Billigt NAS eller liknande

Medlem
Billigt NAS eller liknande

Har precis köpt en två terrabytes extern hårddisk och skulle vilja koppla upp den på mitt trådlösa nätverk så man kan nå den från alla datorer som är anslutna till nätverket. Om det finns någon annan lösning som är billigare än ett NAS så skriv det gärna. Det enda som jag behöver är att nå den från alla datorer utan att en dator måste stå på hela tiden. Har läst lite snabbt någonstans om en adapter(vet inte riktigt vad det heter) där man kopplade in en USB(altså hårddisken) i ena änden och sedan en nätverkskabeln på andra sidan, sedan stoppar man i nätverkskablen i routern, sedan kan man ansluta till den. Men är inte säker på om det går för jag har inte sett det någon annanstans. Men det jag vill är att kunna nå min externa hårddisk genom nätverket, men om det finns något annat sätt så säg det, även om det inte går genom routern.

Medlem

Personligen skulle jag valt ett litet nas chassi från början, men antar du tänkte på denna?
Addonics NAS adapter


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det finns routers med USB-port, bara koppla in o köra!

Jag har själv en D-link DIR-655 som är riktigt trevlig, har dock aldrig använt usbporten men det ska fungera hur fint som helst att koppla in en hårddisk. Ett plus är att du även kan ansluta ett mobilt bredband och dela ut det över nätverket.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar