Nytt Command & Conquer under utveckling

Robot
Nytt Command & Conquer under utveckling

En nystartad spelstudio bygger en ny framtid för den klassiska strategiserien.

#ea


Medlem
Nytt Command & Conquer under utveckling

Bara det inte är som de senaste 2-3 C&C så blir jag glad, jag hade inget emot C&C Generals så det var rätt underhållande .. "my hands have splinters!!" .. men de efterföljande var rent skräp =/

Medlem

VeRY NaJSE!! -the borat style
Kaine lives

Medlem

Ett nytt Red alert kanske? Bästa delen i C&C-serien

Medlem

"Oj, vad vi längtar." - sarkasm?

Redan för ett par månader sedan bekräftades det att det skulle komma ett nytt C&C.

det finns tydligen en bild på hemsidan på ett sorts fordon som inte varit med i något spel innan (bilden var med på omslaget för C&C3 dock)

http://i146.photobucket.com/albums/r257/PizzaAtomica/Afbeeldi...

Medlem

Ge mig ett nytt Dune!

Medlem
Skrivet av Jilted:

Ge mig ett nytt Dune!

Ja, ett nytt Dune vore inte fel
Inte förstått varför Dune: Emperor ansågs så dåligt. Var ju dåtidens snyggaste RTS med världens häftigaste enheter (Sardukar, Sandworm, Freemen, etc)

Medlem

Så länge det inte blir som Tiberian Twilight eller RA3 så är jag nöjd. Hoppas innerligt att Kane är med kan inte riktigt släppa slutet i CnC4:TT

Medlem

C&C dog med westwood :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

PaZ
Medlem

Originalspelet och första red alert är riktigt bra spel. Annars är det bara trean som fångat mig någorlunda. Fyran köpte jag inte ens, vad är C&C utan baser?

Medlem

Det var väl inget fel med Red alert 3, jag gillade det spelet starkt.

Jag tror inte att command & Conquer är dog med Westwood, sålänge konceptet fortfarande finns där, och det finns ett bra utvecklar team (som vi förhoppningsvis får nu) så kan det fortfarande bli kul. Kolla på Need for Speed serien, den har ju gjort en bra comeback med Shift och Hot Pursuit.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

C&C dog med westwood :/

Så sant som det är sagt, kvalitén på spelen har sjunkit med tiden och nu har EA nått nya bottennivåer :'(
Red Alert 3 var kort sagt uselt, begränsat med 3 raser varav 1 värdelös (japan) och inget nytt/spännande/underhållande gameplay mässigt, kändes bara trött och tråkigt.
C&C 4 var däremot bastarden som fick mig att gråta blod. Unitcap i C&C?!
"Mobila baser" och inget basbyggande?
Varför inte kalla det Command & Farmville när ni ändå håller på, något C&C var det då inte, fy f-n!

Medlem

Snälla, ge mig ett nytt Generals. Det spelet var fan kung. GLA är världens fräckaste faction, "AK47s for everyone!", "Can I have some shoes?"

För övrigt hade spelet bästa soundtracket någonsin.

Inaktiv

hoppas att det nya C&C blir bättre än C&C4 för den sög som helvete.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

C&C dog med westwood :/

Kan inte annat än att hålla med om det, växte upp med c&c och c&c red alert, nötte red alert 2 en hel del med kompisarna, det enda jag köpt sedan dess var red alert 3 då en kompis övertygad mig under en rea, och tur var det för så dåligt som det var kändes det fortfarande som jag vart rånad.

Inaktiv

C&C och Red Alert var bra men allt efter det varit riktiga skitspel i mina ögon.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

ge mig ett ett nytt cc generals . allt efter generals har varit skräp

Håller med, efter Westwood gick det utför; "Generals" saknade "det"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

C&C 3 var ändå helt Ok, även om det inte alls hade "det" som de tidigare spelen hade. Red Alert-serien gick bara utför och RA2 var sanslöst dålig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

AK-47's For Everyone!

Medlem

WestWood Forever! <3


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem
Skrivet av conthox:

C&C 3 var ändå helt Ok, även om det inte alls hade "det" som de tidigare spelen hade. Red Alert-serien gick bara utför och RA2 var sanslöst dålig.

Kan inte hålla med mer - C&C (framförallt), och RA var riktigt bra spel, Tiberian Sun var medelmåttigt, på sin höjd, RA2 likaså. Generals var... sådär, ett hyfsat RTS om än inget unikt på något sätt. C&C3 var förvånansvärt bra - kudos till EA för det, faktiskt. Renegade, RA3 och C&C4 är styggelser som bör begravas, långt, långt under jordens yta.

Renegade är inte dåligt per se, men att göra ett bra C&C FPS kräver mer än det lyckades med.

RA3 är ett groteskt barnsligt (med mer bröstexponering och sexfixering än Playboy TV, ironiskt nog), förenklat (gameplaymässigt sett) och grafiskt löjligt spel. (De tar klyschorna till en helt ny nivå - pilbågsskyttar? katanor? ninjor med kaststjärnor? stora tvåbenta robotar? (hela jävla imperiearmén borde vinna någon form av löjlighetspris) hagelgevärsinfanteri? etc. etc. Puhleez.) Försvinn, omedelbums.

C&C4 är ändå kronan på soptunnan, att ens kalla det C&C är att spotta på varenda C&C-fan som har spelat de tidigare spelen och håller dessa kärt om hjärtat. EA förtjänar knappt att man spelar det spelet om man så får det gratis - problemet är ju att man vill få reda på hur storyn utvecklas. Ah, förbannade EA.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

C&C 4 var så dåligt att jag inte ens ville köra klart d. Älskar resten även red alert 3 var ok tycker jag.

Medlem

Hehe.. Kan bara hålla med alla föregående talare om C&C 4.
Köpte det nyligen för 99 pix, vågade inte innan..

Och..

Man kan ju undra hur dom tänkte..

Vi måste förnya oss på något sätt..
Jag vet, vi tar bort basbyggande helt och hållet, det är ju ändå förlegat..

Nu kan man ju hoppas iaf, för det kan ju fan inte bli sämre än 4'an..

Medlem

Mjölk anyone?

Medlem

bra att de gör om

Medlem

haha, keep em coming...


signatur

Jag håller med, lagom är bäst.

Medlem

Nice! Hoppas dem tar och ger Generals en värdig uppföljare! Fan ett generals med C&C 3's grafik skulle fan inte sitta fel...
Fast ett Nytt C&C ifrån scratch baserat i 90-00 tal som C&C 95 fast med flashigare grafik och så skulle ju äga också!

Läste att dem hintat om en ny spel motor! Fan en del av fansen har ju velat byta ut Sage motorn i flera år sen C&C 3 typ.

Medlem

Sålänge det inte blir så extremt trist som c&c4 är det helt okej, den typen av gameplay i ett RTS är inte för mig.

Jag förstår inte varför folk hatar c&c 3 så mycket. Det var rätt kul. c&c 4 däremot.... jag längtar inte på en uppföljare men får se hur de fortsätter efter skiten i 4:an...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar