Mexikaner vill bannlysa Call of Juarez: The Cartel

Robot
Mexikaner vill bannlysa Call of Juarez: The Cartel

Myndighetspersoner i staden Ciudad Juarez vill förbjuda spelet för att stadens unga inte ska växa upp med fel värderingar.

#call-of-juarez-the-cartel, #techland


Medlem
Mexikaner vill bannlysa Call of Juarez: The Cartel

All publicitet är bra publicitet


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Synd Ricardo Boone Salmon bara gissar att det kommer påverka barnen negativt. Det finns många studier på att desto mer affärer som säljer PC spel i en stad desto färre våldsrelaterade brott.


signatur

Have a good time!

Medlem

jag vet ju inte riktigt hur spelet är och exakt hur det utformar sig, Men jag förstår att om läget är som det är i den staden kanske det inte är lämpligt för dem att spela det spelet. Igen, jag vet inte exakt hur spelet är dock. Lär nog inte bli något förbud ändå, tack vare rättsorganisationer som bölar om yttrandefrihet och tycker att alla ska få sepela allt och förutsätter att alla föräldrar är superbra föräldrar som har koll på allt inom datorspelsvåld.

Medlem

Droghandeln, gängkriminaliteten och de hundratals morden i Ciudad Juraez ger ungdomarna där fel värderingar. Spelet är bara ett sätt för politikerna där att skylla ifrån sig och få det att se ut som de gör något.

Medlem
Skrivet av Brain:

Synd Ricardo Boone Salmon bara gissar att det kommer påverka barnen negativt. Det finns många studier på att desto mer affärer som säljer PC spel i en stad desto färre våldsrelaterade brott.

Jo det är jättefint med alla dessas studier och undersökningar.
Dock har jag själv i många år bott väldigt nära den Mexikanska gränsen i USA, det är ett väldigt känsligt ämne där nere.

Är inte mycket för censur och förbud, tror inte heller att man blir våldsbenägen av spel. Men, för de som bor i dessa gränsstäder så tror jag att spelet kan ses som lite smaklöst.
(Visst, jag har inte spelat det så jag har absolut inte hela sanningen.)
Men jag tycker ändå man ska tänka lite och inte dra allt i svart eller vitt.

Inaktiv

Jag tycker det är jättebra att man väljer att förbjuda ett våldspel i ett land eller en region. Våld i filmer och spel skapar knappast ett utvecklat, upplyst samhälle där det råder fred och avsaknad av kriminalitet. Människor får lära sig allt om våld redan i väldigt unga år via film och spel och tenderar att bli avtrubbade från det. Jag tycker det är en mognads fråga som man förhoppningsvis växer ifrån med tiden. När man är 15-30 tänker man ju inte på samma sätt som man gör när man är 50+, då skulle det ju vara något fel som skett i utvecklingen. Det tråkiga är väl att i vilken ålder man än är i, så tror man att man vet något, men ju äldre man blir ju mer förstår man att man inte vet så mycket egentligen och att när man var yngre var det verkligen hej kom och hjälp mej ifråga om kunskap och förståelse för livet.

Medlem

Spel? Snarare en stads-simulator

Medlem

När poliser blir mördade och Kartellen lever fritt hur som helst i det galna landet så undrar man verkligen om ett tv spel bör prioriteras..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Hur många av de barn och ungdomar som går ute på gatorna och måste stjäla och/eller sälja sig och/eller knark för att få mat för dagen har råd med en dator och spelar sådana spel?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Brain:

Synd Ricardo Boone Salmon bara gissar att det kommer påverka barnen negativt. Det finns många studier på att desto mer affärer som säljer PC spel i en stad desto färre våldsrelaterade brott.

Jo det är jättefint med alla dessas studier och undersökningar.
Dock har jag själv i många år bott väldigt nära den Mexikanska gränsen i USA, det är ett väldigt känsligt ämne där nere.

Är inte mycket för censur och förbud, tror inte heller att man blir våldsbenägen av spel. Men, för de som bor i dessa gränsstäder så tror jag att spelet kan ses som lite smaklöst.
(Visst, jag har inte spelat det så jag har absolut inte hela sanningen.)
Men jag tycker ändå man ska tänka lite och inte dra allt i svart eller vitt.

Konstigt att det är så känsligt när det finns en helt egen musikgenre i Mexiko, Narcocorrido, som glorifierar kartellerna. Får det skrivas musik, film och tv-serier om det så får det ta mig tusan göras spel på det!

Gillar dock inte valet att gå från vilda västern till nutid, ser bara löjligt ut.

Inaktiv
Skrivet av palmtree:

Droghandeln, gängkriminaliteten och de hundratals morden i Ciudad Juraez ger ungdomarna där fel värderingar. Spelet är bara ett sätt för politikerna där att skylla ifrån sig och få det att se ut som de gör något.

håller med...

Medlem

Det dom inte verkar förstå är att alla med chippade konsoler och bra speldatorer kommer kunna ladda ner spelet endå >.<


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar