Nytt releasedatum för Fable III till pc

Robot
Nytt releasedatum för Fable III till pc

Microsoft håller hov i San Franscisco inför stundande Game Developer Conferance. Nyheterna väller ut.

#fable-iii, #microsoft, #lionhead-studios


Medlem
Nytt releasedatum för Fable III till pc

Men Fable II har väl fortfarande inte släppts till PC?

Medlem

Yay, längtar att få lira detta.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Padachan:

Men Fable II har väl fortfarande inte släppts till PC?

Padachan, Fable 2 var xbox 360 exklusivt.
Fable 1 blev re-releasat till PC då det var en stor succe till Xbox (konsol portat) men fick lite saker pålagda som t.ex. förmågan att fortsätta spela efter man har klarat av spelet.
Fable 3 har på sätt o vis samma sak som 1an då det kommer ta ett halvår från 360 releasen till en pc release.

Medlem

Aha. Låter ändå lite ologiskt. I och för sig följer inte storyn mellan spelen men känns ändå fel att spela 1:an och 3:an.

Medlem

spelet sög ändå, ni som inte har spelat det och väntar på pc versionen, stå över detta köp

Medlem
Skrivet av ingen aning:

spelet sög ändå, ni som inte har spelat det och väntar på pc versionen, stå över detta köp

Jaså? :/ Min polare spelade igenom main storyn på 12 timmar, vilket ju inte är så kul. Men å andra sidan var varken ettan eller tvåan mycket längre, ettan klarade jag på precis under 11 timar 30 min om jag inte mins fel..

Jag vill att de ska vara bra! Gillar serien skarpt!

Precis, inget F2 till PC, då känns det inte kul att hoppa på en 3:a.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av sltrOlsson:
Skrivet av ingen aning:

spelet sög ändå, ni som inte har spelat det och väntar på pc versionen, stå över detta köp

Jaså? :/ Min polare spelade igenom main storyn på 12 timmar, vilket ju inte är så kul. Men å andra sidan var varken ettan eller tvåan mycket längre, ettan klarade jag på precis under 11 timar 30 min om jag inte mins fel..

Jag vill att de ska vara bra! Gillar serien skarpt!

Klarar nog ettan under 6-7 timmar och då är det ingen speed run. Men ettan är för enkelt, spela som ond, power lvla på guards i början gå och hämta yellows pickhammer (eller vad den nu heter) skaffa berserk och multistrike så det klart, man dör inte en enda gång.

Dock är det ju roligare att mixa upp det lite faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av sltrOlsson:
Skrivet av ingen aning:

spelet sög ändå, ni som inte har spelat det och väntar på pc versionen, stå över detta köp

Jaså? :/ Min polare spelade igenom main storyn på 12 timmar, vilket ju inte är så kul. Men å andra sidan var varken ettan eller tvåan mycket längre, ettan klarade jag på precis under 11 timar 30 min om jag inte mins fel..

Jag vill att de ska vara bra! Gillar serien skarpt!

Klarar nog ettan under 6-7 timmar och då är det ingen speed run. Men ettan är för enkelt, spela som ond, power lvla på guards i början gå och hämta yellows pickhammer (eller vad den nu heter) skaffa berserk och multistrike så det klart, man dör inte en enda gång.

Dock är det ju roligare att mixa upp det lite faktiskt.

3an är superenkel om man jämnför, finns till o med en achivement som fås genom att inte dö en enda gång

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

3an är superenkel om man jämnför, finns till o med en achivement som fås genom att inte dö en enda gång

Den fick jag utan att ens försöka. Fable 3 är ett skämt, det GÅR inte att misslyckas. "Dör" man vaknar man genast till liv igen utan att egentligen förlora något på det. Man kan aldrig välja fel i "dialoger", eftersom dialogsystemet bantats ner till ett val mellan att få bybon i fråga att tycka bättre om en, bli rädd för en eller tycka att man är rolig - ett val man dessutom alltid lyckas med, utan undantag.

Det finns så klart vissa positiva sidor till Fable 3 också, men som spel misslyckas det ändå katastrofalt.

Medlem

Nä fy fan, nu får Microsoft göra som Ubisoft och ge DLC gratis till PC versionen

Medlem
Skrivet av sltrOlsson:
Skrivet av ingen aning:

spelet sög ändå, ni som inte har spelat det och väntar på pc versionen, stå över detta köp

Jaså? :/ Min polare spelade igenom main storyn på 12 timmar, vilket ju inte är så kul. Men å andra sidan var varken ettan eller tvåan mycket längre, ettan klarade jag på precis under 11 timar 30 min om jag inte mins fel..

Jag vill att de ska vara bra! Gillar serien skarpt!

http://angryjoeshow.com/2011/01/top-reasons-fable-iii/
kolla videon

Inaktiv

Oooh, Microsoft släpper Fable III till PC så snart! Jag blir överlycklig, detta måste vara Microsofts nya dedikerade satsning på PC-spel. Jag rusar ner till affären och förbandsbokar genast.

Kanske skaffar det om det släpps på steam och dom kör den på en hyffsad rea lite senare under året.

Medlem
Medlem

Kommer nog kosta mer än de tjänar på att släppa spelet efter så lång tid till pc. Om de släppt del två så kanske mer varit intresserade. Vet inte hur spelen hänger ihop men utgår jag från mig själv (vilket brukar vara väldigt dåligt då jag ofta tillhör minoriteten) så spelar jag spelen från början till slut så länge det finns en koppling mellan dom. Hade MS verkligen velat få Fable serien att slå på pc så hade de även släppt tidigare del på den.

1
Skriv svar