Vi fick in "baren" i nya menyn

Medlem
Vi fick in "baren" i nya menyn

[ia=25087; large]

Nya menyn är på gång! "Baren" som ligger mot nederkanten av webbläsaren blev inte så bra som vi ville ha den. Den ska bort. John kom därför med en idé att vi kanske kan slänga in innehållet från "baren" i den befintliga menyn.

[ia=25091 Vanish!; large]

Menyn är en central del på en webbsajt. Här sker navigering och man vill ha den lättillgänglig. När man skrollat ner i en lång tråd, i nyhetsflödet eller på vilken sida som helst är det naturliga att klicka sig vidare i innehållet eller skrolla hela vägen upp igen och navigera via menyn.

Vi valde därför att klistra menyn mot webbläsarens överkant när man skrollat ner och förbi positionen där menyn normalt ligger. På det sättet har vi en vanlig meny, som ligger där den alltid legat, men den är också tillgänglig när du skrollat ner på en lång sida. Och den är aldrig i vägen för nytt innehåll allt eftersom du skrollar neråt.

[ia=25088 Klistrad mot webbläsarens överkant (ibland); large]

Som sagt tidigare ville vi få in allt innehåll från den gamla "baren" och lättillgängligt presenterat för användaren. Vi har fått in notifieringar om allt som händer på FZ, du vet när du har ett nytt meddelande, vänförfrågningar syns busenkelt och du kan bokmärka sidor m.m. Kolla in bilden. Say no more.

[ia=25090; large]

Bered er på lansering inom några ynka dagar.

#blogg

Medlem
Vi fick in "baren" i nya menyn

Kan man även ta bort denna enormt jäkliga meny som inte gör ett skvatt, förutom att störa?

Den verkar inte ens gå att minimera, då blir det ju, bara hemskt.
Sen så kommer det nog bli lika åt helkete som det är nu när man försöker vara inne på fz på mobilen. Man kan inte logga in, men denna meny som följer efter, fastnar bara på ett ställe, många gånger så det förstör så man inte ser ett visst ställe.

Gör som man skall, lägg den på menyn. Oflyttbar, eller ett alternativ till det.

Edit - ja, att man inte kan logga in beror inte på denna så kallade sak, men ja, det går helt enkelt inte att logga in.

Skägg.
10 Chambers

Den gör mig brunstig! Kommer att bli tokbra med notifieringar.


signatur
Antikvitet

Siken, ditt neggotroll.

Dagens bar funkar inte bra på mobila webbläsare. Den nya menyn kommer vara "gracefully degrading", om webbläsaren inte stödjer medflyttningen kommer den sitta där den sitter.

I övrigt har våra vetenskapliga tester på laboratorieråttor i klinisk miljö visat att den är till 99,75% ostörande även när den följer med.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Tack för att ni tar bort den värdelösa baren! Jag har aldrig den uppe då jag avskyr den, och i och med det så ser man aldrig om man får meddelanden .

Och jag måste säga att det var på tiden, jag sa redan att det här sättet skulle vara bättre då ni gjorde om sidan förra året

Medlem

Yes! Det här har vi längtat efter.

Medlem

Gogogo FZ Webbers!
Blir tokbra det här!


signatur

/MJ

Medlem
Medlem

Jävlar vad bra den nya menyn är! Var heller inget stort fan utan baren där nere, men nu är det helt perfekt.

Nya menyn följer med utan hack (som det ofta är när saker ska följa med scrollningar på webbsidor), är aldrig i vägen och nu när andra baren är borta blev det lättare att navigera när allt är samlat på samma ställe!

Imponerad!

Inaktiv

Hittade inte feedback-tråden men jag antar att det går lika bra här. När bloggens kommentarer autoscrollar så kommer menyn i vägen.


signatur

PSN - Addeproffs

1
Skriv svar