10 minuter gameplay från The Witcher 2

Robot
10 minuter gameplay från The Witcher 2

Söndagseftermiddagen har sänkt sig över oss och kanske är tio minuter gameplay från det ultraheta The Witcher 2: Assassins of Kings precis vad som behövs för att höja stämningen.

#the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
10 minuter gameplay från The Witcher 2

Fyfan vad snyggt.. men vafan @ musiken? Usch,..


signatur

Have a good time!

Medlem
Medlem

var vad jag hadde förväntat mig grafik väg, dock än så länge så såg fightingen trist ut tycker jag, mellan varje fiende så var det popup och välja spell, sen bara dodge slag dodge slag såg inte så underhållande ut.. fan Låt han ta någon träff ialla fall så man får se lite combos och dom underbara combo animeringarna som fanns i 1an =D

Medlem

Såg väldigt lätt ut?

Såg detta på gametrailers men var inte riktigt samma för han sög i fighterna, blev träffad hela tiden samtidigt som han prata till.
Det var en av utvecklarna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Rulla, rulla, rulla, rulla, rulla, rulla, bäst att jag rullar lite till ifall det inte var nog! Rulla.....vilken besvikelse.

Inaktiv

skön o fräsch musik, oslagbar grafik, verklighetstroget animerat... the witcher 2 kommer definitivt o slå mass effect 3 o dragon age 2, sedan är det osäkert om den kommer o slå skyrim...

Skrivet av kaem79:

the witcher 2 kommer definitivt o slå mass effect 3 o dragon age 2, sedan är det osäkert om den kommer o slå skyrim...

eh...lol...nä

Sa dom inte att spelvärlden skulle vara mera öppen än ettan?
Tyckte allt jag såg i klippet var korridorer. Jaja......


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Gillar hur det ser ut osv., men det gjorde jag med ettan också. Det som oroar mig är att combaten alltjämt inte ser särskilt rolig ut - i ettan var den riktigt tråkig stundtals.

Medlem

Mass Effect 3 och Skyrim är de två spelen jag längtar efter mest i år.

Få se om detta blir något köp senare, tillsvidare så har jag inget ha begär om detta spel.

Medlem

Jag hoppas inte de tänker ha med elgitarrsriff i spelet när det släpps. Det gör sig inte så bra i en fantasyvärld enligt min åsikt Men det kan nog bli bra det här, får spela klart ettan först bara!

Moderator | Testpilot
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av kaem79:

the witcher 2 kommer definitivt o slå mass effect 3 o dragon age 2, sedan är det osäkert om den kommer o slå skyrim...

eh...lol...nä

Sa dom inte att spelvärlden skulle vara mera öppen än ettan?
Tyckte allt jag såg i klippet var korridorer. Jaja......

Det klippet summerar verkligen hela spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

såg ut som fienderna bara stod o tittade på när man slog ner dem.


signatur

Rwa?

Skrivet av Supercoca:

Rulla, rulla, rulla, rulla, rulla, rulla, bäst att jag rullar lite till ifall det inte var nog! Rulla.....vilken besvikelse.

Word på det. Sämsta jag sett på ett tag.....BOOOOOORING!


signatur
Medlem

Såg snyggt ut, och det stod trots allt pre-beta så finns ju en hel del kvar att putsa till. Dock så hoppas jag verkligen inte att elgitarr riffen är med som några redan har kommenterat, men den klassiska musiken passade bra! Den som spelade rullade kanske liiiiite för mycket vilket gjorde att det kändes väldigt jobbigt att se, och jag hoppas AIn blir lite mer aggressiv. När jag ändå klagar lite så såg det ut som om barfighterna inne bar QTE? Hoppas verkligen inte det...

Medlem

Såg väl okej ut men vet inte vad jag tycker om fighterna, rätt ok moves men han rullade lite väl mycket hehe. Sen skulle jag önska att det var lite mer blodigt. Visst så skvätte det kanske lite en snabbis när han högg någon men när han tex stack svärdet genom strupen så var det ingen skillnad.. Nu var ju iof videon pre beta så det kanske inte har gjorts klart ännu, får hoppas på det.

Tycker all svärdfighting överallt ser B ut när man är bortskämd med Assassins Creed :)...tyvärr


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Såg hyfsat ut men var det bara jag som tycker att fienderna var för dumma? Dodga han åt sidan så står de helt stilla i en liten stund.

Inaktiv

Verkar bra men tycker man tappade för lite HP och rullade för mycket. Kan enkelt fixas genom att dra energi när man rullar...

Medlem

Är det bara jag som tycker att Geralt såg mycket bättre ut i första spelet? Tycker fortfarande att Geralt i ettan är bland de coolaste karaktärerna någonsin, men nu ser han ut som en anybody.

Sen tycker jag att svärd animationerna i ettan är bättre, kändes mer grovt och unikt.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Blev faktiskt lite besviken. Rulla, rulla, rulla, kändes väldigt fantasilöst.
Och av det man såg av den "öppna världen", eller ska man säga det man inte såg?

Nja, är mitt betyg.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

vart var det snyggt??? har vi sett samma klipp???

Medlem
Skrivet av Havocado:

Jag hoppas inte de tänker ha med elgitarrsriff i spelet när det släpps. Det gör sig inte så bra i en fantasyvärld enligt min åsikt Men det kan nog bli bra det här, får spela klart ettan först bara!

Nej, det skar sig ju rätt rejält. Man kan ju hoppas att det bara är i trailern, men vem vet.

I övrigt var det ju ett jäkla rullande...

Medlem

Hmm, snyggt. men Fightingen ser skit tråkig ut :S.. rulla omkring och slå lite då och då, och svärds attacker som görs utan att ge direct kännslan av att saker får ont. Blir man slagen av ett stort 2h svärd.. gör det nog förmodligen det, ont. Ai'n verkar ju inte heller vara super smart. jaja, vi får se, jag älskar rollspel så köper väll det när det finns i en rea låda.. precis som med 1an

Medlem

Alltså alla ni som klagar, ser ni inte att det står "PRE-BETA" ?

Medlem

Riktigt mysig spel!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av kaem79:

the witcher 2 kommer definitivt o slå mass effect 3 o dragon age 2, sedan är det osäkert om den kommer o slå skyrim...

eh...lol...nä

Sa dom inte att spelvärlden skulle vara mera öppen än ettan?
Tyckte allt jag såg i klippet var korridorer. Jaja......

eh...lol...ja! sen förstår jag inte varför ni klagar så mycket på the witcher 2. det kommer säkert att vara ett djupt seriöst rpg...är ni ute efter ett tanklöst action rpg gå då o spela dragon age 2 elr mass effect 2...

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av kaem79:

the witcher 2 kommer definitivt o slå mass effect 3 o dragon age 2, sedan är det osäkert om den kommer o slå skyrim...

eh...lol...nä

Sa dom inte att spelvärlden skulle vara mera öppen än ettan?
Tyckte allt jag såg i klippet var korridorer. Jaja......

eh...lol...ja! sen förstår jag inte varför ni klagar så mycket på the witcher 2. det kommer säkert att vara ett djupt seriöst rpg...är ni ute efter ett tanklöst action rpg gå då o spela dragon age 2 elr mass effect 2...

Mass Effect tanklöst? Jag har inget emot The Witcher, jag gillade 1an, och tror att jag kommer att tycka bättre om 2an, men att kalla Mass Effect tanklöst... Jag blev sjukt engagerad i storyn och jag älskade det hela universum de skapat.

Jag kan lätt säga att själva stridsystemet etc kan jag ge blanka fan i hur det fungerar, för att det är alltid storyn jag är ute efter när jag spelar ett RPG.

Skrivet av kaem79:
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av kaem79:

the witcher 2 kommer definitivt o slå mass effect 3 o dragon age 2, sedan är det osäkert om den kommer o slå skyrim...

eh...lol...nä

Sa dom inte att spelvärlden skulle vara mera öppen än ettan?
Tyckte allt jag såg i klippet var korridorer. Jaja......

eh...lol...ja! sen förstår jag inte varför ni klagar så mycket på the witcher 2. det kommer säkert att vara ett djupt seriöst rpg...är ni ute efter ett tanklöst action rpg gå då o spela dragon age 2 elr mass effect 2...

Vad fan är det för idiotkommentar? Dragon Age 2 och ME2 är långt ifrån tanklös action ditt jäkla nöt. Tror knappt du har spelat spelen för då hade du hållt tyst!


signatur
12
Skriv svar