ATi HD serien och 3 bildkällor?

Medlem
ATi HD serien och 3 bildkällor?

Hejsan alla goa FZ läsare,

Det är så att jag tänkte inskaffa en projektor om någon månad och har en liten fundering på hur det verkar att koppla ihop och köra 3 st bildkällor "samtidigt". Har för närvarande ett Sapphire HD 5770 1GB med 2x DVI, 1x HDMI & 1x Displayport som kontaktmöjligheter och enligt vad jag förstått så så kan man enbart visa 3 bildkällor om den 3e är kopplad genom displayporten.

I alla fall, jag kör 1920x1080 till monitorn och klonar bilden till LCD TVn, och allt fungerar kanoners. Min fråga är då om jag nu vill koppla in den framtida projektorn genom HDMI kan jag då stänga av, inne i Catalyst kontrollpanlen, DVI-port nummer 2 så att TVn inte får någon bild och aktivera HDMI signalen istället?

Kommer självfallet ha bioduken framför TVn så när jag ska se på film behöver jag ju givetvis inte ha signal till TVn utan till projjen istället och då jag vill ha signal från HDMIn så undrar jag om detta är möjligt eller om man måste mecka med displayport och massa sånt?

Tack på förhand för alla hjälpsamma svar!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Du menar i stil med Eyefinity?

Medlem

Ja fast jag vill inte köra alla 3 samtidigt utan kunna stänga av en av DVI-utgångarna (den till TVn) och sätta på HDMI istället (den till projjen).


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Uhm, det var lite knepigare..

1
Skriv svar