Hörlurar för gaming till PS3

Medlem
Hörlurar för gaming till PS3

Har letat och läst en massa tester så att ögonen blöder snart. letar ett par bra och sköna lurar som jag kopplar till förstärkaren så att rätt och bra ljud kommer ut. Jag har några på g som jag tänkt välja mellan men tänkte kolal med någon av er om ni har några ni kan rekommendera. det skall INTE, jag upprepar INTE vara ett headset med mikrofon utan det skall vara ett par bra hörlurar,trådlösa eller med kabel spelar noll roll. dom skal vara btra och sköna och inte kosta mer än 3000:-, kostar dom typ 3500:- och överpriset är väl motiverat så gör inte det något heller, helst bör dom ju vara så billig som möjligt,men man får det man betalar för


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=87
eller
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3761

Motivationen till de översta, Sennheiser lurar till det priset kan inte mer än att vara BRA SKIT!

Medlem

Jag spelar med Sennheiser HD650 och så köpte jag till en hörlusrförstärkare och det är skitbra ljud fast lite mesig bas tycker jag, men ljudet är kristallklart.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Sennheiser är överlag övervärderade. Till den grad att folk rekommenderar Sennheiser och inte specifika hörlursmodeller! De är bland tillverkare som Fischer, AKG, German Maestro, Audio Technica, Ultrasone, JVC, Denon Beyer Dynamic mm man ska ha i åtanke dock när det gäller hörlurar mer ämnade för högkvalitativ ljudåtergivning. Inte bara SENN.

Den enda sennheiser jag haft är HD 650n och för mina öron var den inte på något sätt något fynd i prisklassen. Trevlig med manliga röster och hyfsad ljudbild Den har inte samma resolution, dynamik och ljudbild och låter lite muddigt även på hyfsade förstärkare som Graham Slee Solo jämte Ultrasone Pro 900 ex. Lite som att man spelar ljud genom en gardin. Hade vart trevligt att lyssna på den med min Trafomatic Head One rörförstärkare för att se om den skulle fixa att lyfta HD 650n ett snäpp. En trevlig egenskap dock är att den är mycket förlåtande och är bra på att ta port irritationsmoment i diskanten. Men de gick lite för långt i filtreringen för min smak.

Men som sagt ljud är ju högst subjektivt och finns det ett helt neutralt hörlurssystem så har jag inte hört det. Audio GD REf9/GHP/LCD-2 kommer grymt nära dock.

Jigsaw det är oväsentligt om de isolerar eller ej? Vilka är dina preferenser i övrigt om du hunnit skaffa dig några? Jag har haft mycket lycka med Ultrasone Pro 900 för musik/spel/film. Så här på äldre dagar kan jag tycka de är lite väl aggressiva. Mycket beror på hur känslig man är för sibilans.

Andra hörlurar jag testat som fungerar bra med spel är Audio Technica AD 700. Behöver du ingen bas eller kan komplettera med en sub så har de en mycket trevlig ljudbild och livlig diskant. Behöver du massiv bas så är det måhända mer Audio Technica M50 som gäller för Audio Technicas. Personligen så finner jag ljudbilden väl liten för spelande dock men fungerar gör den definitivt även om basen inte är riktigt lika tight som i mina betydligt dyrare hörlurar såsom DX 1000, LCD-2 som har lika fyllig bas. M50n är också stängd och isolerar bort fläktljudet på PS 3n effektivt.

DT 770 Pro var också rätt trevlig. Dess karaktär fann jag främst passa actionspel/filmerl dock. Den har inte riktigt samma förmåga att ändra karaktär som speciellt Ultrasone lurarna har vilket gör dem grymma allround lurar.

Vet inte vilken receiver du har? Det gäller att få alla delar att passa ihop. De Audio Technicas jag testat är mycket lättdrivna. Ultrasone lurarna jag haft kräver lite mer. HD 650 också men den kräver en lite annan typ av förstärkare. Lågimpedans lurar kräver i regel mer ström och högimpedans mer spänning så kolla upp specarna på din receiver också. I de flesta fall är de mer lämpade för låg än högimpedanshörlurar.

Slutligen försök om det går att lyssna innan köp. Ljud är mycket subjektivt och samma hörlur på olika system kan låta väsentligt olika dessutom.

Medlem

Lite snack om Sennhesier hittar ni här
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=91079


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Shodan:

Sennheiser är överlag övervärderade. Till den grad att folk rekommenderar Sennheiser och inte specifika hörlursmodeller! De är bland tillverkare som Fischer, AKG, German Maestro, Audio Technica, Ultrasone, JVC, Denon Beyer Dynamic mm man ska ha i åtanke dock när det gäller hörlurar mer ämnade för högkvalitativ ljudåtergivning. Inte bara SENN.

Den enda sennheiser jag haft är HD 650n och för mina öron var den inte på något sätt något fynd i prisklassen. Trevlig med manliga röster och hyfsad ljudbild Den har inte samma resolution, dynamik och ljudbild och låter lite muddigt även på hyfsade förstärkare som Graham Slee Solo jämte Ultrasone Pro 900 ex. Lite som att man spelar ljud genom en gardin. Hade vart trevligt att lyssna på den med min Trafomatic Head One rörförstärkare för att se om den skulle fixa att lyfta HD 650n ett snäpp. En trevlig egenskap dock är att den är mycket förlåtande och är bra på att ta port irritationsmoment i diskanten. Men de gick lite för långt i filtreringen för min smak.

Men som sagt ljud är ju högst subjektivt och finns det ett helt neutralt hörlurssystem så har jag inte hört det. Audio GD REf9/GHP/LCD-2 kommer grymt nära dock.

Jigsaw det är oväsentligt om de isolerar eller ej? Vilka är dina preferenser i övrigt om du hunnit skaffa dig några? Jag har haft mycket lycka med Ultrasone Pro 900 för musik/spel/film. Så här på äldre dagar kan jag tycka de är lite väl aggressiva. Mycket beror på hur känslig man är för sibilans.

Andra hörlurar jag testat som fungerar bra med spel är Audio Technica AD 700. Behöver du ingen bas eller kan komplettera med en sub så har de en mycket trevlig ljudbild och livlig diskant. Behöver du massiv bas så är det måhända mer Audio Technica M50 som gäller för Audio Technicas. Personligen så finner jag ljudbilden väl liten för spelande dock men fungerar gör den definitivt även om basen inte är riktigt lika tight som i mina betydligt dyrare hörlurar såsom DX 1000, LCD-2 som har lika fyllig bas. M50n är också stängd och isolerar bort fläktljudet på PS 3n effektivt.

DT 770 Pro var också rätt trevlig. Dess karaktär fann jag främst passa actionspel/filmerl dock. Den har inte riktigt samma förmåga att ändra karaktär som speciellt Ultrasone lurarna har vilket gör dem grymma allround lurar.

Vet inte vilken receiver du har? Det gäller att få alla delar att passa ihop. De Audio Technicas jag testat är mycket lättdrivna. Ultrasone lurarna jag haft kräver lite mer. HD 650 också men den kräver en lite annan typ av förstärkare. Lågimpedans lurar kräver i regel mer ström och högimpedans mer spänning så kolla upp specarna på din receiver också. I de flesta fall är de mer lämpade för låg än högimpedanshörlurar.

Slutligen försök om det går att lyssna innan köp. Ljud är mycket subjektivt och samma hörlur på olika system kan låta väsentligt olika dessutom.

hej
Dom behöver inte vara så att dom isolerar,men bra om dom gör det.dom skall fungera med spel i första hand, när jag lyssnar på musik så är det genom högtalarna,men behöver som sagt bra gaming lurar för att inte väcka resten av huset.
jag har mitt PS3 kopplad till en Yamaha RX-797, rummet är utformat där jag så spelar,så att jag kan bara köra 2+1 och där har jag grejor så det räcker och blir över.

jag äger idag ett par sennheiser och ett par koss lurar,men dom är mer för att lyssna på musik i iphone/ipad och inget för gaming


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Mina Sennheiser låter som små högtalare runtomkring men ljudet är skitbra för spel,musik och film. Men som allting annat så är ju smaken delad som baken och tur är väl det.
Jag kan säga att i ex CoD black ops så hör jag ju fotsteg på låångt avstånd och alla andra ljud med för den delen. Jag är supernöjd med mina, men skulle ändå vilja ha fylligare bas.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:

Har letat och läst en massa tester så att ögonen blöder snart. letar ett par bra och sköna lurar som jag kopplar till förstärkaren så att rätt och bra ljud kommer ut. Jag har några på g som jag tänkt välja mellan men tänkte kolal med någon av er om ni har några ni kan rekommendera. det skall INTE, jag upprepar INTE vara ett headset med mikrofon utan det skall vara ett par bra hörlurar,trådlösa eller med kabel spelar noll roll. dom skal vara btra och sköna och inte kosta mer än 3000:-, kostar dom typ 3500:- och överpriset är väl motiverat så gör inte det något heller, helst bör dom ju vara så billig som möjligt,men man får det man betalar för

Uhm testat att köra med steelseries , skit bra för gaming

Medlem

hittade ett test på swecklockers som är intressant läsning
http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Har sedan tidigare ett par hörlurar ifrån Sennheiser [Sennheiser HD650] som jag varit riktigt nöjd med förutom på en punkt,, avsaknaden av bas,, den är pinsam för att välja ett av manga uttryck.
Så nu har det blivit brott på kabeln och man får sitta väldigt stilla ifall man inte vill missa något ljud.
Att skaffa en ny kabel går på mellan 150kr och 1000kr beroende på smak.
Så jag tänkte skaffa mig ett par nya lurar och hade rekat test sidorna för att hitta bästa budget lur för att inte lägga ut för mycket pengar I onödan.. Jag hade väl tänkt mig typ mellan 300-400 kr skulle jag ge.
Jag fastnade för ett par Sony lurar som heter Sony MDR-V55 och låg I prisklass over 400kr men de hade fått bra betyg på internet.
Döm om min förvåning när jag lyckades norpa åt mig ett par Sony MDR-XB800 för 449kr "hehehe".
Vet inte om de är batter eller sämre än de jag först kollade på men jag fick dem billigt iallafall.

Ljudet då?

Ja jag jämför ju med mina Sennheiser HD650 som jag har kopplade till en hörlursförstärkare.
När jag lyssnar med mina SH så kan jag vrida volymen till ca 80-85% innan det kristallklara ljudet börjar fucka upp sig och slå igenom.
Nu när jag lyssnar med mina nya Sony MDR-XB800 lurar så producerar dem en duktig jävla bas redan vid halv volym, däremot kanske inte det övriga ljudet är exakt lika klockrent men absolut inte dåligt,, de börjar redan låta batter, har bara kört dem I ca 6timmar.

Slutsats: Riktigt bra lurar,, jag gillar basen I dessa lurar, har iofs inte mycket att jämföra med. Det är klart ljud och den tål hög volym väldigt bra.
Passar utmärkt till TV, Musik ; Film, och Spel.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag har lämnat tillbaks lurarna. Gjorde det dagen efter jag skrev förra inlägget. Inte för att lurarna I sig var dåliga för det priset för det var dem inte. Men jag kör ju med ett par lurar som kostar omkring 3000 spänn och det går inte riktigt att mäta sig med dem. Jag var lite väl optimistisk när jag skrev det förra inägget och jävligt arg samtidigt på mina sennheiser lurar för att kabeln var kass och glappade.

Sonys lurar var inte bra för spelet MW3 tex,, vet inte varför de inte klarade skilja på höger och vänster, men allt ljud bara flöt samman.

Men för musik och tv var dem jättebra.

Jag ber om ursäkt för förra inlägget iallafall.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar