Väntan...
Jag har inte riktigt kunnat släppa <i>Test Drive Unlimited 2</i>, även fast jag har <i>Bulletstorm</i> i hyllan och <i>Men of War: Assault Squad</i> och <i>DCS: A-10C Warthog</i> nyinstallerade på hårddisken. Det är något med spelets blandning av att se små siffror långsamt krypa uppåt samtidigt som man utforskar mer och mer av öarna och hittar bilvrak som kan pusslas ihop till riktiga (och roliga) bilar. Och ibland, när jag suttit och skrivit i några timmar, kan det kännas otroligt avslappnande att bara glida fram på Oahus motorvägar (åt fel håll, så klart, för maximal FRIM-poäng) medan regnet sakta torkar upp på marken och solen glittrar genom lövverket.
Efter att ha spelat ett antal timmar efter själva recensionen, och kört några race till (men inte så många, det är inte det som är kul i <i>TDU2</i>) har jag dock börjat irritera mig på en sak som jag trodde spelskapare hade slutat med för 10 år sedan: oskippbara cutscenes. Och då menar jag inte bara de plastiga<i> The Sims</i>-kopiorna man tvingas titta på i början, när de stakar sig igenom ett manus skrivet av en nätt och jämnt engelsktalande fransman. Jag talar om varje lopp i hela spelet! Varenda gång du startar ett lopp, vare sig det handlar om något av de stora eller bara en omstart för att du klantade till femte delen av någon körskola, så vidtar <b>en lååååång cutscene</b> där din bil visas från lite olika vinklar, och jag frenetiskt trycker på alla knappat i hopp om att Eden ska ha patchat in en "skippa cutscene"-funktion sedan jag senast spelade.
Okej, det handlar om kanske 10 sekunder, men det är <b>10 HELT ONÖDIGA sekunder</b> som måste genomlidas varje gång du ska köra ett lopp. När jag trycker på "start" vill jag inte sitta och runka över hur glansig min bil är, jag vill köra det förbannade loppet! Ännu ett exempel som får mig att fundera på om Eden inte sparade några spänn på det här spelet genom att <b>helt enkelt inte anställa några speltestare</b>.
Håller med dig, 10 bortkastade sekunder som man kan göra roligare saker med.