Vad läser du just nu?

Skägg.
10 Chambers
Vad läser du just nu?

Analog underhållning!

Själv har jag precis läst ut Will Fergusons Lycka(tm) och ska nu ge mig på julklappen Shantaram. Vad läser du?


signatur
Medlem

Jag läser just nu ditt inlägg, vet inte om det räknas men

Medlem

Dan Brown - Cirkelns mitt
Har inte börjat läsa än, men jag har tagit fram den och är redo.

Medlem

Precis börjat på Graham McNeills God King, vilket är tredje och sista boken i trilogin The Legend of Sigmar. Innan det var det Dan Abnetts Prospero Burns. Är man WarHammer nörd så är man


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Hemma läser jag Från Platon till kriget mot terrorismen av Liedman och Not by Genes Alone av Richerson & Boyd. Båda är väldigt intressanta, även om de senare skriver ganska torftigt – boken hade tjänat på ett rikare språk. Kan rekommendera den förstnämnda, en bra introduktion till idéhistoria.

Till ett PM i skolan försöker jag flyga igenom så mycket som möjligt av The Economics of Tobacco Control - Towards an optimal policy mix och The Moral Dimension Towards a New Economics. Visst är de intressanta, men jag har läst en hel del roligare saker.

Medlem

I underhållningssyfte Havets Stjärna av Joseph O'Connor, i plugget Life av Sadava et al, Genetik av Escher & Saura samt Cellbiologi av Erlandsson-Albertsson & Gullberg.

Havets Stjärna är mest underhållande för övrigt


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Den gamle och havet


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Läste nyss ut Täcknamn Rainbow, kan rekommendera den till alla som gillar Tom Clancy och Rainbow Six.

Annars är det väldigt sällsynt att jag läser böcker. Film och TV är mer min grej.

Medlem

Blood Angels: The Omnibus

Tycker det är kul att veta mer om bakgrunden i Warhammer ,så försöker nöta igenom ett par böcker, nu är det Blood Angels som gäller.

Redaktör

Bob Dylans "Memoarier del 1"


signatur
Medlem

Läste ut Nekromantikerns flykt av Nick Perumov igår kväll, femte boken i serien. Får ta mig till biblioteket och se ifall de har den sjätte boken där.
Tillsvidare läser jag Neil Gaimans blogg (http://journal.neilgaiman.com/).

Medlem

Blev nyligen klar med "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann" men har nu gått lös på "Liftarens Guide till galaxen" - som jag inte läst än. Känns som ett måste.

Medlem
Skrivet av TruB:

Dan Brown - Cirkelns mitt
Har inte börjat läsa än, men jag har tagit fram den och är redo.

Kanonbra bok. Allt av Dan Brown är bra!

Läser just nu "Prospero Burns - The Wolves unleashed" av Dan Abnett.
Gillar verkligen Horus Heresy- serien, något utav det bästa att komma ut från Black Library. (imo.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Läser Svensk Maffia fortsättningen.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Hemma läser jag Från Platon till kriget mot terrorismen av Liedman...

Den läser jag med.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag håller på och läser "Den tunna röda linjen" och har även beställt "Metro 2033" som jag ska läsa efteråt.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Den läser jag med.

Vad tycker du?

Jag läser det här foruminlägget och en biografi om Axel Von Fersen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"The picture of dorian grey" till en engelska uppgift. Vet inte om det rekomenderas...

Medlem

Läser The Red Badge of Courage av Stephen Crane i Engelska B på skolan.

Medlem

Alone in Berlin av Hans Fallada. Boken handlar om de sista åren under andra världskriget hur livet var i Berlin under nazistyret. Författaren har skrivit boken på egna upplevelser vilket är en stor "upside". Väldigt intressant bok och omtumlande hur nazisterna präglade samhället och styrde allt från människors åsikter till fackföreningar.

Medlem

Stephen King - The Tommy Knockers.

En mystisk sten hittas, och folket i omgivning blir skumma!

Medlem

Läser "No country for old men" den är GRYM!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Stephen King - The Tommy Knockers.

En mystisk sten hittas, och folket i omgivning blir skumma!

Låter som en typisk King-bok. :D. Kanske man skulle kolla in, King är Kung.

Medlem

Dan Brown - Den förlorade symbolen.

Känns som Dan Brown brukar kännas. Spännande, intressanta historiska fakta och såklart lite hyperintelligenta babes

Film History, An Introduction, (Kristin Thompson, David Bordwell)
Nu vet jag hur Hollywood blev till och varför!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DraxXus:

Jag läser just nu ditt inlägg, vet inte om det räknas men


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av musse1:

Blev nyligen klar med "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann" men har nu gått lös på "Liftarens Guide till galaxen" - som jag inte läst än. Känns som ett måste.

Fick även hundraåringen i julklapp, blir efter Shantaram. Inte läst Liftaren? Tur för dig att John är din chef och inte jag... och läs den på engelska för bövelen!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:

Bob Dylans "Memoarier del 1"

Ni gick väl på samma dagis?


signatur
12
Skriv svar