Musik att spela till?

Medlem
Musik att spela till?

Tänkte höra om ni har några roliga tips på musik som ni brukar lyssna på när ni spelar och som förstärker "känslan" i spelet.

Jag tänkte hitta lite bra stämningsskapande musik att ha på när jag lirar L4D2. Tips?

En klassiker är ju soundtracket till filmen The Rock, det kan man ha till vilket spel som helst som stämningshöjare.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Mina bästa Online CoD matcher jag presterat har vart med power metal i lurarna men det är väl kanske inte riktigt det du syftar på?

Annars brukar de flesta större spelena ha ganska schyssta låtar som passar in bra tycker jag.

Medlem

När jag spelar seriöst har jag nog aldrig haft musik (inte ens "in-game"-musik) på. Man vill ju höra alla detaljer som kan vara avgörande. Ex fotsteg, någon speciell magi eller färdighet. Spelar man lite på måfå så är brukar det vara den vanliga "random"-playlisten som är på. När jag lirade mycket CS-public förr så brukade det vara Fat of the land-skivan med Prodigy.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

När jag spelar seriöst har jag nog aldrig haft musik (inte ens "in-game"-musik) på. Man vill ju höra alla detaljer som kan vara avgörande. Ex fotsteg, någon speciell magi eller färdighet. Spelar man lite på måfå så är brukar det vara den vanliga "random"-playlisten som är på. När jag lirade mycket CS-public förr så brukade det vara Fat of the land-skivan med Prodigy.

Håller med.

Men just Left for Dead så skulle jag nog valt något Ambient, dystert och mörkt osv, något kusligt.

Men är det ju olika, Dramatisk musik är alltid nice oavsett spel, Ja som The Rock soundtracket, Lisa Gerrards Host of Seraphim låten, Steve Jablonsky's The Island soundtrack eller Transformers..
Hans Zimmer's The Gladiator soundtrack..

Kanske är bara jag som gillar dramatisk musik?

MFZ
Medlem

denna skiva:

http://en.wikipedia.org/wiki/Selected_Ambient_Works_Volume_II

otroligt kool att ha som soundtrack då den genererar riktigt skön atmosfär.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Battlefield-temat i all sin ära, men jag har upptäckt att Armored Prayer ger en jävligt maffig känsla då man tagit första basen och rullar över krönet med sin stridsvagn samtidigt som musiken når sitt crescendo vid 1:50 och man fortsätter ner för backen mot Arica Harbour.

Medlem

När jag spelar wow så lyssnar jag ALLTID på musik. Brukar bli spotify. Lite techno/trance/dubstep
Sen knäpper jag förstås av allt ljud i wow med

Sen har vi krigsspel o så man gärna vill höra vart dom kommer ifrån.. Då lyssnar jag aldrig på musik


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

I ditt fall när det gäller L4D så hade jag kört på mörk ambient i stil med Lustmord och Atrium Carceri.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Är ett enormt fan av orkestral musik, so jag älskar oftast spelens egna soundtrack - men då detta inte är fallet, brukar jag lyssna på något av följande:

Hans Zimmer - Angels and Demons OST (original soundtrack)
James Horner - Avatar OST
Hans Zimmer - Batman Begins OST
Tilman Sillescu - Battleforge OST
James Hannigan - C&C4 OST
Brian Tyler - Children of Dune OST
Inon Zur - Crysis OST
Clinton Shorter - District 9 OST
Future World Music (alla album)
Hans Zimmer - Gladiator OST
John Powell - Hancock OST
Armand Amar - Home OST
Jack Wall - Mass Effect 1/2 OST
Harry Gregson-Williams - Metal Gear Solid OST
Hans Zimmer - Pirates of the Caribbean 1/2/3 OST
Jeremy Soule - Supreme Commander OST
Hans Zimmer - The Dark Knight OST
Steve Jablonsky - The Island OST
Don Davis - The Matrix: Revolutions OST
Jeremy Soule - Total Annihilation OST
Two Steps From Hell (alla album)
Kyle Gabler - World of Goo OST

Som sagt, gillar spel- och filmmusik. Kan verkligen bidra till en episk känsla i ett spel. vilket är det absolut viktigaste för mig då jag spelar

Medlem

Brukar lyssna på Iron Maiden när jag lirar CoD zombies. Helst inget för glatt så typ fear of the dark och sign of the cross. Utmärkt!

Medlem

Till L4D2 så är det ju Grindcore som gäller.

T.ex.
Cannibal Corpse
Six Feet Under
Zombie Destruktion
Zombie Death Stench

Helt enkelt musik som vrålar ut ond bråd död. Och zombie tema såklart

Inaktiv

Halo fungerar för mig till allt!

Medlem

Lite skön blipp-blopp funkar till det mesta.
Typ Laserdance och Koto.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skägg.
10 Chambers

Lyssnade ofta på techno när det lirades Quake, var liksom lite samma tempo. Nu blir det spelets soundtrack om det är sp, annars tyst som natten i mp. Måste ju höra fotsteg som sagt!


signatur
inK
Medlem

Rammstein


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Lite gammal tråd men tycker ändå att jag måste skriva nåt i den
Så när man lirar free play i GTA 4 så är de deathcore som gäller som t.ex Bring me the horizon (från första 2 albumen) och sen suicide silence som de är drag i. Sen säger folk mörkt då skulle jag säga cradle of filth särskilt från nyaste albumet grymt bra. Men sen tycker jag mycke The Hives med mycke fart i.
Sen bara allmän deathmetal

Håller dock med om att man måste höra i mp


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

För l4d skulle skulle det mesta funka , jag skulle spela detta

Steppenwolf -Magic carpet ride
Foxy brown -letter to the firm(holy matrimony)
The vampire sound incorporation -The lions and the cucumber
Jaime rosas- Il grande duello
Tomoyasu Hotei - 'Frozen memories

En bra start, kanske inte musik som passar för alla men tycker denna lilla lista skulle fungera i l4d miljön


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag stänger för det mesta av all musik i spel.

Dock så kan det hända att jag lyssnar på Apokalyptica när jag spelar Diablo 2.
Till L4D har det hänt att jag lyssnat på glad 60-tals pop. Kontrasten till våldet är rätt fräck.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag stänger aldrig av musik i spel. Tycker det oftast är en del av spel-upplevelsen som försvinner om man stänger av den.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag stänger aldrig av musik i spel. Tycker det oftast är en del av spel-upplevelsen som försvinner om man stänger av den.

Beror i mitt fall ofta på om det är SP eller MP. Om jag vill tävla eller bara ha en filmisk underhållning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Fargo:

Jag stänger aldrig av musik i spel. Tycker det oftast är en del av spel-upplevelsen som försvinner om man stänger av den.

Beror i mitt fall ofta på om det är SP eller MP. Om jag vill tävla eller bara ha en filmisk underhållning.

Jo det är klart. MP så kan det hända att jag stänger av eller kör egen musik. Men aldrig i SP.

1
Skriv svar