Rykte: Motorstorm Apocalypse dras in på grund av jordbävning

Robot
Rykte: Motorstorm Apocalypse dras in på grund av jordbävning

Den nyzeeländska releasen av Motorstorm Apocalypse ser ut att bli indragen på grund av förra veckans naturkatastrof i staden Christchurch.

#motorstorm-apocalypse


Medlem
Rykte: Motorstorm Apocalypse dras in på grund av jordbävning

Och ja, staden heter faktiskt Christchurch. Det hela är förstås väldigt tragiskt, men jag vet också att det finns ett roligt religionsskämt någonstans här.

Medlem

Nooooo, synd.
Hoppas spelet klarade sig.

Hoppas människorna klarade sig, spelet är inte så viktigt faktiskt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskar förstärkta artikeltitlar.
Förstår att de drar in det där dock, hoppas att Nya Zeeländarna klarar sig. Vill de verkligen ha det får de väl helt enkelt importera spelet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag trodde de blev indraget i hela världen pga moraliska skäl Sen såg jag att det bara rörde sig där, vilket man kan förstå. Lär ju inte va många som har tid eller ens möjlighet att spela där, och transportmedel behövs ju för betydligt viktigare saker än spel.

Medlem

Å ena sidan så kan man ju tycka att det är finkänsligt att stoppa försäljningen, å andra sidan så kan man ju tycka att det är att omyndigförklara Nya Zeeländarna genom att inte låta dem välja själva. Om de känner sig olustiga inför jordbävningsreferenser i MS:A så kan de ju helt enkelt låta bli att köpa spelet. Sätt en varningsettikett på boxen att innehållet kan vara känsligt och var återhållsam med reklamen för spelet.
Nu kommer ju säkert dem som verkligen vill ha spelet att importera det, men ändå.

Medlem

men göra WW2 spel där miljoner dog det går bra ?

Ish
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hoppas människorna klarade sig, spelet är inte så viktigt faktiskt.

När 100 personer dör så brukar de i regel inte ha klarat sig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Löjligt och lite hyckleri, det är kunden som bestämmer vad den vill ha och köpa. Ser inte precis att dom drar in spel om krig, där det dör tusentals/miljontals. Till och med spel där du begår terrorist handlingar och dödar civila.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av walter_iego:

Hoppas människorna klarade sig, spelet är inte så viktigt faktiskt.

När 100 personer dör så brukar de i regel inte ha klarat sig.

Dog lite där!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Medlem

Borde inte alla spel dras in då??? Har dom tid å spela nu??? Blir dom straffade om dom spelar spel där hus välter nu??? När estonia sjönk drog dom in alla båt spel till sverige då??? Kommer ni ihåg 9/11 borde inte usa ochså skjuta upp releasen på obestämd framtid???

Medlem

Första gången en naturkatastrof har drabbat spelindustrin?

Medlem

Det kan ju upplevas som osmakligt att släppa ett spel ett par veckor efter en allvarlig jordbävning. Vill Nya Zeländarna spela det ändå så kan dem ju beställa det från t.ex. Australien som tillhör samma region. Don't get your panties in a twist.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Dras det in även i Chile (där 600 dog) och Haiti (där 300 000 dog) i fjol?

Medlem

ok,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Måste erkänna att vissa länder är fan fjantiga när det gäller att bannlysa spel. Visst, synd om människorna och att det varit jordbävning.. men asså - vad har det med spelet att göra? "Ånej, jag har nyss varit med i en jordbävning, nu klarar jag inte av att spela ett SPEL där det är jordbävning".

Jag har varit väldigt nära av att dö pågrund av att ha blivit påkörd, och inte fan sitter jag och är livrädd för att spela spel där bilar är med.

Medlem

Dom drar inte in spelet pga att folk kan bli ledsna fattar ni väl. Dom drar in spelet pga att dom är rädda för dåliga publicering, vilket media alltid är bra på.

1
Skriv svar