ATI grafik kort: Activity problem

Medlem
ATI grafik kort: Activity problem

Hej

Lite små ny att fråga forum frågor men jag har problem, mitt 5850 kort med nyaste drivrutinerna från AMD vill inte sluta jobba... Jag startar ett spel eller en film där kortet måste jobba men när jag slutar spela/titta vill inte kortet sluta arbeta. Min "Activity" ligger jämt på 99% och jag kan inte starta nya spel utan att det börjar lagga...

snälla hjälp,

note: jag har inte problemet med drivrutiner under vr 10 men jag vill gärna använda nya så spelen flyter på bättre

vet ej om detta ska in i Mjukvara istället men nu postar jag det här

Medlem

är det din dator som ligger på "99" % activity lr?

antagligen så är din dator infecterad med något skit, alternativt är det dem övriga komponenter som är lite för dåliga.

allt detta bidrar om man ej sköter om sin burk..

Medlem
Skrivet av St0ned:

är det din dator som ligger på "99" % activity lr?

antagligen så är din dator infecterad med något skit, alternativt är det dem övriga komponenter som är lite för dåliga.

allt detta bidrar om man ej sköter om sin burk..

Om du läser TS inlägg en gång till ser du klart och tydligt att det är grafikkortet som inte slutar jobba.

Gjorde en snabb googling och det verkar som flera har samma problem och löst det genom att stänga av GPU-acceleration i Firefox. FInns under Inställningar -> Avancerat -> "Använd om möjligt hårdvaruacceleration".


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Använder inte Firefox utan Chrome, tack för hjälpen ändå, kom gärna på något annat

Rätt mig gärna om jag kan göra det i Chrome också, inte bäst på detta...

Medlem

Aha, okej. Ja du kan ju testa att stänga av GPU-accelerering även där. Skriv "about:flags" i adressfältet och leta efter något i stil med "GPU Accelerated Compositing" och "WebGL", inte säkert att dom ens är enablade men om dom är kan du stänga av dom och se om det blir någon skillnad.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Dom va inte aktiverade och jag testade sätta på och sen av men ingen skillnad, tack för hjälpen igen, synd att den inte hjälpte

något annat som du kan komma på uppskattas

tack igen

Medlem

Det var nog tyvärr allt jag hade att komma med. Men lycka till!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar