Tanka hem Dragon Age II-demot nu

Medlem

håller med att det går segt

Inaktiv

Äh vafan hur länge ska man behöva vänta, nu söker jag en mirror.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Tankar PC-versionen. Men som för många andra går det riktigt segt.

Medlem

hrm, tankade de första 900 Mb i 1.3 Mb/s av mina 2.1 max, sen minskade hastigheten ner till runt 130 Kb/s som jag ligger på nu

Edit: typos

Medlem

Försökte dra torrenten från Gamershell istället men det finns inga seeders.

Medlem

Hållt på i 2 timmar nu Är på 1.6 GB av 1.9 Nära nu !!

Medlem

Men tackar firefox 4, Felmedelande när den precis var klar med nerladdningen :/

Medlem

haha tankat ner det, funkar inte filen

Medlem

Riktigt bra ... Såg en del klagade på grafiken ... tycker den är alldeles lysande. Story o karaktärer verkar vara bra. Precis i min smak. Var inte säker på köp före demot. Nu är jag 100%. goty, lätt.

Medlem

Lirat igenom det nu, grymt kan jag säga. Blir nog köp genom steam!

Inaktiv
Skrivet av IceDusT:

Riktigt bra ... Såg en del klagade på grafiken ... tycker den är alldeles lysande. Story o karaktärer verkar vara bra. Precis i min smak. Var inte säker på köp före demot. Nu är jag 100%. goty, lätt.

Grafiken ser... annorlunda ut - vilket jag har emot. Början av spelet (?) - vilket är cirka 80% av demot är ganska upprepande och segt, men tror det blir bättre sen... när demot slutade!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Har testat demot på PC Linjärt är bara förnamnet. Jag hoppas verkligen att den känslan inte finns i hela spelet.
Det känns inte som ett rpg det känns mer som ett hack"n"slash. Jag är djupt besviken

Medlem

Ja vad ska man säga? Lättast att summera är väl bara att säga "Derp age 2" för mer än så är det inte,

Riktigt jävla lamt skillsystem, tråkigt hack and slash combat ( spamma alla skills så fort cooldownen är över), Löjliga slow mo med inzoom a`la CoD, konversationer med få alternativ och ikoner för att visa vad du menar ( LOL).

Trist att behöva säga "Jag hade rätt!" när man i detta fallet gärna skulle velat ha fel om spelet.

Medlem

laddade hem det till PC för litet tag sedan, och jag säger bara GOD DAMN,, jag har hittat vad jag ska köra den 11 mars och frammåt.. asså 1an av spelet var bra, fightingen var väl ok, det funka men 2an, var bara så mycket skönare för mig.Blir garanterat köp den 11.

Medlem

Spelet var annorlunda mot ettan absolut. Det kändes delvis fördummat. Striderna känns dock mer flytande i det här spelet än vad de gjorde i Dragon Age: Origins, där jag kände att striderna var ett mellanting mellan simplifierad strid och taktisk. Ioch med Dragon Age 2 har Bioware snarare gått hela vägen från ett taktiskt stridssystem till ett enklare hack'n'slash. Tråkigt att de inte kunde ha gått åt andra hållet, något som hade varit långt mer intressant. Men som sagt, jag tycker det är bättre än Origins.
Miljön blev bättre mot slutet, men omgivningen var rent utsagt förjävlig i början. Linjär, kal, tråkig och ful.
Dialogen var dock riktigt bra, mycket pga. att huvudkaraktären har en egen röst. Det bidrar till väldigt mycket inlevelse. Den distinkta stilen karaktärerna hade gillade jag också.
Spelet kan vara riktigt bra. Något som en genomspelning får utvisa. Ett klart köp för mig, men även något av en besvikelse. Känslan av att Bioware bara går längre och längre från de spelen som de skapade i början av 2000-talet är tråkig.

Medlem

Isabela, vilken teaser!

Medlem

Har kört igenom PC-demot nu. Tyckte att det var riktigt bra! Synd att inventoryt var låst i demot - hade gärna velat se hur det fungerade. Var lite skeptisk innan men det kan nog bli ett köp ändå.

AW8
Medlem

Demot var roligt, stämningen var fenomenal, men jag hade gärna åkt mindre på räls (dock så är ju detta bara en demo). Skulle gärna ha fått pilla lite mer på utrustning och abilites.

Förvånansvärt lätt, för att vara på normal. Antingen det, eller så underskattade jag mig själv.
Sista striden så skadades ju knappt mina gubbar, och jag kunde skicka in två AOE -attacker var 10:e sekund.

Ett demo gör dock inte BioWare-spel rättvisa, då några få strider inte brukar vara det viktiga utan hela resan.
Jag tror starkt på Dragon Age 2.


signatur

PC gamer 'til I die.

AW8
Medlem

Dubbelpost-fail!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

stelaste och hakigaste attack animationer jag har sett på flera år... och ui'n är så förbanat fult sen så komm den förbanade dialog valen från mass effect där man inte riktigt vet vad man kommer säga.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Trodde att "Mass Effect"-dialogsvalen förpassats till soptunnan vid det här laget...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag började precis tanka på Steam, går rätt så fort.

Medlem

Vilken besvikelse! Vad har hänt? Gjorde de ingen förbättring alls jämfört med konsollversionen? Strider går alldeles för fort, man behöver inte tänka och menyerna och cutscenes är totalt värdelösa.

Testpilot

Demot var skönt , ganska spejsat att de först gör några riktiga hack&slash fightingscener i början för att visa upp spelet och senare laddar man det "riktiga" spelet där man kör på som i gamla DA.

Ser grymt bra ut , flyter på smidigt i figherna , kul med att vissa klasser gör spells som ökar skadan för andra , mages gör Brittle som gör att fighters gör mer skada på fiender och vice versa.

Nackdelen var för mig att demot krashade på samma ställe hela tiden , efter man fått se char-skärmen där man kan byta namn (det enda man kan pilla på) så krashar spelet alltid.
Det enda sättet för mig att komma runt det var att sätta på DX11 i configprogrammet och spela till den delen för att komma vidare.
DX11 buggar stenhårt på min maskin med feta grafibuggar och slowdowns , men man kunde faktiskt få tillbaka flytet genom att i spelmenyn slå tillbaka till DX9 (efter jag kommit förbi där det krashar) , den verkar slå tillbaka det mesta omedelbart trots att spelet säger att man måste starta om det för att det skall funka.

Alla negativa röster bör spana det riktiga spelet och slå svårigheten till högre än normal , i devchatten sade de faktiskt att de lägre svårigheterna var simpla medan de högre krävde taktik.

Medlem

Sjukt taggad efter demot. Förstår inte riktigt de som klagar, känns som att det mesta är fräschare och flyter på bättre än i ettan. Speciellt karaktärerna kändes mer levande än förut. Älskar t.ex. vad de gjort med Flemeth, så himla cool! Mitt enda klagomål var att det kraschade efter man skapat sin karaktär första gången, läste på nåt forum att det kunde bero på anti-aliasing så jag stängde av det och då funkade det klockrent. Kan ju hoppas de fixar detta till releasen men annars flöt det på förvånansvärt bra på min core 2 duo med 9600gt

Inaktiv

dragon age origins var ett helt fantastiskt spel tankar DA2 demot nu, till PC såklart...

Medlem

Nu har jag dragit mitt strå till stacken och laddat hem demot!

12
Skriv svar