Dead Island imponerar på Hollywood

Robot
Dead Island imponerar på Hollywood

Den mest omtalade speltrailern på år och dag ger eko ända bort till Hollywood. Nu kan spelet bli film.

#dead-island, #james-camerons-avatar-the-game


Medlem
Dead Island imponerar på Hollywood

Förvånar mig inte, det var en riktigt bra trailer. Hoppas dock att de nekar asen i Hollywood och jobbar på sitt spel istället.

Medlem

varför ska de neka? det skulle ju vara två helt oberoende saker. plus att de får in mer pengar som de kan använda för att förbättra sitt spel


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nej, det är dags att filmvärlden och spelvärlden hålls isär för gott. De har så helt olika förutsättningar för dramaturgi och att föra över en kanonbra idé från ena lägret till det andra fungerar extremt sällan.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

jo, men att ta en grundidé och göra en film och/eller ett spel av det skapar två ganska olika upplevelser. så vad skadar det om man gör en film och ett spel med samma namn (och kanske handling/karaktärer)? båda kanske blir bra...det behöver inte vara dåligt bara för att det är hollywood och film-av-ett-spel


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

En av de bästa trailers jag någonsit sett, inte undra på att det sätter sitt märke.

Medlem

Ge oss en film.. Bara det är en riktigt bra som gör dom.. Med tanke på att det är Zombies så hoppas jag personligen på George A Romero, då han VERKLIGEN vet hur zombie rullar ska göras. Eller så får gärna Rob Zombie göra den, han är duktig som tusan på film.

Medlem

Jag tycker det är ganska lustigt att folk hypas av en trailer som inte visar någon form av gameplay. Hela trailern består ju av CGI

Medlem

Jag blir inte förvånad, den här trailern var väl runt två minuter och är bättre än alla zombie filmer som gjorts tillsammans!

Dagens zombieaction är bara pang pang och inga känslor, jag blev helsåld på trailern tema. En familj som kämpar in till det sista. Hoppas bara Hollywood äntligen lärt sig hur de ska tänka när de gör manus, det vore synd att se dom sabba det här ifall det blir av


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Xrick:

Jag tycker det är ganska lustigt att folk hypas av en trailer som inte visar någon form av gameplay. Hela trailern består ju av CGI

Därför att en så välgjord trailer säger rätt mkt om hur passionerade utvecklarna är för spelet.

O trailern är ju überbra!

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Ge oss en film.. Bara det är en riktigt bra som gör dom.. Med tanke på att det är Zombies så hoppas jag personligen på George A Romero, då han VERKLIGEN vet hur zombie rullar ska göras. Eller så får gärna Rob Zombie göra den, han är duktig som tusan på film.

George A Romero gör bara skit nuförtiden, sett senaste "Survival of the dead"? jag satt och undrade om det var någon sorts parodi när jag såg den.
Däremot Rob Zombie tycker jag är helt schysst. Men bättre directors finns.

Medlem

Hoppas bara spelet blir lika bra som trailern...

Medlem

Tja, så länge de inte baserar dem på varandra utan håller dem skiljda åt så kan det blir bra
Dock tror jag det mest handlar om att trailern var bättre än 95% av alla skräck/zombie-filmer som släppts de senaste åren

Medlem

Chemical: Håller med dig fan va skit han gör nu och Survival of the dead var kanske det sämsta jag sett. Jag hoppas på Zack Snyder som gjorde Dawn of the Dead 2004 eller Juan Carlos Fresnadillo som gjorde 28 weeks later.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Rob Zombie är nog den sämsta person som finns. Han borde hängas tbh.

Ish
Medlem

Men vadå, om de inte ens tänkt basera filmen efter spelet vad är då poängen?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Medlem

Spel och film-världen har ju fungerat ihop tidigare om man håller dem isär. The Cronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay är ett exempel på det. Däremot filmer som är direkt baserade på spelens story och tvärtom finns det väl inte ett enda lyckat exempel på?

Trailern är ju helt jävla underbar för övrigt så jag förstår verkligen varför Hollywood skulle vilja göra film av det.

Medlem
Skrivet av Ish:

Men vadå, om de inte ens tänkt basera filmen efter spelet vad är då poängen?

Tänk The Cronicles of Riddick och The Cronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay

Medlem
Skrivet av emoraev:

Däremot filmer som är direkt baserade på spelens story och tvärtom finns det väl inte ett enda lyckat exempel på?

Goldeneye 64 är så lyckat det kan bli!

OnT: Fantastisk trailer på alla sätt


signatur

Flygande lemurer

Medlem

Släpp spelet istället!

Medlem

Avatar var ju inte speciellt bra som varken film eller spel dock

Medlem

Japp, klart man vill ha zombiefilm.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Finns nog risk att filmen skulle kännas som plagiat av strålande The Walking Dead.

Men de får gärna försöka, det finns alltid plats för en till zombierulle.

Medlem

Zombies är bland det bästa som finns.

Och det är imponerande att folk vill göra film på det här innan det ens släppts eller visats någon gameplay. Hollywood eller inte.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ni vet väl att ni kan hitta en trailer som spelar upp händelse förloppet på ett korrekt sätt, dvs. från början till slut, inte från slut till början?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

"Bra spel är inte bra filmer och bra filmer är inte bra spel. Se på Avatar."

Vad menar ni med det, var spelet bra? För jag vet att filmen sög.

Medlem

älskar den dära trailer en av dom bästa jag sett på länge, hopaps verkligen dett spela kommer bli bra, och att det kommer utsanrt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Så länge bara själva main storyn hänger ihop och framförallt inte spelet påverkas av det hela (förutom mer inkomst ^^) så varför inte

12
Skriv svar