DCS: A-10C Warthog

Robot
DCS: A-10C Warthog

Eagle Dynamics följer upp sin helikoptersimulator med ett flygplan bara en mor – eller en simulatornörd – kan älska.

#dcs-a-10c-warthog, #dcs-black-shark


Medlem
DCS: A-10C Warthog

Aldrig rört en simulator men jag vill nästan ha det bara för att A-10:an är så jädra ball.

Medlem
Skrivet av DU238:

Aldrig rört en simulator men jag vill nästan ha det bara för att A-10:an är så jädra ball.

Håller med helt! Att flyga en kanon med vingar är ju hur fränt som helst!

Megadelux

Kommer inhandlas såfort det når steam. Äntligen!

Medlem

Hahahaha fan vad coolt om någon simulatornörd kommer till någon flyguppvisning i USA och sätter sig i en A-10 och startar upp den och sen drar iväg xD
Blir nog inget köp för mig med mina lilla kassa dator gillar dom äldre spelen lite mer som IL-2 ^^

Medlem

Fasen vad nice! Synd att man inte har en massa fancy joysticks osv
A-10 är mitt favoritflygplan


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

*drool* Synd att priset för detta spelet är liiite mer än bara de ~400 kr det kommer kosta på steam
Addera styrspak @ 2500kr (eller ~det dubbla för underbara HOTAS Warthog *gasp*)

Totalpris: Minst 3000 (inkl frakt )

En dag så... en dag!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av renod:

Kommer inhandlas såfort det når steam. Äntligen!

Gissar att steam-releasen inte sker inom en närmre framtid, förmodligen först om flera månader.
Tills dess kan du antingen
1. Köpa spelet direkt från utvecklarna (http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&...)
2. Köpa spelet på d2d
3. Köpa spelet i butik

Medlem

Hur är det med upplösningen? Kan man köra spelet med flera monitorer?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hur är det med upplösningen? Kan man köra spelet med flera monitorer?

ja, men kolla forums.eagle.ru för support

Medlem

Bra recension! Simulatorer är tyvärr inte riktigt min grej (önskar att jag hade tålamod till det), men ändå kul läsning. A-10 är så jäkla grym!

Kan man bygga en IRL-cocpit i plywood med alla knappar och sen mappa upp dem mot de i spelet? Hur många knappar behövs det? Skulle vara tufft om det gick att få ut radar etc. på separata skärmar...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Kan man bygga en IRL-cocpit i plywood med alla knappar och sen mappa upp dem mot de i spelet? Hur många knappar behövs det? Skulle vara tufft om det gick att få ut radar etc. på separata skärmar...

Ja de finns folk som gjort liknande saker, om spelet stödjer separata vyer för radar osv borde det inte vara några större problem. Hur som så är A-10 ett riktigt bra spel, det tillsammans med BlackShark och IL2 må vara dem bästa simulatorerna någonsin.

Hoppas på stridsflyg i nästa del av DCS dock, F16 eller något

Medlem

Köpte DCS: Black Shark, även om jag inte riktigt vet varför.
Jag har varken erfarenhet av simulatorer eller joystick, hehe.

Precis som Xstioph vill jag ha tålamod till det.

Medlem

FÖrstår inte heeeelt hur "oerhört komplicerat" kan vara en nackdel när vi snackar renartade Simulatorer?

Sure, ingen pappersmanual kan jag förstå, men det känns inte heller som att det borde påverka betyget ? FÖljer det inte ens med någon sorts pdf manual eller liknande?

Medlem
Skrivet av Eriand:

FÖrstår inte heeeelt hur "oerhört komplicerat" kan vara en nackdel när vi snackar renartade Simulatorer?

Sure, ingen pappersmanual kan jag förstå, men det känns inte heller som att det borde påverka betyget ? FÖljer det inte ens med någon sorts pdf manual eller liknande?

I fallet komplicerade simulatorer är det väldigt skönt att ha en pappersmanual att titta i samtidigt som du spelar


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har införskaffat 3x24" skärmar för simulatorer och en riktigt bra x52. Nu fattas det ett par touch skärmar och pedaler (till helikoter spel)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Shimo:

*drool* Synd att priset för detta spelet är liiite mer än bara de ~400 kr det kommer kosta på steam
Addera styrspak @ 2500kr (eller ~det dubbla för underbara HOTAS Warthog *gasp*)

Totalpris: Minst 3000 (inkl frakt )

En dag så... en dag!

3000? Tror det hamnar på över 4000 faktiskt. Men den är kick ass den ja!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av zauii89:

Ja de finns folk som gjort liknande saker, om spelet stödjer separata vyer för radar osv borde det inte vara några större problem. Hur som så är A-10 ett riktigt bra spel, det tillsammans med BlackShark och IL2 må vara dem bästa simulatorerna någonsin.

Hoppas på stridsflyg i nästa del av DCS dock, F16 eller något

frågan är bara hur man kopplar in 100+ knappar till en pc på ett sätt som tillåter att man kan mappa upp dem i simulatorn. Jag har använt en I-pac till customkontroller (en krets man kopplar in knappar till som låtsas att den är ett tangentbord) med den har bara 56 inputs...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

...Jag har använt en I-pac till customkontroller (en krets man kopplar in knappar till som låtsas att den är ett tangentbord) med den har bara 56 inputs...

2 st I-pac?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

dmn
Medlem

Hur fan kan man ange "oerhört komplicerat" som en negativ aspekt på en AVANCERAD SIMULATOR?! Det är ju för bövelen en av FÖRDELARNA!

Medlem
Skrivet av dmn:

Hur fan kan man ange "oerhört komplicerat" som en negativ aspekt på en AVANCERAD SIMULATOR?! Det är ju för bövelen en av FÖRDELARNA!

Det var nog riktat mot consoletards


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Shimo:

*drool* Synd att priset för detta spelet är liiite mer än bara de ~400 kr det kommer kosta på steam
Addera styrspak @ 2500kr (eller ~det dubbla för underbara HOTAS Warthog *gasp*)

Totalpris: Minst 3000 (inkl frakt )

En dag så... en dag!

Warthog (spaken) kostar minst 3400 enligt Prisjakt. Men det är från Pixmania, så jag skulle nog säga att man får ge kring 4000 om man ska köpa hos en seriös återförsäljare. Själv kör jag med en Logitech G940 - inte världens lättaste spak att få att funka, och att programmera den i A-10C är ett rent helvete. Men när det funkar är den underbar! Lite för få knappar bara.

Medlem
Skrivet av dmn:

Hur fan kan man ange "oerhört komplicerat" som en negativ aspekt på en AVANCERAD SIMULATOR?! Det är ju för bövelen en av FÖRDELARNA!

Både och. För dig och mig är det en fördel, men även jag kan ibland känna att det blir lite mycket. Man skulle nästan behöva gå igenom USAFs träningsprogram för att lära sig allt :).

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har införskaffat 3x24" skärmar för simulatorer och en riktigt bra x52. Nu fattas det ett par touch skärmar och pedaler (till helikoter spel)

Tro mig, du behöver pedaler till flygplan också, om du inte flyger jaktplan eller trafikkärror (då kan du bara lägga upp fötterna på panelen efter start ändå ). Och en TrackIR så klart!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av slartibartfast:

Kan man bygga en IRL-cocpit i plywood med alla knappar och sen mappa upp dem mot de i spelet? Hur många knappar behövs det? Skulle vara tufft om det gick att få ut radar etc. på separata skärmar...

Ja de finns folk som gjort liknande saker, om spelet stödjer separata vyer för radar osv borde det inte vara några större problem. Hur som så är A-10 ett riktigt bra spel, det tillsammans med BlackShark och IL2 må vara dem bästa simulatorerna någonsin.

Hoppas på stridsflyg i nästa del av DCS dock, F16 eller något

Jag tror att det lutar åt F-15. Världens snyggaste jaktplan!

Medlem

Eagle-fantast minsann! Gott gott.

Zauii89: ingen radar på A-10. Däremot har man två MFCD's som kan visa sensordata, moving maps etcetera. Går utmärk att exportera till separata skärmar dock, även om man tvingas leka lite i LUA för att få det precis rätt. Har sett folk som tagit ett par småskärmar och klistrat fast TM's MFD-konsoler runt dem och fått exakta replikor på MFCD'sen. (Simulatorn känner automatiskt igen MFD-konsolerna och assignar knapparna till dem, samma sak med HOTAS Warthog - bara att plugga in och köra, förutom att man får mappa om spakens hatt från view till trim om man har TrackIR.)

Och apropå USAFs träningsprogram Nylund: glöm inte att simulatorn är baserad på en DTS (Desktop Training Simulation) som gjordes åt just USAF/ANG. Alla A-10C-piloter i tjänst idag gjorde sin avionik-conversion på det som utgör basen i DCS:A-10C.

Medlem

www.digitalcombatsimulator.com, förresten. Gå in där och kolla i forumen, där finns folk som kan ALLT om detta och om Black Shark.

Medlem
Skrivet av Agorander:

Eagle-fantast minsann! Gott gott.

Zauii89: ingen radar på A-10. Däremot har man två MFCD's som kan visa sensordata, moving maps etcetera. Går utmärk att exportera till separata skärmar dock, även om man tvingas leka lite i LUA för att få det precis rätt. Har sett folk som tagit ett par småskärmar och klistrat fast TM's MFD-konsoler runt dem och fått exakta replikor på MFCD'sen. (Simulatorn känner automatiskt igen MFD-konsolerna och assignar knapparna till dem, samma sak med HOTAS Warthog - bara att plugga in och köra, förutom att man får mappa om spakens hatt från view till trim om man har TrackIR.)

Och apropå USAFs träningsprogram Nylund: glöm inte att simulatorn är baserad på en DTS (Desktop Training Simulation) som gjordes åt just USAF/ANG. Alla A-10C-piloter i tjänst idag gjorde sin avionik-conversion på det som utgör basen i DCS:A-10C.

Aggro! (Det måste ju bara vara ditt callsign )
Glöm inte att flyga över till Örebro en sväng i sommar, så kan vi dogfighta över stan!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Kan man bygga en IRL-cocpit i plywood med alla knappar och sen mappa upp dem mot de i spelet? Hur många knappar behövs det? Skulle vara tufft om det gick att få ut radar etc. på separata skärmar...

Ja det är flera som håller på med sånna projekt just nu, kan rekomendera följande forum

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/forums/81/1/Pit_Builder...

12
Skriv svar