Logitec G25 Och Gran Turismo 5

Medlem
Logitec G25 Och Gran Turismo 5

Hittills tycker jag Gran Turismo är ett riktigt jobbigt plockepinn-spel med ett evigt långsamt, skivsnurrande backande till menyn för att försöka hitta och ha råd med bilar till loppen. Känns inte som 2010 men många gillar nog nostalgin med att sitta och pilla istället för att tävla.

Men för 600 kr måste man ge spelet en chans och kör med Logitec G25 vilket jag inte tycker är helt optimalt för spelet.

Bla hur backar man? Går varken med bromsen i Automatiskt läge eller R-växeln i Manuellt läge.

Och varför vill man backa? Jo, surt att köra om ett lopp man leder överlägset om man råkar fastna med fronten i ett hinder nära mål.

(Märker fler irriterande brister och undrar om det finns någon "hatar Gran Turismo 5" tråd där man kan avreagera sig )

PS - Älskar dock Gokarten men för få banor, tyvärr. Som gjort för att köra med rattmuff och headcam.


signatur

Det var detta...

Medlem

Tja, efter 22 timmars spelande och råkade gå in på avdelningen där man ska vara manager åt en förare som kör åt en fick jag nog. Sålde spelet för 400 kr.

GT5 = Inget för mig, jag har inte tid att spela med deras upplägg av spelet. Återgår till Dirt 2 och min grafikmulligare PC.

Vad använde de sina 5 år av utveckling? Att forska i hur man gjorde spelen förr?


signatur

Det var detta...

Medlem

Satsa nog all in på grafiken gjorde de säkert..

Medlem

Slänga i "R-Växeln" funkar fin-fint på både G25, G27 och Fanatec-rattarna. Annars har du Kryss, Cirkel, Fyrkant och Triangel (back, default) på växelspakshuset. Fungerar inte något av dom så ska du nog kontakta Logitech för reparation/utbyte.

Medlem

man trycker triangel av någon idiotisk anledning om man vill backa. och på G25 är det den översta runda knappen på växelspaksenheten
Det är så jävla värdelöst att inte GT5 har fullt stöd för rattar som g27 och g25

GT5 är den största besvikelsen någonsin över ett såpel. dels så kan du inte konfigurera en g25 eller G27. sen är ljudet från bilarna så fruktansvärt värdelöst dåligt så det är skrattretande. sen är bara en bråkdel av bilarna premium som man kan sitta inne i kupén och köra.
Nej GT5 har tyvärr hamnat på hyllan för vill man köra riktigt bra racing så är det f1 2010 som gäller just nu


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

G25 fungerar okay med GT5 men inte mer, de två största problemen med GT5 som jag ser det är att man inte kan konfigurera deadzones och linearity på ratten, bromsen och gasen, det andra problemet är ljudet, förstår inte hur det är möjligt göra ett så dåligt jobb utan att någon reagerar.

Don't get me wrong, det är ett väldigt bra spel ändå, det bästa racing spelet på PS3:an hands down, men tills det att jag kan justera ratten kommer jag köra med kontrollen.

Medlem

Ja, det är ett bra spel, men jag kan inte skaka av mig besvikelsen. Motorljudet, det 90-talsmässiga kollisionssystemet (krockljudet är hemskt!), menyn, harvandet med att köra samma lopp flera gånger för att få ihop pengar till nästa bil, etc etc etc. Spelet är väldigt snyggt, men det är helt enkelt inte roligt.

Jag älskade SimBins spel när de var konkurrenskraftiga, jag hade otroligt mycket roligt med arkadliren Grid och Dirt och hade sett fram emot det här som nästa steg i racingspelsevolutionen. Nu hoppas jag nya Shift lever upp till sin programförklaring. GT5 hamnar på hyllan. Jag köpte mitt PS3 med det här spelet i åtanke, skulle ha valt 360 och Forza istället.

Det är synd, för med lite mer nytänk och mindre GT-konservatism hade de kunnat göra ett spel som satt standarden för många år framåt.

Är det förresten någon som vet varför officiellt G25/G27-stöd saknas?

1
Skriv svar