Might & Magic: Heroes VI

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför heter det inte heroes of might and magic 6 ?

för att serien har alltid använt sig av romerska siffror


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

QRT
Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av QRT:

Hatar deras art direction. Ser ut som wow.

ja och wow's art direction ser ut som warhammer, hatar det

Jag antar att du pratar om vart Bizzard fick sin inspiration till Warcraft ifrån. Och ja, det är Warhammer (och då pratar jag självklart om figurspelet Warhammer). Men om du tittar på art direction, är Warhammer en mycket mörkare värld.

Heroes VI ser väldigt färglatt ut. Vilket jag förknippar med Wow. Hade hellre sett ett mörkare tema, likt det Disciples-serien har.

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av QRT:

Hatar deras art direction. Ser ut som wow.

ja och wow's art direction ser ut som warhammer, hatar det

Jag antar att du pratar om vart Bizzard fick sin inspiration till Warcraft ifrån. Och ja, det är Warhammer (och då pratar jag självklart om figurspelet Warhammer). Men om du tittar på art direction, är Warhammer en mycket mörkare värld.

Heroes VI ser väldigt färglatt ut. Vilket jag förknippar med Wow. Hade hellre sett ett mörkare tema, likt det Disciples-serien har.

Sant, skulle också vilja se det lite mörkare, detta ger oftast mer mystik. Eftersom de försöker efterlikna Heroes III så borde de mörka ner det ganska mycket. Och ha tydliga kontraster, ont är jävligt mörkt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

mörker och ondska är inte samma sak :/. Att vara ond är att göra något för sakens skull, att vara elak och äta människor för man tycker de smakar bättre än annat är ett exempel på "ondska" mot människan. Necro är ofta en ras som är hatiska bara för att, inte för att de måste (det går att samleva med odöda om man nu vill) och därmed onda. Mörker kan vara att man gör en brutal handling men inte av ondska utan för att man tex måste i viss mån eller för att det är effektivt etc. Man kan vara en antihjälte eller en sådan som är mörk av sig men tjänar ett gott syfte.

-_- tänkte bara kommentera då jag inte gillar när element mörker sägs vara samma element som ond. Klart det finns likheter och ondska är ju närmare mörker än ljus, precis som godhet är närmare ljus än mörker. Men men jag kanske är den enda som tycker så här...

Skrivet av Ladestam:
Skrivet av QRT:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av QRT:

Hatar deras art direction. Ser ut som wow.

ja och wow's art direction ser ut som warhammer, hatar det

Jag antar att du pratar om vart Bizzard fick sin inspiration till Warcraft ifrån. Och ja, det är Warhammer (och då pratar jag självklart om figurspelet Warhammer). Men om du tittar på art direction, är Warhammer en mycket mörkare värld.

Heroes VI ser väldigt färglatt ut. Vilket jag förknippar med Wow. Hade hellre sett ett mörkare tema, likt det Disciples-serien har.

Sant, skulle också vilja se det lite mörkare, detta ger oftast mer mystik. Eftersom de försöker efterlikna Heroes III så borde de mörka ner det ganska mycket. Och ha tydliga kontraster, ont är jävligt mörkt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Så himla sugen på det här spelet verkar vara en vättig uppföljare till 3:an enligt mig.

12
Skriv svar