Snor, svett och skidkungar

Redaktör
Ponny
Snor, svett och skidkungar

Det är fortfarande orimligt kallt. Den senaste veckan har jag trots allt sprungit fyra gånger. Som "varmast" har det varit minus 16. Men jag bygger karaktär och pannben ute i motionsspåret, och dessutom ett stiligt isskägg av svett och snor. I morse tog det dock emot rejält. Det stack rejält i kinderna och händerna var som två isklumpar. Men en snabb titt på väderprognosen skvallrar om ett par minusgrader i helgen. Det låter som något jag kan leva med.

Idag börjar skid-VM i Oslo och jag gillar't. Jag är lite old school när det kommer till sport och föredrar mest friidrott, alpint och, som sagt, skidor. Det är nog något jag kan tacka farsgubben för. Men, jo, skid-VM i Holmenkollen. Låter magiskt. Helst hade jag velat stannat hemma under täcket med varm choklad och nördat ner i mig i VM-sprinten och kollat in Jönsson, Kalla, Hellner och de andra. Men det får bli ett helgnöje, helt enkelt.

[ia=25114; large]
Skidåkare är ett speciellt släkte. Här har vi Gunde i en lustig jacka.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Snor, svett och skidkungar

Thomas Wassberg? Fredrik Eriksson?


signatur
Flakmonkey

Tycker att längdskidsporten tappat en del attraktionskraft iom övergången till en massa masstarter, speciellt femmilen, men det är ju lite kul ändå

Redaktör
Ponny

Wassberg är kung! Och sämre skägg kunde man ha, jag ska inte raka mig förrän snön har smält, mark my word.

Femmilarna är en sorglig historia alternativt en tråkig sällskapsresa. Men som tur är finns en hel del andra godbitar!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar