extra utvecklare som jobbar med iOS-versionen.
Android smartphones har 33 procent i smartphonemarknaden medans apple har 16. Borde det inte vara mer logiskt att sälja till android då?
För utvecklare är det mer intressant vilka som är beredda att betala för deras applikationer. Trots mindre marknadsandelar drar AppStore in överlägset mer pengar än vad Android Market gör: http://news.cnet.com/8301-13579_3-20032012-37.html
Android-användare får helt enkelt börja betala för sig så marknaden blir mer intressant för utvecklarna.
Anledningen varför det släpps till iOS och inte till Android först är antagligen ganska enkel: AppStore är STORT, mycket större än Android Market. Det är mycket lättare att slå igenom bland iOS-användarna, och gör man det så är det mycket kosing på en gång.
Helt rätt satsat! Jag är helt övertygad om att det inte tar resurser från huvudspelet, det är ju extra utvecklare som jobbar med iOS-versionen.
Android smartphones har 33 procent i smartphonemarknaden medans apple har 16. Borde det inte vara mer logiskt att sälja till android då?
Största problemet är väl att det finns så många budget-Android telefoner som aldrig skulle palla spelet.
Styrkan med iPone och Windows Phone 7 är att de har en satt minimigräns för hårdvaran vilket gör det väldigt lätt för de som utvecklar