Xbox 360 och PS3 – bortom spelen

Robot
Xbox 360 och PS3 – bortom spelen

Xbox 360 och Playstation 3 är fantastiska spelkonsoler. Men när Microsoft och Sony försöker kränga sina maskiner så är det inte alltid spelen som står i rampljuset. Dagens konsoler erbjuder ju trots allt så mycket mer. Musik, film och väder, bara för att nämna några saker. FZ undersöker utbudet.

#cthulhu-saves-the-world


Medlem
Xbox 360 och PS3 – bortom spelen

Nä, tacka vet jag internet över min PC. Där har jag tillgång till i princip allt ovan, en sjuhelvettes massa mer och dessutom spel!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Den "stora" grejen med Life är väl att det är en Folding@home-klient?
Och om jag inte minns fel går det att sätta som skärmsläckare, så man bidrar till forskningen när man inte aktivt använder konsollen.

Medlem

Angående Zune och undertexter så får jag upp undertexter om jag går in i Xboxmenyn via ... Y eller select knappen.. kommer inte ihåg, så kommer det ju upp en liten ruta där man kan spola,välja bildstorlek osv.. samt undertext. Provat?

Inaktiv

hehe både sony och ms sitter med makten att minska piratkopiering nåt så in i helvete helt enkelt men dom orkar inte leverera en vettig tjänst, att spela upp redan piratade filmer och tv-serier fungerar uppenbart kalas *sigh*

Inaktiv

Kunde kanske jämfört konsollernas olika tangentbord också.. finns ju alternativ för båda konsollerna. Xbox har ju ett sånt där litet man kan sätta på handkontrollen och till ps3 räcker det ju med ett som har USB.

Annars så tycker jag rescensionen stämmer ganska bra. Har båda och de är bra på olika saker imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Det är ju givetvis lite tjatigt att använda orden "ju" och "givetvis" så ofta för att liksom understryka att det man säger är helt självklart.

Annars var det ju givetvis en informativ och intressant artikel, som ju många kan få ut någonting utav, för det är ju givetvis så att många som läser detta har ju en eller två av konsolerna. Sen hade det ju varit bra om Wii nämnts, även om utbudet givetvis är mer begränsat där. Det blir ju så av naturliga skäl.

Medlem

Ju mer de trycker in i konsolerna ju närmare en PC kommer de, sorgligt men sant.
Hela poängen med konsoler var ju att vara lättillgängliga spelmaskiner som "nästintill" vem som helst kan använda utan mycket besvär eller kunskap.

PC ftw säger jag iaf.

Medlem

Om jag inte ser helt jäkla galet, så menar du att vidzone finns till 360?
Det finns i vilket fall till ps3, kanske till 360 också, men ps3

Medlem

Vad jag saknar allra mest till PS3 är hanteringen av .MKV-containern. Men med tanke på BD-stödet och Sonys policy mot piratkopiering så lär det inte vara gynnsamt att lägga till den funktionen.

Webbläsaren är lite för seg för frekvent användande och får jobba hårt vid uppspelning av flash-videor. Sen blir det alldeles för sunkig bild med tanke på att upplösningen max når 1080p på en tv. Men fullt användbar om man bara ska söka upp lite info snabbt.. Så väl värd sin plats anser jag. Och som tidigare nämnt i kommentarerna, ett sketet USB-tangentbord funkar prima till både chatt och surf.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

PS3 media server ftw

Medlem

hmm föredrar pc över konsol, men aldrig helt fel sitta med kompisar spela konsol bara chilla i soffan, och sitter inte på konsolen som om det vore en dator.


signatur

Spela spel är kul ibland.

BME
Medlem

Varför SF Anytime inte försöker lansera sig på PS3 i sverige är helt galet med tanke på hur dåligt utbudet är.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Ja, jag kanske är ensam men en konsol har man för att spela på. Facebook och all annan skit har man PC för... som man också kan spela på! Kör visserligen filmer från datorn ut till x-boxen via nätet ibland. Det funkar kanon. Mer än det behövs inte för mig. Så det så!

Medlem

är det bara jag som tycker att istället för att fylla konsolerna med en massa småsaker så borde man bara satsa att höja spelarupplevelsen till max?

Inaktiv

"Life with Playstation" är betydligt mycket mer än en "jordglob man kan snurra på". Har du missat hela poängen???? Som en föregående användare skrev är det en folding@home klient i grund och botten, den snurrande jordgloben och allt annat är extra features till klienten och inte tvärtom. Läs på!

Medlem

Jag har både pc å ps3. Pc=internet,lite spel Ps3=lite internet(bla youtube XL),vidzone+lite musik,Mycket spel,film & så klart lite tv me eftersom den är där. Går in på home 2 gånger månaden kollar film å spelar lite mini spel.

Medlem
Medlem

HA, där fick ni Xbox fanboys!

Medlem

Storbolagen ger fan i ett litet skitland som sverige. Det är därför vi har så optimala "tjänster" som Piratebay. Liksom vårt sätt att säga att, då ger vi fan i er!

Medlem

Den som använder en konsol som mediacenter hemma är ju för sorglig, de drar mycket ström, har dåligt filstöd och är högljudda båda två.
Att Zune inte erbjuder undertexter är ju ett rent skämt, engelska undertexter är ju ett grundkrav!
Konsolerna duger till spelande men tyvärr inte mycket mer, dock måste jag säga att inde games till 360 erbjuder långt mer än man kan tro, 8-16 bitars RPG med 10-30h story, FPS, strategi, finns många godbitar där för en tia eller två

Man löser alla problem genom att stänga av sin konsol, slå på sin HTPC/Mediastreamer (Xtreamer i mitt fall), se film i HD med undertexter, bra bildkvalité och inga störande fläktar. Alla filmer är lagligt rippade så klart ^^
Tyvärr ända chansen att få en bra mediaupplevelse utan att kompromissa

Medlem

Säger bara Vuze, ser vad jag vill och stödjer allt.

Skrivet av DraxXus:

Angående Zune och undertexter så får jag upp undertexter om jag går in i Xboxmenyn via ... Y eller select knappen.. kommer inte ihåg, så kommer det ju upp en liten ruta där man kan spola,välja bildstorlek osv.. samt undertext. Provat?

Säger du det? Det missade jag i så fall. Men är det engelska eller svenska undertexter?


signatur

Kittens are for real!

Medlem

du glömde nämna det små usla Facebook knytningen som ps3an har, uselt Trophy uppdatering mm.

Medlem

Ja, för mig så sammanfattar jag det såhär

PS3+XBOX = Spela
PC = tanka ner film+fejsbook

För face it, en PC är inget mer än det just nu.

Medlem

Gillar verkligen hur "The idiots" är som exempel på Mubi bilden, bättre film får man leta efter.


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Men hallå där. Tycker det är lite svagt att ni skriver att ingen vill använda browsern på PS3an. Man kan ju faktiskt koppla in tangentbord och mus vilket gör den ganska kapabel. Svagt.

Medlem

Har man fler en ett rum å är fler en en hemma så skaffa både pc+xbox/ps3 eller varför inte alla?! Alla vill inte surfa hela tiden

1
Skriv svar