Battlefield 3 – se första gameplay-filmen!

Medlem

Fan vad jag vill ha detta spelet! Ser så jävlar bra ut att jag har lust att hamna i koma tills spelet kommer!

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Skrek han "Christoffer" där i slutet? Vore ju rätt ballt om man fick spela som svensk soldat med våra vapen och fordon på nån bana

Nejnejnej! Det hörs tydligt att han skriker..."flytta soffan".

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av AshTray:

Förrenderad much?

Fail much?

Gifs som Nymph postade tidigare för allas ögon att skåda. Det är varje in-game sekvens som syntes i trailern.

Fanboy much?

Visst, ser bra ut. Är häftiga osv osv. Men fortfarande för få sekunder av gameplay för att kunna kallas "gameplay-trailer" då man inte får se några strider att tala om.

Första klippet: en snubbe som hoppar ur en helikopter(?)
Andra: En snubbe som pekar på en karta
Tredje: En snubbe som öppnar en dör *klipp till nästa "scen"* sedan springer folk längs en smal gata
Fjärde: En teammate som blir träffat *klipp till nästa "scen"* man drar den skadade till säkerhet (gör man verkligen det i spelet eller är det någon slags ingame cinematic - dvs inte gameplay?)
Femte: Någon skjuter på något som sedan exploderar *klipp igen* igen, folk som springer
Sjätte: en snubbe landar *klipp* en snubbe krålar *klipp* en snubbe riktar en RPG-liknande sak
Sjunde: En snubbe ger spelaren (?) en snyting på klaffen

Allvarligt. Visst. Ser snyggt ut. Men är det verklige en "gameplay-trailer"? Är det verkligen ett klipp som visar hur det ser ut när man spelar? Scriptade sekvenser och dom klippper hela tiden så att inget är sammanhängade utan dom visar bara några häftiga scener.... gameplay-film?

Suck...

Alltså allvarligt. Jag säger inte att spelet kommer bli kasst, men snälla, att kalla detta för något annat än simpel teaser är att juga i aftonbladet style.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Shit pommes frittes!!!
Är folk så förbaskat korkade?

@Conthox, det du skriver är precis hur en teaser (retare) skall vara.
försöker du sätta dig själv över ordets betydelse eller vad är det du inte fattar av ordet TEASER?

SUCK ja!
En teaser är precis vad detta är och att säga något annat, är som att försöka ändra på ordets mening i conthox style.

Nu när man kan studera delarna av teasern, ser man klart och tydligt hur jäkla grym animationen är.
Bara ta det som ett exempel när han knuffar in dörren, huvudet följer inte stelt med som den gör till andra spel.
Grafiken är verkligen i det grymmaste laget. DICE sätter standarden med BF 3.
Ge mig spelet nu genast!

Medlem

Snyggt var det i alla fall, bortsett från ansiktena men alla kan ju inte göra en Avatar

Min stora fråga är snarast hur gameplay blir, vilket är det intressanta...
Visst är det kul att kunna maxa grafik och liknande, men grafik är meninglöst om gameplay är begränsat eller dåligt.
Hoppas verkligen de fixar fordon, squad spawn, hitavkänning och liknande från BC2. De får gärna hämta lite inspiration från Homefront, det är inte lika snyggt men Multiplayer verkar grymt balanserat och ljusår bättre än Dices senaste släpp (BC2).
Nå, i värsta fall får man göra lite popcorn och bara njuta av filmsekvenserna, men hoppas även gameplay blir bra...

Medlem
Skrivet av Ish:

DICE har blivigt uppköpta av Treyarch, som nu kommer slänga in perks, och enbart ha flygplan/heli som support vid X kills

Medlem
Skrivet av Ish:

DICE har blivigt uppköpta av Treyarch, som nu kommer slänga in perks, och enbart ha flygplan/heli som support vid X kills

Kollade och det har det ju förhelvete inte alls stupid. Läs på för fan innan du skrämmer upp folk din idiot.

Medlem

Analys av videon, riktigt bra btw
http://www.youtube.com/watch?v=Mh4eHHOHuyg&feature=player_emb...

http://enterbf3.com/portal.php

BF-Games.net wrote:

* 32 Players For Consoles - Not what was revealed in GameInformer
* On a screen there was four classes and five slots for equipment - Maybe melee, secondary, primary, grenades/explosives, binoculars/special
* F-16 and SU-27 seen.
* "Replay Function Which Was Also included in Battlefield 2" - Probably something similar to Battlerecorder. No details given as to whether or not this system will be on consoles as well.
* Advanced surround sound, players can hear where something is coming from. 80 sound channels - Probably EAX certified
* Single Player: There Will Be Quick time events where you have to push the mouse buttons to win a fight. The example here: an enemy tries to stab you with a knife and you have to defend you (knock him down / kill him).

New pics too:

http://www.battlefield-inside.de/?p=2622

Verkar onekligen som Homefront fått Dice att reagera, 32 spelare på konsol = seger!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Analys av videon, riktigt bra btw
http://www.youtube.com/watch?v=Mh4eHHOHuyg&feature=player_emb...

http://enterbf3.com/portal.php

BF-Games.net wrote:

* 32 Players For Consoles - Not what was revealed in GameInformer
* On a screen there was four classes and five slots for equipment - Maybe melee, secondary, primary, grenades/explosives, binoculars/special
* F-16 and SU-27 seen.
* "Replay Function Which Was Also included in Battlefield 2" - Probably something similar to Battlerecorder. No details given as to whether or not this system will be on consoles as well.
* Advanced surround sound, players can hear where something is coming from. 80 sound channels - Probably EAX certified
* Single Player: There Will Be Quick time events where you have to push the mouse buttons to win a fight. The example here: an enemy tries to stab you with a knife and you have to defend you (knock him down / kill him).

New pics too:

http://www.battlefield-inside.de/?p=2622

Verkar onekligen som Homefront fått Dice att reagera, 32 spelare på konsol = seger!

Det stämmer inte, taget från twitter,

Skrivet av @zh1nt0 Daniel Matros:

@BattleStrats I haven't seen the gamestar article but previously announced 24 in GI is correct.

Medlem
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Soldier_Blue:

Filmen lämnar i princip allt att önska. Så snabba klipp att man inte ens hinner tolka animationer osv. Personligen anser jag att denna teaser är helt onödig. Ska man göra en trailer ska den ha nåt att visa upp. Tills det finns nöjer jag mig med Buzz-words.

Ska tillägga att jag älskar BF-serien, så jag ser fram emot spelet. Trailern däremot är helt onödig. Lägg pengarna på finputsning av spelet i stället..!

Förstår du över huvud taget skillnaden på en trailer och en teaser?
Detta var inte en trailer så det var verkligen inte onödigt.
Var så säker på att det läggs ned resurser på finputsning och att bygga upp en hype som nu Dice har börjat med lönar sig i det långa loppet men jag antar att du inte förstår dig på marknadsföring?

Jag skulle vilja påstå att en teaser är en förkortad trailer som inte avslöjar för mycket av ett spels innehåll. Sen är jag ingen expert så du får gärna berätta för mig vad den korrekta definitionen är. Jag tycker denna FILMSNUTT visar för lite för att ge mig ett extra intresse för spelet. Så för mig fungerade inte marknadsföringen. Du får gärna berätta vad du förstår av marknadsföring så jag kan lära mig.

Sen en definition av två ord som har skilda betydelser:

Förstå="Att ha kunskap om något"
Hålla med="Att ha samma åsikt som någon"

2 personer kan ha olika åsikt om något men ändå ha kunskap. Bara för att man inte har samma åsikt så behöver det inte betyda okunskap hos endera parten. Vad jag vill säga är att det är onödigt att "gå på" som du gör i flera av dina inlägg. Jag gillar spelserien, men inte teasern, det är ingen stor sak.

