Heavy Rain Move Edition

Medlem
Heavy Rain Move Edition

För att spela spelet, måste man använda "move-kontrollen" för detta eller går det även att använda den gamla hederliga handkontrollen?

Medlem
Skrivet av Max3er:

För att spela spelet, måste man använda "move-kontrollen" för detta eller går det även att använda den gamla hederliga handkontrollen?

Jag har inte spelat HR med MOVE, men jag är 99,9% säker på att man kan använda sig utav en motion och en dualshock/sixaxis. För det kan man göra på alla andra spel jag testat. Sen så är det nog rätt så värdelöst att använda dualshock då den är byggd för två händer, men nog går det.

Skägg.
10 Chambers

Jag spelade det med Sixaxis + Move så det är fullt möjligt, Sony säger att den extra delen med stickan inte krävs av något spel än så länge.

Däremot gissar jag att din fråga är huruvida spelet går att köra helt utan Move-pinne och svaret är "ja".


signatur
Medlem

Lysande
För man vet ju aldrig.

Har aldrig riktigt fastnat för "veva-runt-med-kroppen"-spel (wii, xbox360 Kinect). Handkontroll, ja tack

Medlem

Ja och tydligen kan man ladda hem en uppdatering till orginal(det utan move) spelet så att move funkar även där enligt en Gamestop personal.

1
Skriv svar