Vilken FW kör du på ditt ps3?

Medlem
Vilken FW kör du på ditt ps3?

Skulle varit lite intressant o se vad ni kör för FW på ert ps3.

Själv kör jag cfw 3.55 kmeaw (old 40 gig ps3an)

""(Inget med piratkopiering i denna tråd tack!) ""


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Original FW 3.**


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ingen aning. Kör den senaste uppdateringen.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Ingen aning. Kör den senaste uppdateringen.

3.56 kör du då Inspärrad och accat $onys agreement att dom får göra vad dom vill?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Man spelar ändå bara på PS3an, så jag kör senaste FW. Känner inte att man orkar hålla på, räcker med linux på datorn.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Original 3.56

Medlem

Kör den senaste FW. Personligen har jag nollintresse för CFW eller likande då allt jag behöver redan finns där och till det som saknas så finns PS3 media server

Medlem

var finns alternativet för ofw 3.55 :/ inte vidare förtjust i det nya psn avtalet.

Edit: meh missade 3.xx

Medlem

Är det så pass många som kör 3.56 ?

Det jag väntar på är MKV filer till ps3 och att ps3an ska kunna läsa av NTFS på något sätt.
(läsa av hårdiskens NTFS) extern en


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av xermalk:

var finns alternativet för ofw 3.55 :/ inte vidare förtjust i det nya psn avtalet.

Edit: meh missade 3.xx

Haha smart


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Vad är poängen att köra något annat? Fattar inte grejen.

Medlem

Kör 3.55 kmeaw CFW kan däremot tänka mig att uppdatera i framtiden för att lira online via PSN igen, men det nya avtalet gjorde mig illamående så jag stannar nog på CFW ett tag till.

Medlem
Skrivet av mixxx:

Kör 3.55 kmeaw CFW kan däremot tänka mig att uppdatera i framtiden för att lira online via PSN igen, men det nya avtalet gjorde mig illamående så jag stannar nog på CFW ett tag till.

Tror rätt många känner sig illamående efter det nya avtalet...

Jag är en sån som inte spelar online på ps3. gjort det någon gång i början för att testa sen har jag icke gjort det något mer. Får se vad som händer i framtiden. men just nu är $ony rätt ... rhmm.. vad ska man säga?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Kör alltid med senaste, läser inte avtalen. ;P Vad är så farligt med det senaste?

Medlem
Skrivet av realin:

Kör alltid med senaste, läser inte avtalen. ;P Vad är så farligt med det senaste?

http://www.ps3news.com/PS3-Online/sony-rolls-out-new-psn-term...

lite o läsa! Kolla lite på kommentarerna


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

]Jag blev så irriterad och arg på Sony med de senaste avtalet att jag bestämde mig för att inte uppdatera till 3.56 och la därför in ett CFW. Jag går sällan online och om jag ändå tänkt stanna kvar på 3.55 så va de inge större snack om saken. CFW ger möjligheten till homebrew och emulatorer, vilket jag ser som ett stort plus, och det väger betydligt mer än att låta Sony spionera och göra ditt PS3 lite smått invalid.

Medlem
Skrivet av Mahone:

]Jag blev så irriterad och arg på Sony med de senaste avtalet att jag bestämde mig för att inte uppdatera till 3.56 och la därför in ett CFW. Jag går sällan online och om jag ändå tänkt stanna kvar på 3.55 så va de inge större snack om saken. CFW ger möjligheten till homebrew och emulatorer, vilket jag ser som ett stort plus, och det väger betydligt mer än att låta Sony spionera och göra ditt PS3 lite smått invalid.

Brukar säga "1+rep" men nu blev det "100+rep! "


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Kör senaste "vanilla"

Ser inte poängen med att hålla på att fjompa sig med emulatorer och skit, det kan man väl göra på datorn.

Medlem

Kör Wutangzra +Geohot 3.55 själv, det enda jag saknar är alla saker jag köpt på PS Store som jag inte kan komma åt längre, det och online för LBP 1 och 2, dem spelen förlorar mycket på att inte ha tillgång till PSN.

Fördelarna är dock fler, att slippa riskera repor på skivorna är guld värt om man som inte är en som någonsin säljer sina spel, har ångrat mig så pass många gånger under åren så jag ger fan i det nu.

Även emulatorer väger tungt, allt från Atari till Playstation finns just nu och med planer för framtida Dreamcast, PS2 och Wii/Gamecube emulatorer kan det bara bli bättre och bätrte.

Tittar man på hombrew scenen till Wii och sen på potentialen på PS3:an så tror jag det finns mycket att få ut utav en CFW PS3:a i framtiden utöver bara backups och emulatorer.

Kan vara jag köper en till PS3:a för spel jag vill köra online nu när priset ligger på en vettig nivå dock.

Medlem

Ajaa Jag är inte den som sitter o gråter sen för det har kommit ut något coolt till CFW


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av realin:

Kör alltid med senaste, läser inte avtalen. ;P Vad är så farligt med det senaste?

http://www.ps3news.com/PS3-Online/sony-rolls-out-new-psn-term...

lite o läsa! Kolla lite på kommentarerna

Jävlar vad text. Har ingen större lust att läsa igenom ett 50 000 tecken långt juridiskt dravel. Kan någon sammanfatta lite vad som är hemskt med de nya avtalen?

Medlem
Skrivet av realin:

Kör alltid med senaste, läser inte avtalen. ;P Vad är så farligt med det senaste?

Att du avsäger dig äganderätten till din Playstation 3. Det vill säga att Sony bestämmer vad du gör med din Playstation och vad för tillbehör du stoppar i dina usb portar. Kanske inte spelar någon roll om du bor i Europa där ditt medgivande troligen inte är giltigt.


signatur

Det var detta...

Medlem

Kör senaste såklart då jag spelar online mycket.

Medlem

Jag kör 3.60 Im up in the clouds baby........

Medlem

Tja... ingen aning. Låter burken uppdatera när den vill.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tja... ingen aning. Låter burken uppdatera när den vill.

haha! och inlåst, plus gått med på att dom kan göra vad dom vill, hur dom vill hehe


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tja... ingen aning. Låter burken uppdatera när den vill.

haha! och inlåst, plus gått med på att dom kan göra vad dom vill, hur dom vill hehe


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tja... ingen aning. Låter burken uppdatera när den vill.

haha! och inlåst, plus gått med på att dom kan göra vad dom vill, hur dom vill hehe


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Lite bugs med nya forumet har jag märkt.. dubbel postar rätt ofta för mig..

"opera 11"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Vad spelar det för roll om du är så kallad ''inlåst'' man köper en konsol för att spela offline/online inte för att bry sig om man blir inslåst eller vad du nu snackar om vem bryr sig om man har senaste eller inte om du ändå inte håller på med nåt olagligt

12
Skriv svar