Might & Magic: Heroes VI

Robot
Might & Magic: Heroes VI

Heroes of Might & Magic-serien har haft sina toppar och dalar. Nu hoppas Black Hole att de ska nå högre än någonsin. Vi har provspelat.

#new-world-computing, #3do, #black-hole-entertainment, #heroes-of-might-and-magic-iii-the-restoration-of-erathia, #might-magic-heroes-vi-1


Medlem
Might & Magic: Heroes VI

Får se om det blir bra eller ej. Personligen tycker jag Heroes V var riktigt dåligt, sämre än 4an. Det bådar inte direkt gott att det är samma utvecklare till detta som till 5an.

Medlem

Det ser verkligen ut som femman. Det enda som skiljer är storyn, alltså?

Medlem

HM&M är och kommer alltid vara skit efter att ubisoft tagit över. och detta ser exakt ut som det förra spelet. Fyfan säger jag bara. ta tillbaks de gamla speltillverkarna.

Medlem

Så snygg grafik, magiskt underbart<3


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Oj kan det vara en warcraft dödare nu när blizzard skiter i warcraft? Ser ricktigt bra ut

Medlem

Älskar den här serien även om de senaste spelen inte fått lika mycket speltid som del 2, 3 och 4... Det jag saknat mest i serien är levling-systemet från 4an där man genom att kombinera olika skills fick en helt egen custom-class på sin hjälte, det var fränt


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Hatar att ni aldrig skriver release date =/ Inte för att det är svårt att ta reda på, eller tar allt för länge heller, men man tappar lite tråden när man måste gå bort från artikeln för att hitta informationen.

Medlem

Äsch, när jag läste "Might & Magic så trodde jag att det handlade om ett nytt spel i RPG serien...

Varför kan ingen återuppväcka den klassiska serien? Alla delar utom del 9 var ju suveräna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Låter som om ambitionerna sitter där de ska i alla fall.

Medlem

Verkar lovande faktiskt. Fast sjätte gången gillt för Heroes är i själva verket femte gången gillt, eftersom fyran var undermålig


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

4:an var väl den där hjälten kunde döda en arme själv, bara skjuta lite pilar så dog allt. Inte mycket till strategi i det. 5:an var snyggt men tyckte inte om att man var tvungen att göra exakt på ett viss sätt för att klara vissa banor, för lite valfrihet.
Får väl se vad 6:an erbjuder.

Medlem

När har någonsin storyn varit centralt för HOMM? Musiken och grafiken har ju alltid varit mysig, men det som får mig att gå tillbaka till HOMM 3 varje gång är för att spelet inte tar år och dagar på sig för att ladda mellan turer, animationer, slumpgenererad kartor osv. Det är helt enkelt mycket mer tillgängligt!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

När har någonsin storyn varit centralt för HOMM? Musiken och grafiken har ju alltid varit mysig, men det som får mig att gå tillbaka till HOMM 3 varje gång är för att spelet inte tar år och dagar på sig för att ladda mellan turer, animationer, slumpgenererad kartor osv. Det är helt enkelt mycket mer tillgängligt!

+1


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

HAHAHA trodde dem skulle göra ett spel av M&M godisarna när ja läste ¨en första titt på M&M Heroes VI¨
lite morgon trött antar ja


signatur

Rwa?

Medlem

Jag håller på med en genomspelning av trean igen nu, för säkert femte gången, och jag vet inte riktigt vad det är, men det är något visst med trean. det är väldigt mysigt, lätt att förstå sig på, oerhört svårt att bemästra, osv osv, det är magiskt på något sätt och jag kan inte sätta fingret på vad det är. men det finns såklart en del dåliga saker med, men de utvägs av de bra delarna utan problem.

jag har svårt att tro att sexan skulle komma i närheten av trean, men jag vill ju gärna tro att det kan det. det skulle vara trevligt med ett spel i samma klass igen. vi får väl se.

Medlem
Skrivet av Dekker:

Hatar att ni aldrig skriver release date =/ Inte för att det är svårt att ta reda på, eller tar allt för länge heller, men man tappar lite tråden när man måste gå bort från artikeln för att hitta informationen.

Kan faktiskt hålla med dekker hade varit soft om man får ut release date någonstans på artiklarna


signatur

Godspeed

Medlem

2an, ffa. 3an och WoG är det som gäller- de är tidslösa.

Medlem

3an är fortfarande överlägset bäst !

är ett spel jag och mina kompisar fortfarande spelar i LAN ibland eller över hotseat


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

fixa så man kan röra på sin hjälte under fighterna för o göra hjälten mera delaktig i striderna...

Moderator | Testpilot

trean är lätt bäst


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det spelar ingen roll hur snyggt eller hur bra det är i singleplayer. HoMM för mig har alltid handlat om att spela CO-OP med en polare sittande vid samma burk och snacka skit under tiden.

I HoMM5 så va nått fel på AI'n så efter ett tags spelande så började AI'n ta 5-10min för varje datorspelare att göra sina drag, oavsett hur snabb dator du än har. Då är det helt och hållet ospelbart och ett värdelöst spel oavsett hur snyggt eller bra det är i singleplayer.

Medlem

Både trean och femman var ju riktigt bra, ska bli kul att se hur detta blir.

Medlem

säger bara YES! får alldrig nog av herose of might and magic serien !

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det ser verkligen ut som femman. Det enda som skiljer är storyn, alltså?

Nja, en annan stor skillnad är att de har plockat in ett gäng moddare och samlat ihop idéer och feedback från fansen. Jag tror att det här kan bli bra, trots att femman var sådär.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

När har någonsin storyn varit centralt för HOMM? Musiken och grafiken har ju alltid varit mysig, men det som får mig att gå tillbaka till HOMM 3 varje gång är för att spelet inte tar år och dagar på sig för att ladda mellan turer, animationer, slumpgenererad kartor osv. Det är helt enkelt mycket mer tillgängligt!

Men så länge det inte sker på bekostnad av något annat så gillar jag en rejäl story. Och jag är rätt övertygad om att spelet är i goda händer, efter att ha träffat teamet. Sedan kan de ju alltid klanta sig, men det är en annan sak - det verkar i alla fall fatta vad Heroes handlar om.

Och för de som snackar om trean: Det här spelet är helt klart inspirerat främst av den, och alla verkade överens om att trean var idealet de strävade mot.

QRT
Medlem

Hatar deras art direction. Ser ut som wow.

Medlem
Skrivet av QRT:

Hatar deras art direction. Ser ut som wow.

ja och wow's art direction ser ut som warhammer, hatar det


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

2an GOLD > 3an > 4an > 5an

1an har jag knpt spelet så där låter jag det vara o sagt .

Men enligt mig har serien bara gått utför -_-
Dock är det övervägande om inte 3an ska ta 2ans plats . Men 2an har man som minne bland de första PC spel man har lirat .. Det tillsammans med Outlaws och RA2 .. Sigh ! Saknar den tiden : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Moderator | Testpilot

Varför heter det inte heroes of might and magic 6 ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar