Inaktiv
Nytt grafikkort

Tja, jag funderar på att köpa ett nytt grafik kort. Det jag har nu är NVIDIA GeForce GT 220, med så kan jag köra mw2 med hyfsad grafik. Men jag skulle vilja kunna med bästa grafiken och filma. Vad ska jag köpa för grafik kort då?

Medlem

GTX580 eller Radeon HD6970 är mina rekommendationer.

Medlem

HD6950 som är billigare än 6970 och som du kan låsa upp till ett 6970

Medlem

Skulle rekommendera Nvidia kort.. allt från 460 o uppåt


signatur

//Peace out

Jag rekommenderar också NVidia, aldrig några problem med drivrutiner som jag ibland har upplevt med Radeon...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Din budget kan vara bra att veta. Just sayin'...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

GTX580 eller Radeon HD6970 är mina rekommendationer.

menar du den här ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=763304

Inaktiv

måste man ha en bra processor också, eller hänger det bara bara på grafik kortet när det gäller lagg och att man ska kunna filma utan lagg?

Medlem
Skrivet av lassmarki:
Skrivet av 73mpl4R:

GTX580 eller Radeon HD6970 är mina rekommendationer.

menar du den här ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=763304

Yes, det märket känner jag inte igen. Men det ska inte skilja så mycket mellan de olika märkena, såvida det inte är några specialmodeller.

Skrivet av lassmarki:

måste man ha en bra processor också, eller hänger det bara bara på grafik kortet när det gäller lagg och att man ska kunna filma utan lagg?

En hyffsad processor är alltid bra att ha, så att du inte upplever några flaskhalsar. Men har du ett bra grafikkort, så ska du nog klara dig.

Medlem

Men är din budget på 3000kr, så är HD6970 kortet jag skulle välja, eller som DraxXus sa; att du köper ett 6950 och flashar om det till ett 6970. Om du känner dig kapabel till att göra det, så är ju det mer ekonomiskt.

Sen är ju GTX570 ett bra val i prisklassen också. Det beror på lite vad du vill ha, 570 och 6970 presterar ungefär likadant, men 6970 är strömsnålare medan 570 har PhysX/Cuda om det intresserar dig.

Inaktiv

aså jag är inte så insatt i datorer, så jag fattar inte så mycket av det du menar men

Medlem

Räkna med att du måste ha ett nätagg som är 500w+

Inaktiv
Medlem
Inaktiv

och flasha är överklocka eller?

Medlem

När du flashar om kortets bios, så låser du upp hela kortets potential, så jag vet inte om överklockning är den tekniskt korrekta termen, men prestandan blir densamma som ett HD6970 i alla fall.

Medlem

6950 är i princip ett 6970 men där en del av prestandan är låst. Detta kan man låsa upp, men det kräver att man är rätt duktigt insatt och vet vad man gör. Garantin gäller nog inte heller längre...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Lånar tråden (känns onödigt att skapa en ny tråd på samma ämne)
Jag behöver opartisk åsikt helt enkelt, vill ha ett grafikkort med HDMI, directX 11 stöd samt är relativt bra.
Budget: 1000-1400kr

som jag kollar på XFX Radeon HD5770 1GB GDDR5
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612421#extra

Eller
Gainward GeForce GTS 450 1GB PhysX CUDA
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=607452#extra

Lutar åt den förstnämnda, tacksam för svar


signatur

woop woop

Medlem

Istället för den förra generationen HD5xxx, så kan du få ett mycket bättre HD6870 för runt 1700kr, eller lillebror HD6850 för dryga 1300kr. Det är min rekommendation.

GTS 450 är helt okej det med, men är inte i nivå med HD6870.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

nån som har ett bra förslag på ett bra grafikkort och nätagg? grafikkort 2000-3000 kr nätagg 500-1000 kr vill att det ska klara av ett bra grafikkort

Vill kunna köra typ black ops utan lagg, http://img18.imageshack.us/i/jasrq.jpg/
det står att jag klarar av det men det laggar ändå och jag vill ha ett nytt grafikkort för jag måste ha chassit öppet för att slippa bluescreen

Vi måste veta vad du har för moderkort först


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

vart hittar man det då?

Skrivet av walter_iego:

Vi måste veta vad du har för moderkort först

Varför?

OT: Valfritt grafikkort för över 1200kr och valfritt nätaggregat från Corsair. Se bara till så du får plats med dom i chassit.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Packard Bell RS740 series?

Skrivet av master_chrille:
Skrivet av walter_iego:

Vi måste veta vad du har för moderkort först

Varför?

OT: Valfritt grafikkort för över 1200kr och valfritt nätaggregat från Corsair. Se bara till så du får plats med dom i chassit.

Alla grafikkort passar inte med alla moderkort, därför...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av walter_iego:

Vi måste veta vad du har för moderkort först

Varför?

OT: Valfritt grafikkort för över 1200kr och valfritt nätaggregat från Corsair. Se bara till så du får plats med dom i chassit.

Alla grafikkort passar inte med alla moderkort, därför...

Jag tror ärligt talat inte att hans moderkort har AGP eller gamla PCI platser när han har ett GT220-grafikkort.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Nog har han alltid några PCI-platser tror jag. ^^


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar