Hjälp - polera plast, tex sin PS3

Medlem
Hjälp - polera plast, tex sin PS3

Jag skulle vilja veta vad som är en bra och effektiv metod att polera sin ps3 så att repor försvinner och ytan blir blank.
Vore tacksam ifall ni kom med tips och råd på hur man utför detta för bästa resultat.
mvh Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Ripor tror jag kan bli svårt.. Det är ju ett lager med typ lack på den. Tar du bort utan försvinner ju lacken = matt. Om du är sugen på att göra det så testa tandkräm med slipmedel i


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

vad tror ni om vax för bowlingklot?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ripor tror jag kan bli svårt..

Ja fan, om det har satt sig höns på konsolen har det gått för långt.

Skämt åsido, jag hade nog hört med någon som arbetar med plast före jag började smörja in maskinen.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av andreashal91:

Ripor tror jag kan bli svårt..

Ja fan, om det har satt sig höns på konsolen har det gått för långt. Skämt åsido, jag hade nog hört med någon som arbetar med plast före jag började smörja in maskinen.

Repor* Lite smått trött
Men det är säkert ripor med


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Skaffa en vanlig polerduk och använd vit tandkräm. Polera i små cirklar och arbeta dig succesivt fram över ytan.

Medlem

Använd INTE tandkräm, det kommer alldeles säkert ge en matt och flammig yta.
Det finns specialprodukter att köpa, 3M har bl.annat plastpolish som ger blank yta, Google is your friend.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Använd INTE tandkräm, det kommer alldeles säkert ge en matt och flammig yta.
Det finns specialprodukter att köpa, 3M har bl.annat plastpolish som ger blank yta, Google is your friend.

Tandkräm ger ingen matt och flammig yta så länge du torkar bort det efteråt. Jag har polerat massvis med grejer med tandkräm, allt från delar på bilen till pianotangenter och solglasögon m.m.. Allt som krävs för att få bort beläggningen är en lätt fuktig duk, och i PS3's fall ska de vara en väldigt lätt fuktig duk då de är elektronik.

Lite efterarbete blir de ju, men de är det värt. Det är bara onödigt att gå och köpa polermedel för att bara använda en gång när man lika gärna kan använda saker som redan finns i hemmet och som funkar minst lika bra.

Medlem

Skall man göra det rätt från början så tar man och spacklar, lackar över - klart

eller så skaffar man....skins? till ps3an

polera bort repor går inte (om dom är djupa)
men dölja dom går väll bra. finns ju "black polish" rätt bra till stötfångare i plast, borde väll ha samma effekt emot ps3ans plast.

Inte tveksam till tandkräms metoden, men aldrig testat på plast, men de säger ju sig själv att tandkräm har slipstenar i pastan och borde göra att ytan blir lite matt om man inte våt-polerar de tillräckligt.

skall du spendera pengar på wax som faktist går att använda på annat än bilen så rekomenderar jag Turtle ICE wax, sjukt bra för både metal som plast detaljer.
Icke silikon baserat men syntetiskt wax som gör allt till en len baby rumpa
(Dyr som satan, men tryck på bilden för youtube klipp)

http://volvospeed.com/Pics/Review/ice_wax.jpg


signatur

Sim-Racing

Medlem

Black Ice såg ju onekligen ut att ge ett väldigt bra resultat.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar