Deus Ex: Human Revolution

Robot
Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex tog interaktiva världar och rollspelande till nya nivåer. Elva år senare tar den tredje delen upp stafettpinnen efter vad som brukar kallas ett av tidernas bästa spel. FZ har provspelat!

#deus-ex, #deus-ex-human-revolution-1, #ubisoft-montreal


Deus Ex: Human Revolution

Det här spelet måste bli "stort", vi har väntat nu i massor av år, så det har mycket att leva upp till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Från att varit ett spel som jag inte varit intresserad av alls kan det här ju faktikst bli lite intressant...

Medlem

Måste ni lägga reklam över hela jävla webbplatsen??? SÅ jävla irriterande med bulletstorm-reklamen som tar över hela jävla datorn när man besöker!!! Fan värre än värsta porrsidan för helvete

Medlem

Låter som att det kommer bli en värdig uppföljare till det bästa stealth-fps-rollspelet som någonsin har gjorts;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

"Mortalis", lugna dig lite, vill du betala serverkostnaderna? Tänkte väl det, det är inte mycket reklam alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hoppas att det blir bra. Men efter några timmar med spelet är jag optimistisk. Gick tillbaka och spelade om ettan och tvåan, och det här känns faktiskt rätt troget originalet. Warren Spector har tydligen fått en privat visning, och han gillade det också :).

Inaktiv

Låter bra, ser bra ut.

25 timmar lpter lite snålt. Hoppas på sido uppdrag.

Sen är jag lite orolig över att icke dödliga vapen inprincip funkar likadant som de övriga men utan blod/död. Hoppas på att variationen i spelet går utöver det .

Medlem

Jag tror att mycket av variationen ligger i din interaktion med andra karaktärer. I det uppdrag jag spelade räddade jag t ex alla i gisslan, och släppte "terroristen" fri. Han lovade hjälpa mig längre fram, och en kvinna i gisslans man uttryckte också sin tackamhet efteråt. Jag skulle tro att framtida uppdrag skiljer sig en hel del åt beroende på hur man hanterar sådana saker.

De icke-dödliga vapnen är lite knepigare, du måste t ex gömma medvetslösa vakter så inte andra ser dem, och om du är för långsam vaknar de upp och slår larm efter ett tag. Att knocka någon med en elstöt tar också energi, medan att bryta nacken på dem inte gör det, så man måste offra något för att vara snäll - sådant gillar jag!

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Jag tror att mycket av variationen ligger i din interaktion med andra karaktärer. I det uppdrag jag spelade räddade jag t ex alla i gisslan, och släppte "terroristen" fri. Han lovade hjälpa mig längre fram, och en kvinna i gisslans man uttryckte också sin tackamhet efteråt. Jag skulle tro att framtida uppdrag skiljer sig en hel del åt beroende på hur man hanterar sådana saker.

De icke-dödliga vapnen är lite knepigare, du måste t ex gömma medvetslösa vakter så inte andra ser dem, och om du är för långsam vaknar de upp och slår larm efter ett tag. Att knocka någon med en elstöt tar också energi, medan att bryta nacken på dem inte gör det, så man måste offra något för att vara snäll - sådant gillar jag!

Exakt hur menar du med "uttryckte också sin tacksamhet" ?

Spelar det någon roll om man dödar eller gör fienden medvetslös i spelet?

Det verkar som att spelet kommer bli riktigt jävla roligt ändå!
Lite rädd för att det blir konsolskadat dock, FOV ser ju lite paj ut :/
Är också mitt i att spela igenom första spelet Men det här har inte med de tidigare spelen och göra va?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skägg.
10 Chambers

Måtte detta bli bra!


signatur
Flakmonkey

Hoppas men vågar inte riktigt tro att det här kommer bli lika bra som första spelet och jag tror faktiskt det har mer att göra med att ett sånt spel inte skulle sälja tillräckligt bra (hur bra det än är) jämfört med en mer nedvattnad variant som i mer modern stil där spelet på något vis spelar åt dig... men men, håller tummarna iaf

Medlem

Hoppas gör man. Men minnet av tvåan sitter fortfarande kvar som en tagg i hjärtat. Deus Ex är fortfarande mitt utav mina absoluta favoritspel genom tiderna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spoiler på första Dues Ex

Håller på med första spelet, det som är lite störande i ett annat mycket bra spel är att man inte kan välja att inte joina NSF utan måste göra så eller att man inte kan klara sig ifrån att bli tagen efter att man skickat signalen. Så även om man har valfrihet att göra vad man vill är detta ibland bara en illusion då de får dig att tro att du själv valt att göra vissa saker. Hoppas de verkligen låter en göra precis vad man vill i detta första Dues Ex men jag tvivlar på att så kommer ske.

