Gammalt Härligt RPG Sökes

Medlem
Gammalt Härligt RPG Sökes

Hej, nu är det så att ja behöver ett ¨Gammalt Härligt RPG¨
Så ja undrar om ngn känner till ngt bra (till PC:n då)
Helst ngt med Co-op så man kan spela med en polare. och föredrar också Top-Down wiew (inte nödvändigt dock)
Hittills har ja väll som mest spelat Baldur's gate, och Dungeon siege (vilket är spel ja gillar mkt)
Men ja behöver ngt nytt.
Egentligen är det väll inget krav på att det ska vara gammalt, men ja föredrar dem lite äldre.

Ja mer vet ja inte vad ja ska skriva, men jag uppskattar alla typer av tips.
Så tack på förhand.


signatur

Rwa?

Medlem

Fallout 1 & 2, dock finns det ingen multiplayer

Jag skulle vilja tipsa om "Nox" på direkten, minns om det var MP på den, men spelet är gammalt som gatan vid det här laget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle vilja tipsa om "Nox" på direkten, minns om det var MP på den, men spelet är gammalt som gatan vid det här laget.

Tittade på lite gameplay från Tuben, såg helt underbart ut, Top-down, går med musen, MP!!!, och älskade hur dem hade designat LOS:en såg unikt och väldigt verkligt ut.
Blir att testa detta senare ikväll
Tackar för tipset


signatur

Rwa?

Medlem

Neverwinter Nights finns ju också alltid

Medlem

Provat Magicka? Nysläppt visserligen men ack så kul att coopa 4 polare. Kostar dessutom bara ca en hundring på Steam.


signatur

Webbutvecklare, Egmont Tidskrifter AB

Medlem

Arcanum (of Steamworks and Obscura Magicka), utan tvekan! I mina ögon minst lika bra som Baldur's Gate-serien.
Det funkar dessutom att spela tillsammans med en polare och finns lättillgängligt borta på gog.com.

Medlem

Icewind Dale 2 kanske? Minns att jag spelade det med en kompis ända tills hans hårddisk kraschade(vilket var till sista kapitlet), och givetvis var save-filen på hans hårddisk.

Medlem
Skrivet av foad:

Provat Magicka? Nysläppt visserligen men ack så kul att coopa 4 polare. Kostar dessutom bara ca en hundring på Steam.

Ah magicka har jag spelat, håller helt med, väldigt rolig, dock lite kort kändes de som. Eller varje bara att jag spelade så mkt?


signatur

Rwa?

*Icewind dale serien, *Planescape Torment, *Dink smallwood:), *Silver, *Neverwinter nights 1+2+expansioner, *Arcanum +1.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

*Icewind dale serien, *Planescape Torment, *Dink smallwood:), *Silver, *Neverwinter nights 1+2+expansioner, *Arcanum +1.

Ah underbart, många tips, satte mig ner me NOX nu (Underbart litet spel faktiskt) men det är väll bli avklarat under helgen, testar ngt utav dessa i början av nästa vecka då


signatur

Rwa?

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

outcast, fallout tactics, dragon age origins, systemshock 2 o fallout 2 det bästa spelet någonsin tycker jag

Medlem
Skrivet av Enlightener:

Arcanum (of Steamworks and Obscura Magicka), utan tvekan! I mina ögon minst lika bra som Baldur's Gate-serien.
Det funkar dessutom att spela tillsammans med en polare och finns lättillgängligt borta på gog.com.

Jag fyller i hyllningen till Arcanum, som är ett av de mest underskattade av alla RPGs. Det är på många sätt ett suveränt spel.

Divine divinity (ettan) kan jag också lyfta upp nästan hur mycket som helst, även det är suveränt.

Annars finns också Titan's Quest och Sacred som båda fungerar utmärkt i coop, dock är de inte lika bra som de två ovanstående titlarna men ändå väldigt roliga att köra tillsammans med någon.

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

Håller helt klart med. Planescape Torment är ett väldigt bra spel. Finns på GoG för inte många kronor tror jag. Gillar man gamla RPG så är detta mästerverk ett måste.

Medlem

Provat Morrowind?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Diablo 1 och Diablo 2?
Är sjukt bra spel och så kan du lira online också.


signatur

Wai

1
Skriv svar