2011, here I come #7

Redaktör
Ponny
2011, here I come #7

Star Wars: The Old Republic
Vi börjar så sakta närma oss avslutningen av den här 11 spel långa lilla följetongen. Men än har vi fem godbitar kvar. Gott!

För länge, länge sedan i en dator långt, långt borta (nåja, den ligger nedpackad i en kartong) bestämde jag mig för att MMORPG inte var min grej. Jag hade precis hängett mig åt några månaders World of Warcraft och, för att gå rakt på sak, jag tyckte att det var ett tråkigt spel. Jag tänker inte trötta ut er med mer gnäll om att "samla 17 grisskinn" och att leva i en saga utan en berättarteknik...

Istället kan vi prata om Star Wars: The Old Republic, spelet som på grund av sitt arv och BioWares inblandning kan bli både en nystart för genren och ett online-spel, som till och med jag kan komma att älska. Efter att ha spelat sex timmar av inledningen har jag bestämt mig. Det kommer att bli ett enastående MMORPG och på samma gång ett fantastiskt RPG. Den historielösa genren har fått en historia som är värd att uppleva. Det var inte en dag för tidigt.

[ia=25116; large]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
2011, here I come #7

mm, jag ser fram emot detta också.
jag hoppas att jag kommer med i betatestningen, så jag får möjlighet att testa min gamla skitdator och se ifall den orkar med.


signatur
Redaktör
Ponny

Till spelets nackdel (och kanske din fördel) så verkade inte spelet allt för tekniskt kompetent. Vackra färger, fin design men inget monster à Crysis.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar