Batman / Dragon age: Awakening & Dragon Age 2 demot - allmänt mummel.

Testpilot
Batman / Dragon age: Awakening & Dragon Age 2 demot - allmänt mummel.

Shiit där va #Batman: Arkham Asylum slut , himla kul spel även fast konsollifieringen med o byta till 3e person cp med fast kamera finns på flera ställen dvs fighterna mot Scarecrow (skit irriterande) himla kul annars , fightsystemet är helt underbart.
Det var faktiskt lagom svårt spel , slutfighten innan jokerfighten var den svåraste och krävde sisådär en 15-20 omladdningar innan jag klarade det.
Hade dock problem med att i min fightingstil få in instant takedowns , gjorde fel men vet inte hur , verkar som att jag tryckte för många tangenter samtidigt? , jaja mitt G19 ska klara av sånt tycker man.
Eftersom jag hade det problemet så blev striderna bra mycket svårare eftersom det tog längre tid att få ner normala henchmen.

Jag har kommit fram till att jag har ett sent stadie av Alzheimers

Installerade Dragon Age igen o tänkte att jag skulle köra lite DLC pack som tex Witch Hunt , men klantiga jag har ju helt glömt att spela HELA EXPANSIONEN #Dragon Age: Origins - Awakening DOH!
Jag hade lirat Return to Ostagar DLC o trodde det var expansionen (haha-alzheimers) så nu har man ju några timmars slaktande framför sig i en hel fet expansion.
Det lär ju räcka fram tills #Dragon Age II släpps.

Oh underbart , lirade en hel kväll i söndags i #Dragon Age: Origins - Awakening i en del av spelet där man blir tillfångatagen och blir av med all utrustning temporärt och får slåss med olika fulingar o få tillbaka den.
Problemet är en bugg där snubben som har ens huvudkaraktärs saker INTE SPAWNAR = utrustningen försvunnen.
Fiint , får reda på det efter slutfighten med 2 minidrakar AAAAHH! så det va bara att sitta hela kvällen i förrgår o spela om skiten!

Det goda i kråksången var dock att efter jag var klar hittade jag en scroll hos vendor där man kan respecca sin gubbe TOTALT från 0 , vilket var jäkla skönt eftersom en del val jag gjort var rätt kassa.

Igår kom demot av #Dragon Age II , startade det och körde första biten med DX11 påslaget = grafikbuggar så jag stängde ner och gick tillbaka till DX9
Gick bra men för att efter character customization skärmen - KABOOM! krasha till desktop.
Damn! , skit också , labbade lite med att lira som annan klass = nix samma krasch

Gick in på forumet och spanade lite , fick lite enkla tips testade fler klasser = ingen skillnad
Testade med lägre upplösning = ingen skillnad

Började faktiskt lacka ur men testade att genomlida med DX11 buggar fram tills där det kraschade och DÅ funkade det (Jippii!) - stängde av DX11 lite senare i menyn och då flöt spelet som en dröm tills man klarat demot.

#Dragon Age II verkar bli kanon , läst massor med gnäll om att det skulle vara för simplifierat och för mycket hack & slash , pfft efter att ha spanat in lite dev-livestream och läst runt lite och nu då testat demot så är jag inte det minsta orolig.
Fighterna verkar vara betydligt bättre flyt i dem , animationerna är betydligt mjukare på alla gubbar , spells ser skitsnygga ut och på normal svårighet som demot är i så kan man kötta rätt friskt med spells utan att behöva tänka så mycket på mana/stamina.

Tvivlar inte att då man kör hard/nightmare får man managera mana/stamina hårdare och verkligen jobba med synergi effekterna som finns , "brittle" som mages kan ge ger mer skada för fighters och fighers kan köra "stagger" eller vad de hette för att öka skadan de med.
Japp det ser bra ut , får trösta mig med Awakening och DLC paketen tills den 10 Mars.

#blogg

Titel

Av att läsa din text kommer du älska "Bulletstorm"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Tackar för tipset , såg ju kul ut men just nu är det Awakening som gäller , kanske köper det sen på rea på steam eller nåt.

1
Skriv svar