Men of War: Assault Squad

Robot
Men of War: Assault Squad

De små soldaterna kommer oftast bort i RTS. Men i Men of War-serien är det de som är huvudpersonerna, och i Assault Squad är de fler än någonsin. På gott och ont.

#soldiers-of-anarchy, #men-of-war-assault-squad


Medlem
Men of War: Assault Squad

Oh,,, jag gillar sådana här mikromanagement krigsspel.
Kanske man skulle sätta tänderna i denna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

MOW är en sjukt bra spelserie. Detta blir utan tvekan ett köp.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Jag har all respekt för serien, den är helt genial (och att man kan direktstyra stridsvagnar är skitkul!). Men jag är LITE trött på micromanagement, jag skulle vilja ha soldater som klarar att plocka ammo och bazookas själva, om jag så vill... Därav det låga betyget, annars hade det varit en solklar 4 för mig.

Medlem

Tycker detta är en solklar femma.
Men, verkar vara lite för svårt för vissa. En positiv sak är dock att man behöver tänka mer än man behöver spela i MoW. Besluten är viktigare än hur snabbt du klickar (motsatsen till t.ex. StarCraft eller WarCraft där taktiken spelar mindre roll och micromanagment spelar större roll).

Spelet är väldigt realistiskt inom allt: fysik, grafik, stats, osv.
Och micromanagement är inte särskilt viktigt i spelets "huvudmultiplayer" (assault zones), förrutom för tanks som du måste vända på (ett musklick) för att inte visa baken för fienden.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då

Jag känner mig som en riktigt fanboy, men Men of War är allt jag viljat ha i ett RTS.
Skalan på striderna fungerar riktigt bra eftersom AI:n är så sjukt bra. Ställer du dina soldater någonstans så tar dom automatiskt skydd osv. Och hur man förflyttar sina soldater med antingen ett klick (då låter man AI:n ta hand om flytten, gubbarna tar skydd, skjuter tillbaka osv) eller två klick med musen (rusha oavsett vad som händer; är det tanks man beordrar så kör dom igenom hus osv) fungerar också perfekt.


signatur

Have a good time!

Jag skulle nog vilja påstå att detta är det bästa RTS'et just nu att lira online. Jag har lagt ner både CoH, DoW och SC2 enbart för att jag är så jädra fast i detta perfekta spel! Det känns som det är skräddarsytt för den histore och realism-kåta människa som jag är! Man blir översvämmad av detaljer och info överallt, och jag älskar det!

Medlem
Skrivet av pelson:

Jag skulle nog vilja påstå att detta är det bästa RTS'et just nu att lira online. Jag har lagt ner både CoH, DoW och SC2 enbart för att jag är så jädra fast i detta perfekta spel! Det känns som det är skräddarsytt för den histore och realism-kåta människa som jag är! Man blir översvämmad av detaljer och info överallt, och jag älskar det!

Jajjamupp! Underbart spel.
Känns lite som strategispelens Baldur's Gate 2.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då

I skirmish kan de vara rätt stor skala men inte i vanliga multiplayer spel är de i stort sätt som vanliga Men of war/faces of war.
Man har en tank, lite infantri och kanske en artillery pjäs eller något, inget mer.
Dessutom om du spelar coop i skirmish, så får ni dela på enheterna, då blir de inte lika stor skala om ni har svårt att hålla koll på enheterna.

Tyckte att de var snålt att ge den en 3a, helt klart värt MINST EN 4A!
Sammt att de kändes som om ni bara snacka om Skirmish.
Men of war Assault squad är bäst när man spelar MOT andra spelare.
När man väl har lärt sig Assault squad kan jag inte riktigt se varför man äns skulle vilja spela något annat krigsspel, just för att Assault squad är så pass detaljerat och strategiskt.

Som jag sa jäkligt snålt att ge den så lite, I multiplayer är MoW AS så jäkla mycket bättre än Starcraft 2s 12 år gamla gameplay!

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då

Jag föredrar också mindre skala, hade gärna sett lite singelplayeruppdrag där man ska infiltrera fiendens linjer med ett fåtal soldater, som i det andra spelet i serien t ex. Det är fortfarande kul, men varför kan vi inte få en inställning där t ex stridsvagnsbesättningar automatiskt reparerar om deras stridsvagn blir av med ett band, soldater automatiskt plockar ammo från de fallna etc? Det skulle underlätta extremt mycket när man drar upp storleken på striderna så här.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Muhammed:

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då

Jag känner mig som en riktigt fanboy, men Men of War är allt jag viljat ha i ett RTS.
Skalan på striderna fungerar riktigt bra eftersom AI:n är så sjukt bra. Ställer du dina soldater någonstans så tar dom automatiskt skydd osv. Och hur man förflyttar sina soldater med antingen ett klick (då låter man AI:n ta hand om flytten, gubbarna tar skydd, skjuter tillbaka osv) eller två klick med musen (rusha oavsett vad som händer; är det tanks man beordrar så kör dom igenom hus osv) fungerar också perfekt.

Det är sant att AI:n är riktigt bra, kanske en av de bästa i ett RTS någonsin. Åtminstone i den lilla skalan (snackar vi STOR skala så slår nog inget Supreme Commander ). Och tur är det, det blir knepigt att hålla koll på alla annars.

Jag blev riktigt imponerade (och fick panik, förstås) flera gånger, när AI:n gick till motanfall precis när jag tagit en flagga. Och dessutom från flanken, det kändes stundtals som om den verkligen tänkte efter först!

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Muhammed:

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då

I skirmish kan de vara rätt stor skala men inte i vanliga multiplayer spel är de i stort sätt som vanliga Men of war/faces of war.
Man har en tank, lite infantri och kanske en artillery pjäs eller något, inget mer.
Dessutom om du spelar coop i skirmish, så får ni dela på enheterna, då blir de inte lika stor skala om ni har svårt att hålla koll på enheterna.

Tyckte att de var snålt att ge den en 3a, helt klart värt MINST EN 4A!
Sammt att de kändes som om ni bara snacka om Skirmish.
Men of war Assault squad är bäst när man spelar MOT andra spelare.
När man väl har lärt sig Assault squad kan jag inte riktigt se varför man äns skulle vilja spela något annat krigsspel, just för att Assault squad är så pass detaljerat och strategiskt.

Som jag sa jäkligt snålt att ge den så lite, I multiplayer är MoW AS så jäkla mycket bättre än Starcraft 2s 12 år gamla gameplay!

Snälla, ja är så trött på att folk alltid ska klaga ifal ett spel får sämre en 4. Det är RESECENTENS egna åsikt, han kanske inte tycker exakt som du, och det får du ta o leva med.
Själv håller ja delvis med honom, ja börjar tröttna på RTS med för mkt micro managment.
AOE3 är min personliga favorit, lite micro, älskar hur man måste samla alla resurser, 3-4 timmar långa strider när man kör me polarna.
Helt awsm 3 timmar in i en match, Träden börjar ta slut, guld resurserna ligger lågt, alla djur är nästan döda, o Fabrikerna är sprängda, det blir då ofta att man måste bygga upp hela försvars ställningar bara för att skydda en liten skog, eller bygga murar runt en flock kossor, bara för att försäkra sig om resurserna.
och sen slår den 4:de timmen in och allt är slut, man sitter typ på 10k utav varje typ av resurs och måste spendera dem väll för att ha en chans att vinna.


signatur

Rwa?

Medlem

Liten brasklapp: Trots att jag gav det en trea, så rekommenderar jag alla RTS-fans som vill ha en riktig utmaning att prova det. Som synes av kommentarerna ovan är det många som verkligen dyrkar den här serien, och jag förstår varför.

Medlem

Hur kan man ge det minus för mycket micromanagement ? Lite som att säga att flygsimulatorerna är för svåra... det går ju knappt ihop då det är spelens syfte.. borde knappast räknas som minus.. flyg simulatorer är tex inte gjorda eller riktade mot casual gamers. Då borde man kanske vända på steken i recensioner och säga att Cod, Bf etc ska få minus för att de är så otroligt orealistiska och alldeles för lätta...

Assault Squad och det orginella MoW äger förörvigt, rekommenderar det varmt för strategi fans som vill ha lite djupare spel än bara C&C / Coh.

Personligen ger jag det en 4a utan tvekan, motorn skiner verkligen när det kommer till fysiken i kulor m.m slår det mesta på fingrarna ganska hårt.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Muhammed:

Synd att det har blivit så stor skala på striderna, en sak jag älskade med Faces of War var att man oftast hade kontroll över endast en handfull soldater. Det påminde en hel del om Hidden and Dangerous då

Jag föredrar också mindre skala, hade gärna sett lite singelplayeruppdrag där man ska infiltrera fiendens linjer med ett fåtal soldater, som i det andra spelet i serien t ex. Det är fortfarande kul, men varför kan vi inte få en inställning där t ex stridsvagnsbesättningar automatiskt reparerar om deras stridsvagn blir av med ett band, soldater automatiskt plockar ammo från de fallna etc? Det skulle underlätta extremt mycket när man drar upp storleken på striderna så här.

Håller faktiskt inte med. I många situationer hade det varit livsfarligt om stridsvagnsbesättnignen satte igång och automatiskt reparerar stridsvagnen. Ett "smart" system för detta hade i princip varit omöjligt att implementera och hade antagligen bara förvirrat spelaren. Och det är heller inte ofta man behöver fylla på med ammunition till infanterister. Man behöver i princip aldrig "loota" fienden eftersom dina enheter redan har allt gear som behövs.

En till sak jag måste säga är att jag bara har spelat Faces of War av de tidigare spelen. MoW: Assault Squad är utan tvekan det mest perfekta spelet jag har spelat. Det är buggfritt, har otroligt många banor, en sjuk detaljrikedom, en underbar AI, lätt överskådeligt, ett bra UI, otrolig grafik, strategi och taktik är viktigare än att kunna allt om spelet (eftersom allt är så realistiskt), grym fysik, osv. Den enda kritik jag kan ge spelet är att det har en "stor" (?) inlärningskurva. Men vilka av de bästa spelen har inte det? Baldur's Gate 2, Operation Flashpoint är ju knappast lätta att lära sig! I vissa fall går spelet segt, mest beroende på sjukt stora banor och många spelare med otillräckligt bra datorer, men ofta är det inget problem eftersom spelet aldrig är stressigt.

Men, som sagt, detta spel riktar sig mot dom som vill ha en utmaning. Dom som gillar realism. Dom som gillar att gröta ned sig i ett spel. Det är innovativt och välbalanserat. Otroligt många banor, otroligt många enheter (300+) där absolut ingen känns överflödig (alla används). Intelligens går före reflexer. Alltså ett äkta strategispel.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Liten brasklapp: Trots att jag gav det en trea, så rekommenderar jag alla RTS-fans som vill ha en riktig utmaning att prova det. Som synes av kommentarerna ovan är det många som verkligen dyrkar den här serien, och jag förstår varför.

Hmm alltså de kändes lite som att du inte gav spelet den tid de förtjänade, väldigt kort recension på ett så komplext spel.
Känns lite som om du inte riktigt han utforska spelet helt, Ju mer man lär sig hur alla saker funkar, tro mig det är sjukt mycket att lära sig, Ju mera blir man imponerad hur pass bra de är.
De är lite som en dröm för vem som helst som gillar Andra världskriget.
Visst de är ite felfritt, men de var inte Operation flashpoint 1 heller när de kom, ändå är de ett av de mest underhållande spelen som finns.

Snål recension och jag tycker de också har varit jäkligt snålt av FZ att aldrig göra nån riktig preview av assault squad innan de släpptes.
De är trots allt många hära som gillar de.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Mats Nylund:

Liten brasklapp: Trots att jag gav det en trea, så rekommenderar jag alla RTS-fans som vill ha en riktig utmaning att prova det. Som synes av kommentarerna ovan är det många som verkligen dyrkar den här serien, och jag förstår varför.

Hmm alltså de kändes lite som att du inte gav spelet den tid de förtjänade, väldigt kort recension på ett så komplext spel.
Känns lite som om du inte riktigt han utforska spelet helt, Ju mer man lär sig hur alla saker funkar, tro mig det är sjukt mycket att lära sig, Ju mera blir man imponerad hur pass bra de är.
De är lite som en dröm för vem som helst som gillar Andra världskriget.
Visst de är ite felfritt, men de var inte Operation flashpoint 1 heller när de kom, ändå är de ett av de mest underhållande spelen som finns.

Snål recension och jag tycker de också har varit jäkligt snålt av FZ att aldrig göra nån riktig preview av assault squad innan de släpptes.
De är trots allt många hära som gillar de.

Kan nog instämma lite här. Men det är i vilket fall hans åsikt och den måste vi respektera.
Jag har lirat MoW: Assault Squad 150H nu och har myyycket kvar av spelet att utforsha. Har lirat kanske 20 av de cirka 80 banorna så det ligger nog något i det du säger.


signatur

Have a good time!

Skrivet av Mats Nylund:

Liten brasklapp: Trots att jag gav det en trea, så rekommenderar jag alla RTS-fans som vill ha en riktig utmaning att prova det. Som synes av kommentarerna ovan är det många som verkligen dyrkar den här serien, och jag förstår varför.

Jag tycker det är ett rättvist betyg endå. Spelet är väldigt komplicerat och vänder sig till en liten skara människor, som älskar det. Jag har försökt få polare att spela detta, men dom klagar direkt på hur bra Warcraft 3 och Starcraft 2 är i jämförelse. Då är det ingen idé liksom.

En annan är ju lite smått besatt av historia och andra världskriget, samt simulatorer och realistiska spel. Så detta är som en gåva från himlen till mig.

Hursomehelst, därför jag stödjer en trea i betyg beror också på att spelet saknar MÅNGA funktioner vi tagit för givet väldigt länge i RTS-spel online.
Det finns ingen replayfunktion, det finns inge auto matchmaking (Alltså, bjud in en kompis, och sök efter en 2on2 för att få möta människor av samma skill) och inge rankade matcher/laddersystem (Kommer förhoppningsvis i patch?)
Sen ifall du spelar 2on2, och din vän laggar ut, så får du varken extra resurser eller kontroll över hans enheter.

Så i princip allt online består av en browser, där du går in i servrar, utan någon som helst system som följer din statistik online. Detta medför ofta att folk bara lämnar spelen mitt under game för det gått lite dåligt.

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av Mats Nylund:

Liten brasklapp: Trots att jag gav det en trea, så rekommenderar jag alla RTS-fans som vill ha en riktig utmaning att prova det. Som synes av kommentarerna ovan är det många som verkligen dyrkar den här serien, och jag förstår varför.

Jag tycker det är ett rättvist betyg endå. Spelet är väldigt komplicerat och vänder sig till en liten skara människor, som älskar det. Jag har försökt få polare att spela detta, men dom klagar direkt på hur bra Warcraft 3 och Starcraft 2 är i jämförelse. Då är det ingen idé liksom.

En annan är ju lite smått besatt av historia och andra världskriget, samt simulatorer och realistiska spel. Så detta är som en gåva från himlen till mig.

Hursomehelst, därför jag stödjer en trea i betyg beror också på att spelet saknar MÅNGA funktioner vi tagit för givet väldigt länge i RTS-spel online.

Det finns ingen replayfunktion, det finns inge auto matchmaking (Alltså, bjud in en kompis, och sök efter en 2on2 för att få möta människor av samma skill) och inge rankade matcher/laddersystem (Kommer förhoppningsvis i patch?)

Sen ifall du spelar 2on2, och din vän laggar ut, så får du varken extra resurser eller kontroll över hans enheter.

[/quote]

Kan delvis hålla med... det är ett komplicerat spel men detta är väl inte något negativt? Det är ju inte komplicerat på grund av dålig design utan istället pågrund av att det är innovativt och gör något som inte gjorts förrut. StarCraft konceptet har ju funnits i otroligt många år och är av den anledningen lätt att sätta sig in i. Min mamma hade tyckt att StarCraft var för avancerat eftersom hon inte spelat den typen av spel förrut.

Är inte särskilt intresserad av historia eller andra världskriget men ändå älskar jag detta spel.

Sen värt att nämna om din polare laggar ut/lämnar spelet så tar AI:n över hans armé samt att du får hans resurser.


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag har Soldiers- Heroes of WWII liggandes nånstans. Spelade demot och tyckte det var sjukt bra. Men blev aldrig av att jag lirade spelet(vet inte varför). Ska ta och rota fram det sen och testa igen. Jag älskar ju Company of heroes men kan tycka det är lite för simpelt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Tja, spelet kräver sin del av koncentration, men i dessa dagar när så många spel är odetaljerade konsol-zombie spel så är detta mycket välkommet.

Hade gett det lugnt 4/5

Är det något klagomål jag har så är det att jag skulle vilja ha ett "Aggressive movement" mode där soldaterna agerar när dem stöter på fiender..

Medlem
Skrivet av Tiny:

Är det något klagomål jag har så är det att jag skulle vilja ha ett "Aggressive movement" mode där soldaterna agerar när dem stöter på fiender..

Det finns. Det är bara o klicka "enable move" så sköter AI förflyttning under strid.


signatur

Have a good time!

Medlem

Spelade multiplayer-betan till detta spel. Utan tvekan det bästa online-RTS jag spelat. Anledningen till det är väl mycket att jag inte är den "snabba" typen, utan jag föredrar att tänka igenom mina strategier väl innan de utförs. Att flankera fienden genom att smyga med en tank och en liten squad längs sidan av kartan och sen totalt krossa dens försvarspositioner är så otroligt tillfredsställande.
Eller för den delen att skjuta sönder banden på en tysk tank-killer och sedan enkelt köra runt den och skjuta den i rumpan och se den sprängas. <3

Det enda problemet var att folk droppade ut under matcherna för att de tröttnade, det förstörde ju för alla andra. Det är väl därför jag inte kommer köpa det heller, blir så slumpmässigt om det blir kul eller inte beroende på om man spelar med kompletta idioter eller inte.

Medlem
Skrivet av Mang:

Spelade multiplayer-betan till detta spel. Utan tvekan det bästa online-RTS jag spelat. Anledningen till det är väl mycket att jag inte är den "snabba" typen, utan jag föredrar att tänka igenom mina strategier väl innan de utförs. Att flankera fienden genom att smyga med en tank och en liten squad längs sidan av kartan och sen totalt krossa dens försvarspositioner är så otroligt tillfredsställande.
Eller för den delen att skjuta sönder banden på en tysk tank-killer och sedan enkelt köra runt den och skjuta den i rumpan och se den sprängas. <3

Det enda problemet var att folk droppade ut under matcherna för att de tröttnade, det förstörde ju för alla andra. Det är väl därför jag inte kommer köpa det heller, blir så slumpmässigt om det blir kul eller inte beroende på om man spelar med kompletta idioter eller inte.

Instämmer.

Ett bra tips till ditt problem kan vara att leta reda på några vänner att lira med.


signatur

Have a good time!

Medlem

Även en här som dyrkar denna serie. Älskar detaljerna och de dynamiska striderna. Sjukt skönt att slippa en healthbar på stridsvagnarna utan de olike system slås ut beroende på vart man träffar och vilken ammunition som används. APCR ammon är sjukt välkommen också.
Håller med recenscenten om det stundtals jobbiga microandet. Detta har klagats på i evigheter och aldrig fixats. Det är ett rent helvete att fylla på ammo till stridsvagnar och soldater under strid. Särskilt om du inte vill slänga över en hel stack med ammo utan måste sitta och dra över en och en, blir snabbt drygt om man vill dela ut 30 HE bulor var till 5 stridsvagnar som har slut på det.
Men som tidigare sagts, ett av de absolut mest underhållande RTSen som existerar. Man får ge det lite tid, inlärningskurvan verkar vara brant för somliga, särskilt då det råder brist på en vettig tutorial i spelet.

Medlem

Tycker soldier heroes of ww2 är det bästa spelet i serien. Man hade en handfull soldater, lätt att hantera och mycket roligare med lite mer sneaky strategi. I första Men of war blev det så mycket att håla reda på så att det mesta blev bara kaos. Nu har jag dock inte spelat detta spel...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Håller med recenscenten om det stundtals jobbiga microandet. Detta har klagats på i evigheter och aldrig fixats. Det är ett rent helvete att fylla på ammo till stridsvagnar och soldater under strid.

För att inte tala om att tanka dom, heheh....

Medlem

Vanliga men of war hade samma problem på Gamespot, nån person som bara spelade lite utav kampanjen sen satte betyg på hur hela spelet var allt som allt.
De slutade med att dom fick ändra betyget på spelet.

Anledningen varför jag misstänker att Mats inte riktigt gav Men of war AS nog tid innan han recenserade spelet är många. (Inge illa menat, jag vet att du brukar göra bra recensioner)
Tror många recensenter när de ser "ännu ett andra världskriget spel" att de inte riktigt ger spelet den chans de förtjänar.

1. Du nämde inget om Multiplayer. De verkade mest som om du hade spelat skrimish.
Skirimish och multiplayer är de stor skillnade på och de är mot spelare då MoW AS är starkast!
De är ju ingen som recenserar tex. Unreal tournament eller battlefield serien bara för sitt singleplayer.

2. Du nämde aldrig Direct Control funktionen, vilket är en unik egenskap som nästan inga andra RTS spel har.

3. Du nämde inte heller de avancerade systemet hur pansar fungerar, vad som krävs för att ett skott ska penetrera, tex vinkel, avstånd, sluttning på pansar. Sammt att alla tanks är baserade på hur de var i verkligheten. Till skillnad från CoH, World of tanks etc..

4. Eller tex den full förstörbara landskapet, som du är extremt beroende på att använda för att överleva. Gömma sig i buskar, Skjuta AP shells genom hus för att ta kål på en stridsvagn bakom etc...

Om du åtminstone hade nämt nån av dessa hade de känts som om du iaf spelat lite av spelet, Just nu känns de mest som om du bara lirade nåra skirmish uppdrag och sen recenserade :/

I min mening är MoW AS de bästa Multiplayer RTS spelet som finns ute just nu.
Vissa kanske värderar RTS some SC 2 högre, men kan seriöst inte riktigt förstå de.
Men of war assault squad har ett unikt spelsätt, till skillnad från SC 2 som är som vilket annat RTS spel. Bygga bas, spamma rätt counters på fienden.
Precis så har i princip alla RTS spel varit sedan 1995.
Men of war spelen satsar mer fokus på striden och hur du faktist använder dina enheter.
I stort sätt unikt hur du faktist vill försöka vinna en match, sen så skadar de ju inte att de lyckats slänga in en hel del realism sammtidgt som de är kul att spela.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

2. Du nämde aldrig Direct Control funktionen, vilket är en unik egenskap som nästan inga andra RTS spel har.

3. Du nämde inte heller de avancerade systemet hur pansar fungerar, vad som krävs för att ett skott ska penetrera, tex vinkel, avstånd, sluttning på pansar. Sammt att alla tanks är baserade på hur de var i verkligheten. Till skillnad från CoH, World of tanks etc..

4. Eller tex den full förstörbara landskapet, som du är extremt beroende på att använda för att överleva. Gömma sig i buskar, Skjuta AP shells genom hus för att ta kål på en stridsvagn bakom etc...

Sant, spelet har många saker som andra spel saknar. Och jag älskar verkligen att ta direktkontroll över en stridsvagn för att understödja en infanteriattack jag precis beordrad (även om det oftast resulterar i att den blir sönderskjuten av en PV-kanon jag inte sett ). Grafiskt är det även rätt imponerande, jag tror att jag nämnde träd som rasar och liknande, men det fanns inte plats för allt i texten, tyvärr :).

Som jag nämnde gillar jag verkligen serien. Men detta eviga micromanagement förstör det lite för mig, jag är väl lite anal och måste ha allting precis rätt, och då tillbringar man lite för mycket tid med att be soldat B plocka upp den nyss dödade Soldat A:s bazooka, så att ens PV-grupp ska ha ett PV-vapen! Det sabbar upplevelsen för mig, tyvärr, hur mycket jag än gillar övriga aspekter av spelet.

12
Skriv svar