In-game-trailer från Elder Scrolls Skyrim
Hade inga problem med levlingen, även om jag förstår varför vissa har det, sen tryckte jag det var lite roligt att nån sa på ett forum att dom ville känna sig överlägsna, jag skulle snarare vilja känna mig underlägsen i flera fall. som för deathclaws i new vegas, där får man ha riktig plan innan man börjar attackera dom.
Men det jag inte gillade i oblivion var dom där portarna som öppnades upp, grymt tråkiga, jag undvek dom så gått jag kunde, och just att det var sån stress av dom som inte egentligen existerade, var roligare att utforska omvärlden.
"Gates of Oblivion", var trista, det är därför man inte vill spela om det ingen.
Mitt problem med levlandet var inte det att jag inte var mäktig utan snarare att jag aldrig var mäktig eller underlägsen. Första gången jag lirade det så levlade jag så fort jag kunde, det brukar ju vara bra, men då fick plötsligt även simpla banditer diamantrustningar och magiska svärd och eftersom jag inte hunnit få den utrustningen själv så blev det obalanserat åt det hållet.
Så när jag började om valde jag att inte levla upp för att se hur det blev vilket resulterade i att jag klarade spelet när jag var runt level 5. Jag struntade helt enkelt i att sova. Nu var det här såklart ett val som jag gjorde och man behöver ju inte spela så, men bara det att världen fungerar på det sättet är något jag stör mig på. Tycker att ett rollspel ska pendla mellan det svåra och lätta precis som en "riktig" värld borde vara. Möter man en råtta så ska den vara lika bra när man är level 2 som level 20. Samtidigt så ska en drake vara stört omöjlig i början av spelet när du är låglevlad.
Störde mig faktiskt något enormt på det så jag hoppas att de inte återanvänder det i Oblivion utan går på en mer "verklig" approach... lite samma sak med att man bara kan samla på sig tonvis med items utan att det får så mycket konsekvenser... ska man bära runt på 4 rustningar så ska det bannemig synas och påverka din framfart. Helst ska man behöva köpa en häst och vagn för att frakta allting