Feedback på nya menyn

Antikvitet
Feedback på nya menyn

Här lämnar du feedback på hur den nya menyn fungerar.

Aktivera menyn genom att följa dessa instruktioner:
http://www.fz.se/artiklar/artikel/20110227/betatesta-nya-meny...

Nytt är:
- Menyn ligger i överkant
- Menyn följer med över sidan
- Menyn är gracefully degrading och ballar inte ur på iPad eller liknande enheter
- Snyggare hantering av bokmärken
- Lättare åtkomst till dina meddelanden
- Sist men inte minst: Nu får du ännu mer kontroll över dina notiser, och vi kommer använda dem mer än tidigare.

Kom gärna med konstruktiv feedback, tips och kommentarer.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

I det här blogginlägget kan man också läsa mer om förändringen:

http://www.fz.se/bloggar/plan7/20110222/vi-fick-in-baren-i-ny...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

MFZ
Medlem

ser nice ut iaf, har inte mer att tillägga just nu.. men återkommer om min åsikt ändras.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ser MYCKET bättre ut Andra buggade sig rätt ofta på min webbläsare (Opera)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Underbart att nå inställningarna i menyn istället för underkant, mycket bättre än tidigare med sina mikroskopiska siffor och knappar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Riktigt snyggt och smidigt! Har ingen feedback än så länge.

/Stolt FZ'are


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Klart bättre.

Medlem

Så här borde det ha varit från början! Bra mycket snyggare och effektivare

Medlem

Jag är inte 100 på vad den nya stjärnan skall göra men när jag klickar på den kommer denna fram:

Sedan så går den inte att klicka bort heller, som de andra, utan försvinner vid sidladdning.

Opera 11.01


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Stjärnan är för att bokmärka en sida. Alla sidor du bokmärker ligger sedan lättillgängliga under "Mitt FZ". Textfältet som kommer upp är för att skriva en titel på bokmärket, men jag håller med om att det kan bli tydligare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ah, testade nu och den verkar fungera. Förrutom att boxen inte försvinner då, men det är inte hela världen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Det är ju en beta, så vi förväntar oss vissa buggar. Kom gärna med feedback!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

ndr
Medlem

Grymt snygg, gillar denna mycket bättre!

Medlem

Perfa, mycket bättre än där nere!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag är inte 100 på vad den nya stjärnan skall göra men när jag klickar på den kommer denna fram:

http://gordon.fz.se/bildcache/9/9dbez6de4qbh6re4nyn2pfu7ncdh7...

Sedan så går den inte att klicka bort heller, som de andra, utan försvinner vid sidladdning.

Opera 11.01

Just denna funktion finns redan förbättrad på vår utvecklingsmiljö. Vi skickar ut förändringarna under veckan. Då ska det bli tydligare.

Antikvitet
Skrivet av musse1:

Just denna funktion finns redan förbättrad på vår utvecklingsmiljö. Vi skickar ut förändringarna under veckan. Då ska det bli tydligare.

Jahaja. Vi skyller på att John inte har pushat ut koden. Sure thing, det känns ju rättvist.

No bananas for you!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av musse1:

Just denna funktion finns redan förbättrad på vår utvecklingsmiljö. Vi skickar ut förändringarna under veckan. Då ska det bli tydligare.

Jahaja. Vi skyller på att John inte har pushat ut koden. Sure thing, det känns ju rättvist.

No bananas for you!

Hehe, lite lionfights i paradiset elr? 8)

Hur som helst, väldigt skön förbättring.

Jag själv störde mig på förra då man inte kunde hitta sina meddelanden på ett enkelt sätt >.>
Nu är i alla fall det problemet löst
FZ blir bara bättre o bättre

Medlem

Skulle ni kunna göra så att inte blir seg att komma in på eran hemsida? Ibland tar det ages, men när jag är inne på någon annan för att testa om det är fel hos mig eller hos er så verkar det vara hos er har ingen problem med andra sidor. Eller kanske är problem hos mig


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag gillar den här mer än den förra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fungerar mycket bättre att läse nyheter då den gamla följar med menyn var rätt kass i opera för extra text kunde följa med över annan ibland eller dubbla sig

Medlem

Ja, det är inte mycket mer man kan säga än well done!

Medlem

Riktigt fint! Vet inte hur funktionaliteten är än så länge (har inte hunnit prova), men det är en beta som sagt...


signatur

/MJ

Medlem

Ni kan redan känner till det men när jag i Google Chrome (senaste versionen, alltså version: 9.0.597.107) trycker på Notifieringar (jordgloben) i nya menyn, och sedan på Bokmärk sidan (stjärnan) så kommer inte Bokmärk Sidan upp, istället stannar Notifieringar uppe och jag måste stänga den först.

Den lilla pilen under ikonen som markerar vilken undermeny som är öppen syns både på Notifierngar och på Bokmärk Sidan när jag försöker göra detta också.

Förutom den buggen så fungerar nya menyn klockrent! Mycket bättre än tidigare, bra jobbat!

*edit*
Kan lägga till att det blir samma fel från alla undermenyer ifall jag försöker öppna Bokmärk Sidan och redan har en annan undermeny aktiverad!

Medlem

Gillar inte känslan man får när topmenyn följer med ner när man skrollar, visserligen inte många pixlar men ändå. Går det inte ha en knapp där man "låser" menyn?

Medlem

Kan man låsa menyn högst upp på sidan så att den inte följer med ner när man scrollar?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Kan man låsa menyn högst upp på sidan så att den inte följer med ner när man scrollar?

Och om det går, kan man stänga av det så att jag som inte vill att den skall följa med kan få den att stanna kvar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om man är inne på en blogg och trycker på kommentarer så man trillar ner till dom där kommentarerna fälls ner (ni fattar....) så täcks en del av den första kommentaren av menyn... FIXA!

Edit: Samt att inbäddade youtube-klipp överlappar menyn.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Plus att om man klickar på pilen i notismenyn för att komma till tråden, så kommer man till första sidan och inte till sista inlägget (eller första nya eller vad det är tänkt).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110302/vi-presenterar-nya...

Menyn fungerar paradoxalt inte när man är inne på denna nyheten. Dessutom är "Senaste"-rutan precis under där Mitt FZ ska dyka upp trasig. Texten och datumen ligger inpå varandra.

Medlem

Gillart. Men tycker man borde kunna få en notifiering varje gång det blir en ny post i en tråd man skrivit i.. utan att behöva klicka bevaka.

Med undantag till artiklar såklart!


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar