Testa Dragon Age II på pc

Robot
Testa Dragon Age II på pc

Windows-versionen hämtas från vårt filarkiv.

#dragon-age-ii


Medlem
Testa Dragon Age II på pc

Tråkigt att man inte kan styra kameran med musen utan att behöva hålla ned höger musknapp. Annars kändes det väldigt bra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

stela och hakiga animationer,dålig ui och massefects talystem vi får gissa vad dom skall säga


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Yeah riktigt bra spel, enda klagomålet är kameran. well det och att vissa cener inte är helt optimerade.
Vid ett specifikt ställe när en gammal dragon age 1 karaktär dyker up så sjönk min fps från 60 till 11 på ett 6950 uplåst&överklockat.

Medlem

jag har inte alls upplevt några fps drops och overall är jag mycket nöjd med hur dom har gjort DA2. Jag gillar Mass Effect talsystemet också. Riktigt nice enligt mig!

Medlem

Enda "problemet" jag hade är att det kommer upp "Loading..." titt som tätt...

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Enda "problemet" jag hade är att det kommer upp "Loading..." titt som tätt...

Du måste stänga av vertical sync eller kanske sänka AA. Jag vet att jag fick ett helt nytt upplevelse när jag stängde av AA och sync.

Medlem

Varför får man inte se hela svaret för? Kan ju inte vara så jobbigt att lägga in vissa alternativ tycker jag inte låter alls som man tänkt sig. Men verkar rätt kul iaf

Medlem

Känns bra, det kommer bli nice

Medlem
Skrivet av xermalk:

Yeah riktigt bra spel, enda klagomålet är kameran. well det och att vissa cener inte är helt optimerade.
Vid ett specifikt ställe när en gammal dragon age 1 karaktär dyker up så sjönk min fps från 60 till 11 på ett 6950 uplåst&överklockat.

Samma här, har samma kort och har också flashat bios. Gjorde mig lite besviken, men det verkar vara någonting de har hunnit fixa i det riktiga spelet!

Väldigt underhållande demo förövrigt, fick ett sug att spela igenom det första igen!

Medlem

Ja jag gillade demot starkt.
Visst är det lite laggigt å små buggar här å där, det är ju ändå ett demo.
Men jag gillar att det är mer fart i striderna och mer smidigare.
Det känns mer Kick Ass.

Körde med en Warrior nyss å ska pröva en mage också och en rogue (som jag körde igenom hela ettan med)


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Yeah riktigt bra spel, enda klagomålet är kameran. well det och att vissa cener inte är helt optimerade.
Vid ett specifikt ställe när en gammal dragon age 1 karaktär dyker up så sjönk min fps från 60 till 11 på ett 6950 uplåst&överklockat.

Har du aktiverat DirectX 11?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Moderator | Testpilot

Älskar vad dom gjort med striderna faktiskt. Storyn so far gillar jag med, helt förbluffad över vilken stor ändring det är men det känns ändå som "Dragon age"

Själv har jag inte kommit fram till diverse "buggar" än så länge. Men av det jag sett hittils så vill jag bara ha MEEEEEEER. 4/5


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt bra gjort spel! Man ser att det finns skoj med humor och massa annat skoj! Värt att spela värt att köpa, rakt av!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Har testat, det var... ok...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tyckte aldrig striderna i Origins funkade med storyn och hur brutalt allt skulle vara. Det var bara svinga svinga utan någon riktig effekt. Det mesta ser sjukt brutalt ut nu och att spela rogue var riktigt skoj när hon hoppar runt som en vilde. Att en backstab i princip splittar en fiende i två delar är inte heller helt fel.

Stör mig dock också på att kameran måste styras med höger musknapp. Klickar hela tiden på vänster knapp men den används ju bara för fältmarkering, vilket känns väldigt onödigt. Får ta och byta den knappen, förutsatt att jag då inte blir tvungen att välja spells i radialmenyn med högerknappen sen istället.

Men på det stora hela är jag väldigt intresserad av Dragon Age 2 nu, vilket jag inte alls var innan. Demot gjorde sitt jobb.

Medlem

Västerländskt JRPG... Alltså skräp.


signatur

Jaha.

Medlem

Väldigt bra spel men eftersom det bara är demot så reflekterar inte det till 100% hur spelet kommer se ut och rulla på i fulla versionen.
Gillar den annorlunda grafik stilen och hur de har fixat till combat systemet, känns inte lika stelt.
Enda sakerna jag klagar på är animationerna (När man går, det ser ut som att man kör lite moonwalking...) och att kameran var lite dryg

Medlem

Gillade demot starkt! Har som helst inga fps problem på mitt 4890...

dock kändes det lite buggit på vissa knappar osv.

Medlem

Gillade inte demot alls.. men vet att retail versionen kommer att vara mycket bättre så min pre-order ligger kvar

Testpilot

De som har problem med krasher kan jag tipsa om följande:

* Stäng av Vsync (skall också fixa problem med att man får "loading" i cutscenes hela tiden)
* Stäng av AA
* Kör som admin
* Kör windowed
* DirectX11 stöds inte i demot men går att slå på egen risk .

Medlem

Ska testa snart.. Ska bli roligt.. hoppas det är ett schysst spel, så man slipper wow ett tag!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Helt ok demo, även om storyn var litet forcerad på ngt ställe.
Jag blir dock förvånad att jag fortfarande kan köra nya spel på mitt gamla GeForce 8500 GT kort

Medlem

Varför har jag missat att det kommer en DA film? Helt galet pepp är jag.

Medlem

Var det bara jag som tyckte att demot var totalt värdelöst?

Medlem
Skrivet av donhenri:

Var det bara jag som tyckte att demot var totalt värdelöst?

Instämmer till fullo. Kändes ju som man spelade konsol... urk.

Medlem

Mycket smidigare strider och trevligare grafik, det här kommer bli ett bra spel.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Var det bara jag som tyckte att demot var totalt värdelöst?

Nej, jag undrar om de som praisar det ovan ens har spelat det? Sämre grafik än DA1, DX11 buggar ur helt (lika med -- vi försökte få in det i den gamla motorn men det gick, eh, inte så bra), voiceact var helt vrickat. Var tvungen att kolla IMDB vem som skrivit manus, producerat och voice-actat (tips, gör det), finns inte med en enda från DA1, så vad detta är för B-bolag kan man ju undra. Jag var tvungen att quitta efter 5 minuter och dra igång en AAA-titel från slutet av 2010 på max för att se om W7SP1 kunde ha gjort så att allt blev så bedrövligt fult och jävligt, men icke... Det hela känns ruggigt bugdet och för att verkligen krossa ens drömmar om att DA2 skulle kunna tänkas vara något på PC, är det första man möts av "press any key to continue" på titlescreen... Sanslöst.. nej, PINSAMT... uselt! USCH! Cacnel preorder...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Blä de här va ju inte alls så bra, fem år cooldown på allting man hade ju inget att göra

Skrivet av Ballong:

Blä de här va ju inte alls så bra, fem år cooldown på allting man hade ju inget att göra

Gå då å spela Wow istället


signatur
123
Skriv svar