Grymt sugen på spelet är jag oavsett, grafiskt är det inget snack men det återstår att se hur det blir rent spelmässigt.

Medlem

Innan jag spoilar något då, hur långt in i spelet är du?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

En intressant och väl skriven förhandstitt! /Meka

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Exakt hur menar du med "uttryckte också sin tacksamhet" ?

Spelar det någon roll om man dödar eller gör fienden medvetslös i spelet?

Det verkar som att spelet kommer bli riktigt jävla roligt ändå!
Lite rädd för att det blir konsolskadat dock, FOV ser ju lite paj ut :/
Är också mitt i att spela igenom första spelet Men det här har inte med de tidigare spelen och göra va?

Snuskis!

Det kanske spelar någon mer övergripande roll, i hur andra behandlar dig. Men det märktes inte i den nivå jag fick spela. Däremot är jag ju lite blödig, så jag är glad att slippa döda folk i onödan :).

Konsolskadat kan ju också innebära mer tillgängligt och smidigare att spela. Mitt enda förbehåll just nu är hur kontrollerna kommer att funka på PC, siktet var lite knepigt på Xbox (och jag börjar ändå vänja mig vid att skjuta med handkontroll), jag hoppas att det blir bättre med mus och tangentbord.

Human Revolution är en prequel till det första spelet. Gunther Hermann och Anna Navarre är exempel på mekaniskt augmenterade agenter, d v s ungefär en sådan man spelar i det här spelet. Minns inte exakt hur långt före det utspelar sig, kanske 25 år sådär.

Medlem

Jag fick åtminstone bekräftat att kampanjen inte grenar ut sig, så spelet är linjärt rent storymässigt. Sedan kan du antaligen påverka exakt hur du upplever storyn, vilka personer som gillar eller inte gillar dig, och hur du löser uppdrag. Ungefär som det första spelet alltså.

Medlem

Ohoo, det här känns fan bra ändå!
Är Gunther och Anna med i det här spelet eller fattade jag fel nu?
Undrar om det finns lite "hemligt" godis i spelet som det gör i första, där man kan se den manliga karaktären man spelar i andra spelet i en sån där tub med vatten och slangar nere i Area 51 (minns inte riktigt hur de såg ut)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

förbokat detta redan

Medlem

Gunther och Anna är inte med, vad jag vet, fast Gunther skulle iofs kunna göra ett gästspel som liten... Men de är av den "gamla" mekaniska typen av agenter till skillnad från JC Denton som är nano-augmenterad, och Adam Jensen i det här spelet är en av de första att få mekaniska augs.

Medlem

Det låter onekligen grymt bra!

Inaktiv
Skrivet av Mats Nylund:

Jag tror att mycket av variationen ligger i din interaktion med andra karaktärer. I det uppdrag jag spelade räddade jag t ex alla i gisslan, och släppte "terroristen" fri. Han lovade hjälpa mig längre fram, och en kvinna i gisslans man uttryckte också sin tackamhet efteråt. Jag skulle tro att framtida uppdrag skiljer sig en hel del åt beroende på hur man hanterar sådana saker.

De icke-dödliga vapnen är lite knepigare, du måste t ex gömma medvetslösa vakter så inte andra ser dem, och om du är för långsam vaknar de upp och slår larm efter ett tag. Att knocka någon med en elstöt tar också energi, medan att bryta nacken på dem inte gör det, så man måste offra något för att vara snäll - sådant gillar jag!

Låter riktigt bra "tummen up smiley" som jag inte vet var den är längre.

Blir nog ett köp. Håller kanske för två genomspelningar och då har man ju minst 50+ spel tid och det är riktigt bra

Medlem

Givet köp på konsol!
....
och PC

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

"Mortalis", lugna dig lite, vill du betala serverkostnaderna? Tänkte väl det, det är inte mycket reklam alls.

jag håller med Mortalis... o lägg av o walterIego o kommentera folks kommentarer hela jäkla tiden...

1
Skriv svar