Officiellt Windows-stöd för Kinect i vår

Robot
Officiellt Windows-stöd för Kinect i vår

Microsoft meddelar att de under våren kommer släppa ett officiellt utvecklingskit för Kinect till Windows.

#microsoft, #dead-space-2


Medlem
Officiellt Windows-stöd för Kinect i vår

Skulle ju varit kul med något liknande till elder scrolls 5 ist för att spamma vänster musknapp för att slå sen höger för att skydda


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

skulle vara bättre om dom fixa det med move =/

Inaktiv

häftigt... kommer kinect till PC kommer jag o köpa det helt klart...

Medlem
Skrivet av d2004:

skulle vara bättre om dom fixa det med move =/

Razer har redan sin egen lösning som enligt de tester som finns vida överträffar Move, vilket inte är alltför svårt i sig...
Kinect erbjuder ju iaf något nytt, försöker inte vara en budgetversion av mus, sen passar den bättre på mindre ytor också. Man vill ju inte vifta med armarna bara för att röra pekaren, och då funkar det nog bättre med små handrörelser med Kinect

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av d2004:

skulle vara bättre om dom fixa det med move =/

Razer har redan sin egen lösning som enligt de tester som finns vida överträffar Move, vilket inte är alltför svårt i sig...
Kinect erbjuder ju iaf något nytt, försöker inte vara en budgetversion av mus, sen passar den bättre på mindre ytor också. Man vill ju inte vifta med armarna bara för att röra pekaren, och då funkar det nog bättre med små handrörelser med Kinect

Nja nytt är väl att ta? Det är väl bara en eyetoy med bättre sensor? Sen skulle den varit rätt mycket bättre i början om jag förstod det rätt.

Näe kinect är inget för mig. Kommer det spel som bjuder på nån intressant funktion som verkligen tillför nåt nytt så kan jag ändra mig.

Move därimot är inte alls direkt ny teknik men jag gillar pointer verktyg. Rätt kul om dom får för sig i framtiden att marknadsföra PS3/PS4 för användning vid presentationer Dock är dosan lite för ful för det men iden är ju rolig,

Tror inte att det blir kinect om det inte kommer någon intressant mjukvara till just PC. Har svårt och se hur det kan föras in i ett seriöst spel och bli en bra funktion.

Move är ju som sagt en bättre wii dosa så man får väl se med tiden om det kommer nåt intressant. Har wii och tycker väl att den dosan är ganska okey, skulle vara gött med motionplus typ i alla spel:p

inK
Medlem

Härligt. Äntligen kan man spela Harpan utan att använda musen...


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av d2004:

skulle vara bättre om dom fixa det med move =/

Razer har redan sin egen lösning som enligt de tester som finns vida överträffar Move, vilket inte är alltför svårt i sig...
Kinect erbjuder ju iaf något nytt, försöker inte vara en budgetversion av mus, sen passar den bättre på mindre ytor också. Man vill ju inte vifta med armarna bara för att röra pekaren, och då funkar det nog bättre med små handrörelser med Kinect

Nu är det väl iofs så att Kinect har för lågupplöst sensor för att känna igen fingrar etc, så små handrörelser kan du glömma.

Inaktiv
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av d2004:

skulle vara bättre om dom fixa det med move =/

Razer har redan sin egen lösning som enligt de tester som finns vida överträffar Move, vilket inte är alltför svårt i sig...
Kinect erbjuder ju iaf något nytt, försöker inte vara en budgetversion av mus, sen passar den bättre på mindre ytor också. Man vill ju inte vifta med armarna bara för att röra pekaren, och då funkar det nog bättre med små handrörelser med Kinect

Nu är det väl iofs så att Kinect har för lågupplöst sensor för att känna igen fingrar etc, så små handrörelser kan du glömma.

Tror du det då ? den senaste Kinectupdateringen där kan Kinect se dina ögonbrynsrörelser och munrörelser, så när Kinectchatten för avatare kommer snart då är iaf ansiktsrörelser synkade med dina ögonbryn och munrörelser.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Medlem

Kanske man kan få nån användning av dammsamlaren som jag fick av microsoft. (var med i betatestet, så jag har inte betalt ett öre för den)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar