Hur länge till kommer WoW att leva?

Medlem
Hur länge till kommer WoW att leva?

World of warcraft har funnits bland oss ett bra tag nu. Men hur länge till kommer det att hålla?

Är det inte dags för något nytt eller kommer WoW finns där föralltid?

Vad tror ni? finns det nått nytt på G ?

#blogg

Medlem
Hur länge till kommer WoW att leva?

De två största konkurrenterna kommer ju förmodligen bli GW2 och SWTOR som förmodligen kommer bli rättså stora, dock kommer nog WoW finns iaf ett flertal år till

Medlem

Det kommer förmodligen inte vara #1 i mer än några år till men det skulle inte förvåna mig om det finns kvar om 5-7 år. Kanske kompatibelt med portables/pads/smartphones?

Medlem

det enda som kommer bräcka wow är blizzards "titan" projekt dom pysslar med. http://www.blizzardnewmmo.com/Titan

Medlem

WoW gör så många saker rätt att det är svårt att motivera folk till att byta spel. Tydligen ska t.ex. RIFT vara tokigt bra, men jag tror inte att det kommer komma något spel som kan klassas som WoW-dödare. Någonsin. Det kommer helt enkelt vara flera bra titlar som sakta säkert absorberar spelare som lessnat på WoW efter alla dessa år, eller plockar åt sig de som gillar det nya spelets genre bättre.

Spelet är planerat till en sista expansion 2012, men med tanke på hur många som fortfarande spelar lär det knappast vara den sista.

Skulle gissa på att WoW kommer ligga på topp i absolut minst 5-6 år till.

Medlem

Dom ska släppa ett flertal expansioner till, dom ska höja leveln till 110-120 och varje expansion kmr höja leveln med 5 levels men med varje expansion så förstör dom mer och mer vilket suger...

Medlem

Rift = tokigt bra? tyckte det var väldigt ordinärt.. Håller me Posuic´s utalande i ämmnet!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Tio år till, minst...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Folk snackar alltid om "WoW-killers" men ingenting kommer i närheten av antal spelare.

Problemet ligger ju i att WoW har flera år av innehåll bakom sig och för att något nytt ska kunna konkurrera måste dom lägga en fruktansvärd massa pengar på utveckling för att ha en chans.

Jag tror att det enda som kan ta ner WoW från tronen vid det här laget skulle vara WoW2.

Medlem

Jag tror att WoW kommer att tappa en del spelare i Europa när GW2 och SWTOR släpps, men att det kommer fler och fler prenumeranter i Asien istället.

Medlem

Så länge man inte konsolfierar spelet eller vad man ska säga.kommer o tänka på dc universe som ett ex.

Wow finns nog kvar ett bra tag till sen om det förblir nr1 är en helt annan femma.

Spelet är otroligt slipat ,och många av dess features är ju old news men kommer finnas kvar i nya mmorpg ett bra tag framöver.

Hardcore lir ser jag ingen framtid i.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

problemet är att WoW har gjort så mycket rätt, eller rättare sakt, dom har mycket som är vad folk bör förvänta sig av ett Mmo, Jag skulle gärna spela nytt MMO för att se nya saker klasser miljöer etc, Dock vill jag gärna ha kvar mycket av det goda wow har, Som vissa Nya mmo inte tar med , antagligen dels för att inte vara lika och att folk ska säga att dom "snott" det från wow, Men ta bara chatten i wow som den är idag. PERFEKT.
Personligen ser jag inte hur den kan förbättras, finns säkert något som folk vill förbättra, men hittils är inget MMO jag testat som har ett bättre fungerande chat än wow. Så varför kan inte dom som gör nya MMO bara helt enkelt ta det som är och funkar skit bra i wow , t,ex Chatten m.m och slänga in det i deras. Dom behöver ju inte göra exakt lika dant, men ha det som en mall? för lets face it wow är och än så länge förblir i några år King of the hill i MMO världen.

Medlem

En till sak jag skulle också vilja säga är att om dom gör nytt mmo se till att animationer på gubbar är prima skinka, och att det absolut inte känns stelt när du rör på dig, eller slås för den delen.

Medlem

Det kommer leva på bra länge till, kolla bara på tibia.

Medlem

Det jag lärt mig med WoW är att antingen gillar man det eller inte..
Jag själv spelade till lvl.36 men tröttnade så fort.

1
Skriv svar