Medlem
Skrivet av PallePung:
Skrivet av Annanaz:

Hmm använder inte vi svenskar de flesta vapnen som americanerna använder, Utom M16/M4 serierna då, men som Till exempel ¨Prickskytts gevär 90¨ tror jag det heter vilket är Barret M90, sen har svenska armen även M249:an fast med ett svenska namn på den då såklart.

Där har du lite fel, America M249= KSP 90; M240= KSP 58; M82= AG 90; AT-4= Pskott 86; M2 .50cal= Tksp 12.7... typ.

...och det ska väl även poängteras att det sällan är amerikanskutvecklade vapen, KSP90/M249 är t.ex den belgiska FN Minimi i grunden. Däremot är pansarskottet som nämns ovan utvecklat av svenska Bofors - likaså det vanligt förekommande GRG m48, "Carl Gustaf".

Angående filmen så ser det mycket lovande ut - hösten kan inte komma snart nog


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Jonny:
Skrivet av Staffan:
Skrivet av Spectral:

Skrek han "Christoffer" där i slutet? Vore ju rätt ballt om man fick spela som svensk soldat med våra vapen och fordon på nån bana

Ja de vore najs

Hur får du det Christoffer och svenka arméen att bli ett?

Jag tyckte det lät som svenska och i sverige pratar vi väl det? Även inom armén.

Sen är ju DICE i grund och bottren svenskar också så det är väl inte mer långsökt än vad man vill göra det till.

Jo men å andra sidan tvivlar jag starkt på att försvarsmakten vill förknippas med underhållning på det sättet som den amerikanska armén gör (Americans army osv), så tyvärr lär vi nog inte se något stort spel som battlefield med svenska vapen/soldater.

alltså vafan är snittåldern numera på FZ ? finns bara 10 åringar med handkontrollers kvar här ?
Jag minns för några år sen då vi satt hundratals svenskar som spelade många kvällar mot norrmän i 64 spelar serverar och spelade BF med svenska vapen och fordon.
http://www.youtube.com/watch?v=5ijT5eYHxrc
http://www.silentheroes.se/movies.php

Medlem

Ser sjukt nice ut, och vad jag har hört så ska det vara mer åt battlefield 2 hållet som vi alla vill ha det och som det ska vara!! får bara hålla tummarna att detta inte är ett till av deras "konsoll/skit/bajs-spel"


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Gameplay trailer? Hann inte se ett skit.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Jaja men det är ju iaf gameplay i filmen...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av FortuN:

Massa text.

Vi har visst samma delar fast jag har 4gb minne. Men jag måste köra med nästan allt på lägsta för att det ska flyta på någorlunda. Blir ganska ospelbart när man sitter i en tank och föraren skjuter eller när de störiga snö och sand molnen kommer. Snyggt men himla krävande. Så jag vet inte riktig hur du kan köra på högsta.

Ontopic:
Om detta nu var riktig gameplay och inte cutscens som har blivit förrenderad så såg det väldigt bra ut. Hur kan Dice redan hunnit göra om sin motor och vissa lite gameplay tro?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nilhom:
Skrivet av FortuN:

Massa text.

Vi har visst samma delar fast jag har 4gb minne. Men jag måste köra med nästan allt på lägsta för att det ska flyta på någorlunda. Blir ganska ospelbart när man sitter i en tank och föraren skjuter eller när de störiga snö och sand molnen kommer. Snyggt men himla krävande. Så jag vet inte riktig hur du kan köra på högsta.

Ontopic:
Om detta nu var riktig gameplay och inte cutscens som har blivit förrenderad så såg det väldigt bra ut. Hur kan Dice redan hunnit göra om sin motor och vissa lite gameplay tro?

Antagligen haft allting planerat under en längre tid sak du se, dom har säkert fler spel i verket än vad man själv tror.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad jag kan se är det där samma som det som gameinformer skrev att de spelat och att det där hotellet i slutet rasar på det mest realistiska sättet i spel någonsin! Ser underbart ut!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Oja, har själv ett GTX 480. Tror t.o.m att DICE använde dessa kort under större delen av utvecklingen av BF3. För någon vecka sedan bytte dom upp till GTX 580, men så stor skillnad mellan dom är det inte.

Under större delen av utvecklingen användes förmodligen kort från AMDs 5000-serie. Fanns säkert kort från Nvidia med också efter ett tag, men med tanke på att AMD var helt ensamma med DX11-hårdvaru undre väldigt många månader så är det en rätt enkel gissning att göra.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av WaltX:

Oja, har själv ett GTX 480. Tror t.o.m att DICE använde dessa kort under större delen av utvecklingen av BF3. För någon vecka sedan bytte dom upp till GTX 580, men så stor skillnad mellan dom är det inte.

Under större delen av utvecklingen användes förmodligen kort från AMDs 5000-serie. Fanns säkert kort från Nvidia med också efter ett tag, men med tanke på att AMD var helt ensamma med DX11-hårdvaru undre väldigt många månader så är det en rätt enkel gissning att göra.

De använde sig utav 5870 i början av utvecklingen vad de senare uppgraderade sig med har jag inte koll på.

Medlem

Sen när spelet väl är släppt borde vi alla på FZ samlas på någon server och bara skjuta sönder varandra

Medlem

Så jäla tokfett!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Det är något som inte stämmer här.. vart.. är.. zhrooms.. ?

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

alltså vafan är snittåldern numera på FZ ? finns bara 10 åringar med handkontrollers kvar här ?
Jag minns för några år sen då vi satt hundratals svenskar som spelade många kvällar mot norrmän i 64 spelar serverar och spelade BF med svenska vapen och fordon.
http://www.youtube.com/watch?v=5ijT5eYHxrc
http://www.silentheroes.se/movies.php

Bra mod men försvarsmakten har knappast något med modden att göra.

Tror inte heller försvarsmakten vill förknippas med den här typen av underhållning. Americas Army är egentligen ett sätt att försöka få folk intresserade av och söka till armen. Med tanke på att spelet kommit ut ett antal gånger funkar det nog väldigt bra för detta ändamål.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Det är något som inte stämmer här.. vart.. är.. zhrooms.. ?

Har kollat flera gånger om dagen efter en megakommentar från honom! Semester? Bannad?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av g4bb3h:

alltså vafan är snittåldern numera på FZ ? finns bara 10 åringar med handkontrollers kvar här ?
Jag minns för några år sen då vi satt hundratals svenskar som spelade många kvällar mot norrmän i 64 spelar serverar och spelade BF med svenska vapen och fordon.
http://www.youtube.com/watch?v=5ijT5eYHxrc
http://www.silentheroes.se/movies.php

Bra mod men försvarsmakten har knappast något med modden att göra.

Tror inte heller försvarsmakten vill förknippas med den här typen av underhållning. Americas Army är egentligen ett sätt att försöka få folk intresserade av och söka till armen. Med tanke på att spelet kommit ut ett antal gånger funkar det nog väldigt bra för detta ändamål.

Nej inte med modden i sig. Men BF används ja. Men inte som PR som i USA, än.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article2380...

Medlem

Hoppas verkligen att det här kommer bli bra och att det kommer att kännas som ett riktigt pc-spel i jämförelse med BC2. Kan knappt vänta!


signatur
Medlem

JÖSSES vilken fin grafik!!!!!!!! Åh.. jag älskar hela BF-serien!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Fan va najs! Känner lite äkta spänning i magen inför detta spel, vilket är ovanligt.

Grafiken ser bländande bra ut, rena filmen. Älskar BF-serien, som ofta verkligen lyckas skapa en känsla av ett slagfält (till skillnad från de fyrkantiga rummen med rekvisita och osynliga väggar som i CoD-serien).

Medlem

Kan bli bra men pga konsolsläpp så veitfan.
Ser mer fram emot RO2.

Skriv svar