Byggt en ny dator, problem.

Medlem
Byggt en ny dator, problem.

Tjena nu är det så att jag byggt en ny dator, allt fungerar i lådan, allt är ihopkopplat som det ska men jag får fortfarande ingen bild på skärmen vilket är lite mysko. Vad jag tror är att jag kan ha för slött nätagg för det hela? Sen så bredvid ram-minnena sitter en såkallad MemOK, och bredvid det så är det en led som lyser rött hela tiden? nått problem med det kanske?

Detta är mitt specc:

Grafikkort:
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

CPU:
cpu i7 950

Minne:
Corsair Vengeance 6GB (3 x 2GB) DDR3 1600MHz CL8

Moderkort:
ASUS Sabertooth X58

Nätagg
Fractal Design Tesla 450W

Snälla hjälp blir helt frustrerad :S

Medlem

aa det är för slött nättagg men den ska nog starta tycker jag.

Det kan vara nästan vad som.. Testa att dra ur grafikkort/minnen o sätt i dom igen. Se till att moderkortet har fått ström samt grafikkortet. grafikkortet behöver ibland 2 strömkablar tex som mitt gtx 480.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tror inte nätagget skapar några problem med den setupen, om det inte är defekt då. Men rullar allt igång, fläktar etc?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Tror inte nätdelen heller borde vara problemet, i värsta fall har du lyckats bränna någon krets med statisk elektricitet, har du på dig ett antistatband?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan vara grafikkortet som är trasigt, om du har något annat ligande så testa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Antikvitet

Om du tror att strömmen inte räcker (vilket låter konstigt, 450W borde klara det där), så ryck eventuella extragrejer så som extraminne, hårddiskar, ljudkort etc.

Dubbelkolla så graffekortet har dubbel ström, som någon nämnde. Om du inte har antistatarmband hemma (alla borde ha) så se till att ta i ett element innan du rör chassit och se sedan till att du har kroppskontakt med själva chassit medan du petar. Det är inte lika bra som ett antistatarmband, men i alla fall något.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Därför jag aldrig bygger datorn själv hemma.

Lämnar in alla delar till närmaste datorbutik. 2 dagar senare och 200 kronor fattigare så har jag en helt fungerande dator. Då har jag jobbat extra för dom timmarna också.

Men lämna in det till närmaste datorbutik så hittar dom problemet direkt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Därför jag aldrig bygger datorn själv hemma.

Lämnar in alla delar till närmaste datorbutik. 2 dagar senare och 200 kronor fattigare så har jag en helt fungerande dator. Då har jag jobbat extra för dom timmarna också.

Men lämna in det till närmaste datorbutik så hittar dom problemet direkt.

Kan man sin sak så ska det inte vara några som helst problem att bygga en dator.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av showerguy:

Därför jag aldrig bygger datorn själv hemma.

Lämnar in alla delar till närmaste datorbutik. 2 dagar senare och 200 kronor fattigare så har jag en helt fungerande dator. Då har jag jobbat extra för dom timmarna också.

1+ Rep.

Jag byggde min dator helt utan problem. lite värre dator då.

Men lämna in det till närmaste datorbutik så hittar dom problemet direkt.

Kan man sin sak så ska det inte vara några som helst problem att bygga en dator.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Problemet är löst!

Det var tydligen ram-minnena som var oerhört svåra att trycka dit, liksom när allt är nytt så vill man ju helst inte ta i för att kanske man är rädd för att ha sönder någonting Men tack för alla svar ända

Medlem

Skönt att det löste sig


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar